۶۱۵۷۴
۱۹۹ نظر
۱۸۵۳۸
۱۹۹ نظر
۱۸۵۳۸
پ

۱۲ راه برای انجام سخت ترین کار دنیا

رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟

اکثر ما روش درست قطع رابطه را بلد نیستیم: به همین خاطر نه فقط نمی تونیم ناراحتی قطع رابطه رو به حداقل برسانیم، بلکه با رفتارهای اشتباه، اوضاع را بر فرد مقابل سخت می کنیم و خودمان هم وارد وضعیتی می شویم که نمی توانیم رفتارهایمان را نقد کنیم.

مجله موفقیت: در حال حاضر، در جامعه بین افراد روابطی وجود دارد که به قول دکتر شریعتی با جرقه ای آغاز و اکنون به صاعقه تبدیل شده است. طرفین به این نتیجه رسیده اند که اصلا با هم وجه مشترکی ندارند و مدت هاست روزمرگی را تجربه می کنند. اکنون مانده اند چگونه این رابطه بی ارزش را تمام کنند.

این راهکارها شما را در راستای خاتمه دان به این نوع روابط کمک خواهد کرد.

قطع رابطه عاطفی واقعا سخت است چون شامل دادن یا گرفتن خبر بدی است که عمیق ترین نقطه ضعف آدم ها به حساب می آید: ترس از اینکه دیگران نمی توانند دوستمان داشته باشند.

متاسفانه اکثر ما روش درست قطع رابطه را بلد نیستیم: به همین خاطر نه فقط نمی تونیم ناراحتی قطع رابطه رو به حداقل برسانیم، بلکه با رفتارهای اشتباه، اوضاع را بر فرد مقابل سخت می کنیم و خودمان هم وارد وضعیتی می شویم که نمی توانیم رفتارهایمان را نقد کنیم.

برخورد عاقلانه و اخلاقی با کسی که زمانی نگرانمان بوده و دوستمان داشته است، شجاعت می خواهد اما شجاعت همه ماجرا نیست، ما باید بتونیم برای خودمان احترام قائل باشیم و کاری کنیم که دو طرف بعد از این شکست، بتوانند دوباره به زندگی برگردند.

رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟

البته نمی شود برای قطع رابطه دستورالعملی ساده و کم هزینه توصیه کرد اما مجله «روانشناسی امروز» »Psychology Today» منتشر شده در کانادا، هفته گذشته، نکته هایی را پیشنهاد داده است تا به کمک آنها درد و رنج اجتناب ناپذیر قطع رابطه به حداقل برسد و هر دو طرف به لحاظ احساسی صدمه مادام العمر نبینند.

البته فراموش نکنید تلخ تر از همه تلخی های یک رابطه، تن دادن به تداوم رابطه نه به خاطر عشق که به خاطر نگرانی، ترس و دلسوزی است.

1- مسئولیت کامل شروع روند قطع رابطه را برعهده بگیرید

اگر احساسات یا نیازهایتان تغییر کرده است، اگر رویاهاتان دیگر به هم شباهتی ندارد یا زندگی تان در مسیرهایی متفاوت است، شجاع باشید و این را صریح اعلام کنید، نه اینکه طوری با شریک زندگی تان برخورد کنید تا مجبور شود اینها را به زبان بیاورد.

پال فالزون، مدیر یک شرکت خدمات آنلاین یافتن شریک زندگی می گوید: «وقتی احساس می کنید یک رابطه باید تمام شود نباید مسئولیت گریز شوید و کاری کنید که طرف مقابل خودش به زبان بیاید و بگوید که دیگر نمی تواند ادامه دهد. این باعث نابودی عزت نتفس شما می شود، این خاطره هیچ وقت از ذهنتان پاک نمی شود و هیچ وقت فراموش نمی کنید که شجاعانه عمل نکردید.»

راسل فریدمن مدیر مرکز مشاوره ای «بهبودی از غم» در کالیفرنیا هم می گوید: «شما دوست دارید این بار را از دوشتان بردارید و جوری رفتار می کنید که بالاخره طرف مقابل بگوید که دیگر بس است و از این رابطه خسته شده اما این رفتار شما تمام تلقی آن آدم از زندگی را به هم می ریزد. طرف مقابل در ابتدا متوجه نمی شود که شما قصد دارید رابطه را قطع کنید و شروع می کند به پرسیدن این سوالات از خودش: آیا آدم ارزشمندی نیستم؟ آیا غیرجذابم؟ شما آرام آرام این احساس را در طرف مقابل به وجود می آورید که مقصر خودش است. شما به درک او ضربه می زنید و او به آنچه احساس می کند، می بیند یا می شنود اطمینان نخواهد کرد.» این نوع بلاتکلیفی می تواند آن را در رابطه های بعدی هم فلج کند. دیگر نمی تواند به از خودگذشتگی یا شایستگی نفر بعدی اطمینان کند.

2- قطع رابطه را رو در رو انجام دهید

یک نکته علمی: آدم ها در روند تکامل به مراوده رو در رو روی آورده اند و این باعث نزدیکی و آرامشی می شود که در رابطه از راه دور ممکن نیست.

در یک قطع رابطه رو در رو ممکن است اشاره های غیرکلامی را حس کنیم که به ما اطمینان می دهند که همچنان قابل دوست داشتن هستیم. هر چیزی جز قطع رو در روی رابطه، این پیام اضطراب آور را در خودش دارد: «تو اهمیت نداری».

عده ای ممکن است فکر کنند با ایمیل زدن، پیامک فرستادن یا اعلام در فیس بوک می توانند از تلخی اعلام قطع رابطه کم کنند اما این روش های از راه دور به شخصی که خبر قطع رابطه را دریافت کرده چنان ضربه ای وارد می کند که در رابطه های بعدی اثراتش را خواهیم دید. فالزون می گوید: «وقتی شما هیچ توضیحی د رباره دلیل قطع رابطه نمی دهید، طرف مقابل زمانی خیلی طولانی را صرف این مسئله می کند که چه مشکلی داشته و چه اشتباهی کرده است. این آدم بعد از شما به سختی وارد رابطه عاطفی دیگری می شود.»

جان کاکیبو، عصب شناس دانشگاه شیکاگو می گوید: «اگر با ما از راه دور قطع رابطه کنند به احتمال زیاد در یک برزخ احساسی گرفتار می شویم. رو در رو نبودن قطع رابطه، درد ناشی از دست دادن یک رابطه پر ارزش را چند برابر می کند.» بدون یک پایان قطعی، وارد فکرهای بی پایانی می شویم که در اکثر اوقات به افسردگی منجر می شود.

سوزان نولن - هوکسما استاد روانشناسی دانشگاه ییل هم معتقد است: «در مواقعی که شخص تصویر ناقصی از وقایع اطراف دارد به احتمال زیاد در تفکر غرق می شود. این می تواند باعث سقوط احساسی شخص شود. عده زیادی از کسانی که از این سقوط جان سالم به در می برند به شدت به دیگران بدگمان می شوند و به سختی می توانند به کسی نزدیک شوند.»

رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟

برناردو کاردوچی، استاد روانشناسی در دانشگاه ایندیانا هم می گوید: «وقتی به دیگران اعتماد نداری روی آنها سرمایه گذاری کمتری می کنی. پس آدمی که بعدا باهاش رابطه برقرار می کنی از گناه های یک غریبه - شخص قبلی در رابطه - رنج خواهد کشید.»

جالب است وقتی ما از راه دور قطع رابطه می کنیم دیر یا زود دچار عذاب وجدان می شویم چون بالاخره می فهمیم که چطور به طرف ضربه زدیم و چقدر کم نگرانش بودیم. جان پورتمن، استاد درس فلسفه اخلاق در دانشگاه ویرجینیا می گوید: «ممکن است پنج سال بگذرد و بالاخره از کار خودتان خجالت بکشید. این احساس گناه و خجالت بر روابط بعدی شما هم تاثیر می گذارد.»

3- با وقار رفتار کنید

از آنجا که قطع رابطه یک سناریوی بالقوه انفجاری هست سعی کنید پیش از انجام آن به تک تک توهین هایی که خواهید شنید و تک تک فحش هایی که احتمالا خواهید داد فکر کنید. اینجوری موقع دعوا معقول تر حرف می زنید. محترم شمردن طرف مقابل باعث می شود او هم با احترام بیشتری با شما حرف بزند.

4- صادق باشید

اینکه بگویید «دیگر عاشقت نیستم» خوب است اما نباید از صداقت چماق بسازید یا همه چیز را فاش کنید.اگر مثلا از نحوه حرف زدن طرف مقابل نفرت پیدا کردید و تا دهنش را باز می کند حالتان به هم می خورد بهتر است این را در دلتعون نگه دارید. جان پورتمن، استاد دانشگاه ویرجینیا می گوید: «مهمترین وظیفه شما این است که مراقب اعتماد به نفس طرف مقابل باشید. طوری بلا سرش نیاورید که نتواند هیچ رابطه موفق دیگری داشته باشد. نمک روی زخمش نپاشید. این شکنجه است.»

روی بامیستر استاد روانشاسی دانشگاه دولتی فلوریدا هم معتقد است: شما قصد دارید یک پیام را به طرف مقابل برسانید «تو آن کسی که من می خواهم نیستی». همین. پس نباید او را به این نتیجه برسانید که مشکل بزرگی دارد و پر از کمبود است.

5- بی خیال کلیشه های بد مثل «مشکل تو نیستی، منم» شوید

این جمله های تکراری و بی ربط فقط طرف مقابل را به این نتیجه می رساند که ذره ای احترام برایش قائل نیستید و با دم دستی ترین تکه های فیلم ها و سریال ها با آن برخورد کرده اید. شما به طرف مقابل یک توضیح درست (حتی مختصر) بدهکارید. باید به او توضیح دهید که چرا اوضاع آنطور که می خواستید پیش نرفته است، ضمنا نیاز نیست طرف مقابل را وادار کنید که دلایلتان را بپذیرد، به خصوص که چنین بحث هایی عموما به خشونت منجر می شود.

6- شروع نکنید به تحلیل جزء به جزء ماجرا

به اعتقاد راسل فریدمن «این ایده خوبی نیست چون امکان ندارد به توافق برسید. شما می گویید ماجرا اینگونه رخ داده است و طرف مقابل می گوید نه! نه! ماجرا را اشتباه دیدی ... جور دیگری بود.» این رفت و برگشت های مداوم اکثر اوقات به دعوا یا بدتر از آن منجر می شود. بدتر از دعوا این است که شما در بحث ببازید و طرف مقابل شما را وادار به بازگشت کند، آن هم بازگشت به رابطه ای ناکارآمد که خودتان به دنبال پایان دادنش بودید.

7- کامل قطع کنید

برای اینکه جلوی ضربه را بگیرید نگویید که بیا از این به بعد دیدارهای دوستانه داشته باشیم. روی بامیستر می گوید: «اینکه به طرف بگویید بیا از حالا به بعد فقط با هم دوست باشیم ممکن است احساس گناه شما را از قطع رابطه کم کند اما برای طرف مقابل چیز خوبی نیست.» این ممکن است باعث شود او به اشتباه به آینده و بازگشت شما امیدوار شود و این امیدواری جلوی حرکت دو طرف به سمت زندگی بهتر را می گیرد.

8- موقع خداحافظی قدرشناس باشید

به اعتقاد فریدمن روزنامه نگار آمریکایی خیلی خوب است که هنگام خداحافظی یا رد و بدل کردن آخرین ایمیل ها دوران خوب مشترک را مورد قدردانی قرار دهید و این خوب است که حس ناراحتی تان را (از اینکه امیدهای مشترکتان به رابطه به ناامیدی تبدیل شد) بروز دهید. چنین کارهایی به طرف مقابل ثابت می کند که شخص ارزشمندی بوده است.

9- به تصمیم طرف مقابل اعتراض نکنید

التماس نکنید تا از تصمیمش صرفنظر کند. وقتی یکدفعه با شما قطع رابطه می کنند بهترین راه این است که بپذیرید این رابطه به پایان کامل خودش رسیده است. اینگونه روند بهبود عاطفی سریع تر می شود. دکتر هلن فیشر، انسانه شناس کانادایی - آمریکایی در تحقیقات خودش متوجه شده است که آدم بعد از قطع رابطه، از همه کناره می گیرد اما با گذشت زمان، این کناره گیری اجتماعی کمتر و کمتر می شود و این یعنی شخص در پروسه بهبود قرار گرفته است اما به گفته فیشر، این پروسه به شدت حساس هست و هر ارتباط یا تلاش برای بازگشت طرف مقابل به او ضربه می زند. «اگر به طور ناگهانی یک ایمیل از طرف مقابل به شما برسد ناگهان به او تمایل پیدا می کنید و دلتان می خواهد رابطه دوباره آغاز شود.» فیشر یه توصیه ساده دارد: «هرگونه ارتباط با شخصی که با شما به هم زده را قطع کنید. نامه ها و کارت پستال هایش را دور بریزید. به او زنگ نزنید و بیخود تلاش نکنید که باهاش دوست بمانید.»

رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟

10- از عشق سابق، شیطان نسازید

این فقط انرژی خودتان را تلف می کند و باعث می شود متوجه نشوید که به بن بست رسیدن یک رابطه دو نفره، تقصیر هر دو نفر بوده است و بی خیال نقشه انتقام شوید؛ چون این باعث می شود که طرف مقابل بیشتر از قبل در تفکرات شما حضور داشته باشد و این یعنی عقب افتادن روند بهبود.

11- درد را به زور از بین نبرید

بعد از مرگ یک عزیز، پایان یک رابطه بلندمدت یکی از بزرگترین ضربه های احساسی است که شخص می تواند تجربه کند پس کاملا طبیعی و در واقع ضروری است که شخص برای این فقدان سوگواری کند. پورتمن می گوید: «عشق شما را به شدت آسیب پذیر می کند. اگر اجازه دهید که عاشق شوید می توانید خیلی بد ضربه بخورید.» پس درد طبیعی است. هر چه زودتر با این درد روبرو شوید، زودتر می گذرد.

12- فکر نکنید که بزرگترین عشق روی زمین را از دست دادید

به خودتان نگویید کلا یک آدم برای شما روی زمین وجود داشته است و حالا او را از دست دادید. روی بامیستر می گوید: «عشق باعث می شود که فکر کنید فقط همین آدم است که با شما هماهنگ است. در فیلم ها و کتاب ها هم به این اسطوره دامن می زنند اما مسئله اینجاست هیچ چیز جادویی در مورد یک شخص خاص وود ندارد.» در واقع در روی زمین تعداد زیادی آدم وجود دارند که می توانیم با آنها رابطه خوبی داشته باشیم. البته درست بعد از به پایان رسیدن یک رابطه عاطفی، نمی توانیم اینجوری فکر کنیم اما باید بپذیرید که به احتمال خیلی خیلی زیاد شما کس دیگری را پیدا می کنید و کمی بعد فکر می کنید که او هم تنها کسی روی زمین هست که به شما می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ice

      جالب بود...

    • امیv عباس

      ممنون بسیار اموزنده بود

    • majid

      من به این نتیجه رسیدم که واقعا بهترینم.

    • نازی

      دقیقا همین امروز رابطه من و کسی که سه سال تمام باهاش زندگی کردم به هم خورد. خیلی به این مطلب نیاز داشتم. ممنون

      پاسخ ها

      • نیایش

        سلام نازی جان منم احتمالا ممکنه در همین وضعیت قرار بگیرم و از همسرم جدا بشم خیلی نیاز دارم با کسی که این تجربه رو داشته صحبت کنم تا درد قطع رابطه ی ام کمتر بشه اگر خواستی با من ارتباط پیدا کنی بهم ایمیل بزن

      • بدون نام

        میشه یکم با هم حرف بزنیم اگه شرایطشو داری بگو آیدیمو بدم شاید بتونی کمکم کنی

    • آمیتریس

      ممنون

    • بدون نام

      واقعا مفید بود. اشتباهی که من یک بار مرتکب شدم و بدجور ازش ضربه خوردم...

      پاسخ ها

      • Fati

        خدایه من از دلسوزی بایه نفر موندم نمیدونمم چحوری قطش کنم که ضربه ای از سمته من بهش متحمل نشع

      • سارا

        وای اره منم دقیقا مشکل فاطی رو دارم

    • kave

      in sherovera chie ke gozashtin marize mage adam rabeteye atefio tamum kone ye 4ta matlabe doros bezarid bejaye mosahebe ba helalio obash arazelo in cherto perta ye 2ta dune matlabe karbordi bezarid

    • مهدی

      کجاش جالب بود؟ این مقاله ها مال خارجیاست.وگر نه تو کشور ما دقیقا برعکس انجام میدن.مسئولیتش رو میندازن گردن طرف مقابل و .....

    • الي

      برا منم اتفاق افتاد اون خيلي منو اذيت كرد و زجر داد
      اما حالا بعد از چند سال من عشق واقعي كه همسرم است رو پيدا كردم خيلي دوست دارم بهش دهن كجي كنم و بگم اين عشق منه و تو يه سوء تفاهم بودي
      دوس دارم حالشو بگيرم
      هر وقت يادم مياد عصبي ميشم چون سالهاي سختي بود.

    • دید دید

      ولی من هر دفعه می خوام رابطه عاطفیمو تمام کنم اینقدر زبون بازی می کنه که بی سلاح می شم ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین طور 1 ساله نمی خوام ولی نمی تونم تمومش کنم

      • ملودی

        منم دقیقا همینجورم نمیدونم چکار کنم

      • محمد

        کاش یه راهی بود که خیلی راحت تمومش کرد منم تویه رابطم که عذاب میکشم چند بارم خاستم تموم کنم با حرف هایی که زده نتونستم واقعا دارم عذاب میکشم

      • بدون نام

        تروخدا اگه راهی پیدا کردید به منم بگید من نمیخامش میگه اگه ولم کنی خودکشی میکنم ای خدا چ گوهی بخورم اخه

      • حبیب ورکاتی بلوچ

        منم دو روز پیش رابطه ۳ساله رو کات کردم و انشالله دیگم برنمیگردم ب رابطه هرچقدرم بیاد منت کشی چون ی هفته ک بگذره سرو کلش پیدا میشه

    • بدون نام

      ولی به نظر من خود شیطان بود

    • نسیم

      جالب بود ولی واقعا سخته...میدونی با طرفت تفاهم نداری ولی توانایی تموم کردن هم نداری

      پاسخ ها

      • ali

        وای منم دقیقا همینجوریم

      • ئه ژین

        واقعا چطوری تمومش کنم نمیخوام این رابطه رو اما نمیدونم چجوری تمومش کنم

    • مسعود

      عالی بود

    • مونا

      من میخوام رابطم تمام شود دیگه دوسش ندارم اما دست از سرم بر نمیداره کمکم کنید

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        اگر مطمئن هستین شخص مناسبی برای خوشبختی نیست و محترمانه و دوستانه این موضوع رو قبول نمیکنه، شاید بلاک کردن جواب بده

      • مهدی

        شما باید از کلمه هایی استفاده کنی که کم کم ازت متنفر بشه به خودش فش ندیدا فقط از کلمه های بد استفاده کنید تا فکز کنه بی شخصیتی و کم کم به مرور زمان ازت دل زده بشه اگه هر روز پیام میدادین سعی کن پیام دادنو کمش کنی

      • کیانا

        عزیزم چراازاولش دوستی ایجادمیکنی تاالان کمک میخوای دست ازسرت برداره به کسه دیگه ای دل بستی نکن فایده نداره بخاطرشخصیت خودتون میگم

    • علي

      مرسي.خيلي بهم كمك كرد.
      يه بار ديگه هم من تموم كردم باهاش ولي هيچكدوم از اين توصيه ها رو عمل نكرده بودم.
      چند روز بود فكر كردن به اينكه چه جوري تمومش كنم داشت ديوونم ميكرد.مرسي از راه حل هاتون.مطمئنم خيلي كمك ميكنه.

    • titi

      من با طرفم تفاهم ندارم.اما تا یک قدمی تموم میرم نمیتونم ولشکنم..با اینکه میدونم خوب نیست...نمیدونم چیکار کنم.اگه میشه کمکم کنید!!!

    • titi

      من با طرفم تفاهم ندارم.اما تا یک قدمی تموم میرم نمیتونم ولشکنم..با اینکه میدونم خوب نیست...نمیدونم چیکار کنم.اگه میشه کمکم کنید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تفاهم و یاعدم تفاهم برمیگرده به زیاده خواهی انسانها

    • الهام

      سلام
      امیدوارم بتونم این رابطه رو معقولانه تموم کنم و از راهکارهاتون استفاده کنم .
      چون حس میکنم هیچ ارزشی براش ندارم

    • جرمی

      سلام
      مطلب خوبیه ولی نگفتید چطور از وارد شدن به جزئیات جلوگیری کنم و نگذارم برمون گردونه به وضعیتی که نتونم تمومش کنم بیش از یکساله که میخوام تمامش کنم ولی نمیگذاره.
      داره نابودم میکنه (خیلی خیلی ابراز محبت می کنه ولی خودش رو دوست داره و من رو محصور کرده)

      پاسخ ها

      • سحر

        دقیقا مثل رابطه ی من هست فقط بایددفاصله بگیری

    • بدون نام

      خوبه. ولی من هر سال تو این وضعیت گیرم

    • بدون نام

      خیلی عالی بود ولی کاش منم این اراده رو داشتمو میتونستم تمومش کنم ،چکار کنم

    • فرشته

      وقتی یه رابطه دچار مشکل میشه یعنی اینکه به تعلق نداریم وخدا چیز بهتری رو برای ما در نظر گرفته من خودم اینو تجربه کردم

      پاسخ ها

      • ali

        وایییی عالی گفتی مرررررررسی

      • لیلااا

        چیز بهتر کجا بود یکی میاد از اون قبلیه گوه تر.هر سال بایکی آشنامیشیم ای خدا چرایه خواستگارخوب ندارم منم مثل این همه برم پی زندگیم مگه من چمه؟چراهمش باید بازیچه دست اینو اون باشم

    • غظنفر

      اینکه دریک رابطه یکی اصرار به ادامه دادن داره و یکی دیگه اصرار به تموم کردن رابطه، نشون دهنده اختلاف زیادبین دو طرف هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • دل شکسته

      من شیش سال تمام با یه نفر رابطه ی عاشقانه دارم.ولی اون هیچ تلاشی نمیکنه برا ازدواجمون.همش بهانه میاره. میگه اینجوری بیشتر خوش میگذره، تو هم حق نداری ازدواج کنی،طاقتشو ندارم ببینم با یکی دیگه ازدواج کردی.متاسفانه من شدیدن ب اون وابسته شدم.قدرت تمام کردن این رابطه رو ندارم. دارم دیوونه میشم دیگه.

      پاسخ ها

      • yasamn

        وقتی که بعداین مدت زمان طولانی هنوز طرف مقابلتون به این فکرنمیکنه که شماروبدست بیاره وبه فکرخوش گذرونیه فقط شماسعی کن کم کم ب نبپدنش عادت کنی چون بایدتمومش کرد

      • مهدی

        اون یه آدم عیاشه که تورو ساده گیر آورده وازت استفاده میکنه اون از عاشق شدن تو سواستفاده کرده و تورو برای همیشه واس خوش گذرونی انتخاب کرده تو باید بخاطر این ظلمی که بهت کرده کم کم ازش متنفر بشی دوست عزیز پسر پسره هیچ فرقی نداره مطمئن باش تو این دنیا خیلی آدمای بهتری هست که میتونن خوشبختت کنن پس کم کم از همچین ادم عیاشی متنفر شو وبفکر بهبودی زندگیت باش نه یک اضا کننده واس همچین آدم کوسکش عیاشی

    • محمد

      سپاس از مطالب شما

    • احمد

      سللام امید است که همه صحت داشته باشید.من در یک رابطه عاطفی با دختر خاله ام هستم من او را دوست دارم و هم میفهم که اون مرا هم دوست دارد . و هردویمان ار لحاظ فکری و تحصیلی تطابق داریم و همچنان فامیل های مان هم تطابقت دارد .ولی صرف از لحاظ اقتصادی انها از ما کرده خیلی ها خوب هستند . و چند بار خواستم که رابطه مان را رسمی بسازم و در موردش با فامیل هم صحبت کردم . ولی چونکه خودم محصل هستم(البته سمستر اخیر است) و وضعیت افتصادی ما هم خوب . فامیل همرایم موافق نیست . البته صرف بخاطری اینکه ان دختر از لحاظی صحی درست نیست یعنی مریضی هپتایتس بی دارد . و ماردم می گوید حالتش خوب نیست . می خواهم که کومکم کنید و خودم تحت فشار های روحی زیاد قرار دارم اگر همرایش این را بطه را ادوام بدهم . احساس گناه می کنم زیراکه رابطه با نامحرم درست نیست و هر بار که برایش بیام می گذارم احساس گناه می کنم و وی هم همین گونه احساس می کند و برایم می گوید که در جامعه ما این گونه اشخاص که باهم رابطه پنهان داشته باشند ادم های خوب تلقی. نمی شوند. ویک بار باهم تعهد کردیم که دیگر باهم پیام و چت نمی کنیم .ولی دوباره بعد از خیلی وقت کوتاه شروع کردیم . می خواهم که برایم راه را نشان دهید

    • لیلا

      الان چند ماهه دستو پا میزنم ک تمومش کنم...ولی از نظر اون و خونوادش دوست نداشتن و عاشق نبود کافی نیست.فقط میگه دوسم داره ولی نمیدونه با بودنش داره نابودم میکنه.باهاش آشتی کنم هیچوقت رابطه مون مثله قبل نمیشه و فقط من ضرر میبینم

    • بهرام

      من تو یه رابطه اشتباه ازدواج گیر افتادم(راستش تقصیر خودم بود که عجله کردم).حتی نمیتونم بهش بگم بیا تمومش کنیم.از نظر من این ازدواج یکسال پیش کاملا تموم شد ولی دعا کنید برام همه چی بخیر و خوشی و سریع تموم بشه!!

    • فرشته

      به نظرم آقایون خیلی تو تموم کردن روابط خودخانه عمل میکنند و زیاد هم براشون چیزی مهم نیست که به طرف چه قولی داده باشن ، به همین دلیل اگر دیده شد که طرف داره ارزش آدم رو خورد میکنه باید به هر نحوی شده کنار کشید

    • فاطمه

      بعضی اوقات آدم اشتباهاتی میکنه که تا مدتها عذاب وجدان همراشه
      کاش قبل از شروع هر رابطه ای خوب فکر کنیم تا با تموم کردنش دچار عذاب وجدان نشیم و فکر نکنیم دل طرف مقابلمون رو شکستیم...

    • محسن

      منم زن ندارم ههههههههه

    • بنیسا

      سلام
      من تو همین شرایطم متاسفااانه
      10ساله یه رابطه رو شروع کردم .اوایل خوب بودیم کم کم به همه چیم گیر داد؛ارتباط خانوادگیم ودوستام و هرچی فکرشو کنید
      اوایل چون خیلی برام مهم نبود قهر می کردیم. بعد چند وقت با کلی منت کشی برمیگشت. گرفتاری از جایی شروع شدکه من بهش علاقه مند شدم. شدم کسی که اون می گفت و اون میخاست الان اونه که هرکاری دلش میخاد میکنه و من فقط سکوت و قهرو گاهی هم دعواااا
      100بار تموم کردم اما دوباره برگشتیم. نمی تونم مدیریت کنم این حسو.یک هفتس تو خونه بدون کلامی و حسی و ارتباطی تو اتاقای جدا زندگی می کنیم. راهنماییم کنید دیگه خسته شدم.

    • بدون نام

      کاش جوانان نقا ط ضعف یکدیگر را می دیدن ونیازجنسی جلو چشمان آنها را نمی گرفت ویا اینقدر .آزاد نبودند چون با شرع وجامه ما این واقع را نمی پسندند قانون صیغه هم که چیز مزخرفی است چون جامعه نمی پسندند ویک دختر جوان حامله کجا برود چه کند پسرها هم

    • بدون نام

      ممنون, واقعا مطالبتون عین واقعیته, من سه سال با کسی بودم که بینهایت دوستش داشتم و هنوز هم همونقدر زیاد دوستش دارم, اما به هر دری زدیم نشد که مشکلات رو حل کنیم تو کوران این مشکلات من بشدت احساس تنهایی کردم, با وجود اینکه او هم از هیچ کوششی دریغ نکرد, امانشد, اشتباهاتی که توو این دوران کردیم اونقدر زیاد بود که دیگه توان ادامه دادن به اونهارو نداشتم و بالاخره این جسارت رو کردم بهش بگم تو منو تنها گذاشتی و دیگه ادامه این شرایط برام میسر نیست, با وجود اینکه خیلی زیاد دوسش داشتم و دارم, الان فقط میخوام ضربه نخوره و به زندگی برگرده,

    • محسن

      واقعا ممنون از نکات آموزنده و کاربردی شما. از اینکه کلی گویی نکردید ممنونم. خیلی مفید بود

    • بدون نام

      ممنون واقعا از مطالب اموزندتون من 7 ماه با ی دختر خانمی رابطه دارم و ایشون خیلی من رو دوس دارن ولی متاسفانه یسری عقاید و اخلاق هایی دارن ک با فرد موردنظر من مغایرت داره ای کاش ک قبل از اینکه بش بگم دوسش دارم میفهمیدم اخلاقاشو واقعا حتی با اینکه زیادم پیگیر ازدواج باهاش نشدم شهامتشو ندارم بش بگم ما با هم تفاهم نداریمو نمیتونیم ای کاش ک.....

      پاسخ ها

      • فرشته

        وقت اون بنده خدارو نگیرید نمیخواید تموم کنید بره که اونم بتونه دنبال زندگیش بره و خوشبخت بشه

      • شفاپور

        سلام از زمان نوشتن کامنتتون چهار سال میگذره میشه بگید رابطتون رو چکار کردید؟

    • سارا

      ممنون در این وضعیت بشدت بهش نیاز داشتم. قبلا طوری با طرف مقابلم خواستم تموم کنم که اون احساس میکنه ایرادی داره،فکر میکنه تو هیچ رابطه ی دیگه ای نمیتونه موفق بشه، حالش بده و ... . امیدوارم بتونم با این راهنمایی ها درستش کنم و 100 درصد تمومش کنم.

    • سیمی

      من دلم نمیاد
      گناه داره خیلی سادست نمیدونم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • نیلو

        منم دلم نمییاد

    • کامبیز

      کمممممممممک بهش گفتم میگه خود کشی میکنم

      پاسخ ها

      • نگار

        یه ماه اول اینطوریه بعدش که حالش خوب شد اصلا نباید جوابی بهش بدی حتی اگ احساس کردی بازم دوسش داری،اگه برگرده یا برگردی دیگه هیچ وقت مثل اول نمیشه،هیچوقت

    • Noosh

      بهش گفته بودم تا هميشه باهاتم گفتم اگه خونوادم مخالفت كنن من كنار نميرم ولي خونوادم مخالفت كردن و حالا حرفايي زدن كه من چشام باز شده و فهميدم اون به درد من نميخوره
      حالا بايد چيكار كنم خيلي به كمك نياز دارم

    • علی

      منم همچینین مشکلی دارم

    • شیدا

      منم توی همچبن شرایطی هستم تصمیم دارن وایه اینکه شجاعانه جدایی رو بپذیدم چندروز قرص ضدافسروگی بخورم اونوقت میشم مثه سنگ اصلنم ناراحت نشم
      اینم خواص قرصهای ضدافسردگی
      خودم روانشناسم
      فکر خوبیه بهتراز رنج بعدشه.

    • محمد

      سلام پسری 24 سال م.
      یک سال و نیم پیش اشنا شدم با همکلاسیم.اولش خیلی الکی بود همه چی حتی طرفمم میگفت فک.نمیکردم زیاد باهام باشیم. کم کم وابسته شدیم و بهم قول ازدواج دادیم.حالا بعد گذشت این یه سال و نیم فهمیدم مناسب هم.نیستیم.نمیتونم باش ازدواج کنم خانواده هامون فرهنگمون و..... که اینارو با گذشت زمان فهمیدم.نه یه شبه ک بگین ادم پستیه.
      این مسائل باعث شده دل زده بشم حسم از بین رفته.دیگه مص سابق دوسش ندارم.مص دوتا قطب ناهمنامیم.
      خدا شاهده ادم.نامردی نیستم ولی خب این حسو پیدا کردم.نمیدونم چطوری باش تمام کنم که ناراحت نشه... خیلییی بم وابسطس.. قبلا یه دوستی ناموفقم داشته.منم چندین بار از این دوستیای الکی ولی این یکی یهویی جدی شد... خیلی دوسش داشتم اوایل ولی با جدی شدن موضوع هرچی فکر میکنم نمیشه... نمیخوام اذیت بشه.چیکار کنم?

      پاسخ ها

      • رها

        منم دقیقا همین مشکل و دارم. خیلی پسر خوبیه. دوستش دارم ولی میدونم با هم اینده ای نداریم. نمیدونم چجوری بهش بگم که اذیت نشه ولی هرچی بیشتر ادامه پیدا میکنه خودم خیلی اذیت میشم هر روز و شب دارم به این قضیه فکر میکنم. واقعا نمیدونم باید چیکار کرد

    • fatemeh

      من 4 سال پیش با یکی آشنا شدم پسر خوبیه یعنی عوض شده من از چشمام بیشتر بهش اعتماد دارم و بهم ثابت کرده ک عوض شده ولی چند شب پیش ک سر ی موضوع مسخره و کوچیک بحثمون شد مشروب خورد. من بهش گفته بودم اگه یکبار فقط یکبار مشروب بخوری دیگه اسمتو نمیارم.ولی اون میگه من توبه کرده بودم تقصیر تو بود ک خوردم. حالا چی کارکنم؟

      پاسخ ها

      • ناهید

        خورده ک خورده فداسرش چ حرفیه اخه

      • مهسا

        فاطمه خانم متاسفانه خانمها بیشتر از آقایان دریک رابطه وفادارهستند و از تقصیرات و عیوب طرف مقابل چشم پوشی می کنند . ولی وقتی یک نفر دریک شرایط حاد و سخت به سمت کاری که قبلا انجام می داده برمی گرده نشان ازاین اهستش که بازهم اگردرهمان شرایط قراربگیرد ان کاررا انجام می دهد . پس بهتر است عاقلانه و منطقی رفتار کنید .

    • fatemeh

      من 4 سال پیش با یکی آشنا شدم پسر خوبیه یعنی عوض شده من از چشمام بیشتر بهش اعتماد دارم و بهم ثابت کرده ک عوض شده ولی چند شب پیش ک سر ی موضوع مسخره و کوچیک بحثمون شد مشروب خورد. من بهش گفته بودم اگه یکبار فقط یکبار مشروب بخوری دیگه اسمتو نمیارم.ولی اون میگه من توبه کرده بودم تقصیر تو بود ک خوردم. حالا چی کارکنم؟

      پاسخ ها

      • زضا

        نمیدونم واقعا حیرت میکنه من و 4تا از دوستانم

      • بهار

        من بعداز ۱۰سال با داشتن یه دختر ۶ساله جداشدم اما بعدیه سال رجوع کردیم متاسفانه یه بچه دیگه هم اوردیم والان بعد ۱۵ سال دیگه نمیتونم وکم اوردم من همه این ۱۵ سال تنها یی تمام مشکلات چه مالی چه عاطفی رو حل کردم اما الان احساس میکنم هیچ لذتی از این زندگی نبردم کسیکه حتی روز تولدم رو بعد ۱۵ سال نمیدونه تا حالا یه بار برام هدیه روز زن نگرفته حتی تو۱۵ سال زندگی یه شب رو کامل کنارم تا صبح نخوابیده رو باز باید تحمل کنم البته ایشون شکاک بددل بددهن هم نبوده هیچ وقت ودرهیچ شرایطی اما به نظرم اینها کافی نیست برای اینکه هیچوقت لذت یه رابطه عاشقانه رو بهم نداده .بهش گفتم اینبار باید واقعا تموم شه چون واقعا دیگه دوسش ندارم ونمیتونمم اینطور بی روح زندگی کنم اما هر وقت بهش نگاه میکنم دلم براش میسوزه احساس میکنم شاید بلد نبوده محبت کنه یا کودکی خوبی نداشته ونمیتونم قطعیش کنم پایان رابطموت وباز فکر میکنم پس خودت چی واقعا لیاقتت این رابطه یه طرفه بوده که خیلی شرایط بدی دارم وفقط بخاطر بچهام هنوز زنده ام ودر واقع مرده متحرک هستم

    • بدون نام

      بسيار عالي و به جا بود
      متاسفانه بسياري از ما براي شروع يك رابطه عاشقانه جديد اگاهانه قدم برميداريم اما در انتها در بروسه جدايي تمام تلاشمون رو ميكنيم كه كسي كه روزگاري انتخاب خود ما و منبع ارامش و شور زندگي بوده رو به بدترين نحو بشكونيم و عزت نفسش رو تخريب كنيم اين متن ميتونه كمكمون كنه تا راحت تر ازين بحران رها بشيم

    • محجبه

      سلام
      مشکل من احتمالا با خیلی از شماها فرق داشته باشه
      من دختر محجبه ای هستم دنبال دوستی و اینجور مسائل نبودم و نیستم
      باتوجه به اینکه چادری و محجبه هستم بخاطر همین مسئله خواستگارهای زیادی دارم اما متاسفانه نسبت ب یکی از خواستگارام ک از آشناهامون بودن و قدرت نه گفتن بهشون نداشتیم را پذیرفتم و جواب مثبت دادم
      اوشون از لحاظ مذهبی فوق العاده بالا هستن
      از لحاظ پاکی من اوشون را بهترین فرد زمین میدونم
      خانوادش زیاد منو دوست دارن خیلی برایم احترام قائلن ولی من از همون اوایل نتونستم حسی بهش پیدا کنم و هر چ ک زمان میگذره حس من کمتر میشه.ب این دلیل قبول کردم چون میگفتن احساس کم کم شکل میگیره.اما شکل نگرفت هیچ بلکه داره از هم گسسته میشه
      فوق العاده عاشقمه موقعیت خوبی هم داره ولی من نمیتونم دوستش داشته باشم.
      شاید اون با من خوشبخت شه ولی من نمیتونم باهاش طعم واقعی خوشبختی را بچشم.
      دلم میخواد خودش بگه ک ب درد هم نمیخوریم اما اون همیشه میگه تو زن رویاهای منی
      خسته شدم بس ک براش فیلم بازی کردم ک انگار از طرف منم حسی بهت وجود داره
      از شکوندن دلش میترسم
      از خدا و روز آخرت و همین دنیاش میترسم
      ولی هرچی فکر میکنم میبینم پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایانه
      از خودم بیزارم
      عقد نیستم فقط صیغه محرمیت خوندیم
      همه ما را بعنوان زن و شوهر در آینده میشناسند ولی من نمیخوام
      هنوز اجازه ندادم حتی دستمو بگیره
      چون میترسم آخرش هم ب جدایی ختم شه و در آینده برلی من عذاب وجدان شه
      بیشتر از اونچه ک فکرشو کنید نیاز ب کمک و راهنمایی دارم

      پاسخ ها

      • ارام نیمه محجبه والا

        ببین گلم الکی خودتو بدبخت نکن ها ب قول مامانم یه بار بگو نه 9 ماه حاملگی نکش از الان این دندونو بکش بنداز دور بعد ک ازدواج کردی دیگه کار از کار میگذره تو باید ب خودتم فکر کنی که با اون خوشبخت نمیشی اگه قرار بود ادما ب این فکر کنن ک وای خدا الان من ب فلانی بگم ادامه ندیم ال میشه بل میشه ک همه به فنا رفته بودیم ادم باید خودشو هم در نظر بگیره مطمعن باش ب قول خودت اوشون یه کیس مناسب تر بعد از تو گیرش میاد کسی ک خوشبختش کنه اگه تو باهاش ازدواج کنی چ بسا خودت ک خوشبخت نمیشی اون بنده خدا هم خوشبخت نمیشه چون از ته دلت و از روی علاقه کاری رو واسش انجام نمیدی و این خودش گناه بزرگیه

      • مهسا

        عزیزم همه این صفات که درمورد ایشان توضیح دادی یک طرف احساس و علاقه یک طرف
        وقتی با فردی که می خوای یک عمر زندگی کنی نمی توانی حتی برای یک دقیقه تحملش کنی و هیچ حسی بهش نداری چرا خودت را عذاب می دی و باعث بدبختی اون هم می شی .
        باید خیلی رک صریح و منطقی بهش بگی و هم خودت و هم ایشون را خلاص کنی .
        البته خلاص کردن اخر راه نیست . باز سبک سنگین کن. خوبیهاش را یک طرف بدی هاش را یک طرف بچین و همینطور خودت را بعد سبک سنگین کن. ببین اول منطقت چی میگه بعد دلت .
        ادم می تونه پاک و سربه راه باشه ولی مهم اینه که بتونید با همه این خصیصه های مثبت درکنار هم باشید و گرنه شاید یک نفردرکنار یک معتاد راحتتر زندگی کنه و احساس خوشبختی کنه .
        من یک دوست می شناختم شوهرش دزد بود مرتب می گرفتنش و توی زندان بود ولی زنه عاشقانه دوستش داشت و می گفت شوهر ایده ال منه . اگر دزد هست و میافته توی زندان ولی برای من یک شوهر مهربان و عاشق هست .
        تو باید برگردی ببینی منطق و دلت چقدر باهم درگیر هستند و زور کدامش بیشتر می چربه

    • بدون نام

      بدون اینکه بگه رفته
      هنوز دوستش دارم
      چیکار کنم فراموشش کنم یا حتی متنفر شم ازش؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا ب دادت برسه

      • ارام

        ببین هانی بگو اون الان داره ب ریشت میخنده این جور آدما خیلی عوضی تر از اون چیزی هستن که فکر میکنی ارزش نداره فکرتو درگیر اینا بکنی همون بهتر ک رفت خدایی نکرده اگه ازدواج میکردی و بعد یهو گورشو گم میکرد چی آآآ قربون تو پاشو پاشو یه آهنگ بزار یکم قر بده کارایی که دوست داری رو بکن زندگی کوتاه تر از اونه ک ما چت کنیم رو انگلایی مثه اون ک ولت کرد دنیا ک ب آخر نرسیده خب ب درک ک رفت پیشنهاد میکنم آهنگ علی عبدالمالکی خوب ب درکو گوش بدی

      • صبور

        ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد
        صیاد رفته باشد در دام مانده باشد

    • نسترن

      من و عشقم هم دیگه رو خیلی دوست داریم تفاهم هم داریم اما چون قبلا ازدواج کرده و مطلقه است پدرو مادرم نمیزارن ازدواج کنیم...هردوتامونم مطمئنیم دیگه عشق به این خوبی پیدا نمیکنیم.باوجود اینکه میدونیم آینده ای نداریم ولی بازم ادامه میدیم.ولی مک خیلی نگران آیندم نمیدونم چیکارکنم

      پاسخ ها

      • مهسا

        اگر مشکلش فقط ازدواج قبلش بوده باید بررسی کنی ببینی چرا جدا شده و کی بیشتر دراین رابطه مقصر بوده دراصل مقصر ازهم پاشیدن این رابطه
        وگرنه چه بسا خانمها و اقایانی که ازدواج مجدد داشتند ولی خوشبخت شدند و توانستن از تجربیات گذشته استفاده کنند برای بهبود و رشد زندگی جدیدشون

    • مهدی

      سلام آقا توروخدا کمک کنین من یه مدتی با یه نفرم طرف خوب بود ولی تازگیا یه جوری مرموز شده عجیب غریب الان تا حرف جدایی میاد قرص میخوره یا میخواد خوشو بکشه لطفا کمک کنین

      پاسخ ها

      • علی

        فیلمشه

      • mahsa

        حتما این خانم را به یک روانپزشک نشان دهید .

    • کتایون

      دوستی چند ماهه ای که پر از قهر و دعوا بوده باشه و دو سه باری در حد تموم کردن، اما باز پایانی نداشته به هم برگشتیم، اما هنوز به خاطر نداشتن نظر مشترک تو مسائل مختلف بحث بالا میگیره و دوباره دعوا.من

    • بهاری

      سلام ارزوی خوشبختی برای همه دوستان دارم
      من و عزیزدلم خیلی خیلی باهم تفاهم داشتیم و خیلی دوسش داشتم ولی به دلیل مذهب و مسافت دور نشد براش از ته ته دلم بهترینارو میخام از خدا .خداحافظظظظظظ روشنی بخش دل بهار

    • ترانه

      سلام یعنی میشه تو 36 سالگیم دیگه عشقی پیدا کنم؟ما همدیگرو الانم دوس داریم ولی نمیشه هر کاری کردم نشداز دیشب تموم کردیم تصمیمم قطعیه خیلی ناراحتم من دیگه فرصت ندارم

    • نیوشا

      البته که میشه...از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن

      فردا که نیامده ست فریاد مکن

      برنامده و گذشته بنیاد مکن

      حالی خوش باش و عمر بر باد مکن

    • اسیه

      من ٨ساله بایکی دوس شدم وسرلجبازی بهم گف عروس شومنم ازدواج کردم ولی من شوهرمودوس ندارم ومن زندگیم الکی الکی برفنارفت؛عاقبت دوستی ها وعشق وعاشقی ها بچگی

    • Aram

      تقريبا يك سال و نيم پيش آشنا شديم،رابطه ساده اي داشتيم،قرار نبود هيچ چيز بينمون جدي شه ولي شد نتونستيم جلوي احساس و بگيريم اون هم هميشه ميگفت تو اولين رابطه جدي تو زندگيمي من خيلي دوسش دارم و حتي طاقت يه لحظه ديدن دلخوريشو ندارم،اون زياد ازم دلخور ميشه منم مقصرم اما احساس ميكنم بهونه ميگيره احساس ميكنم ديگه دوستم نداره ولي انكار ميكنه ميگه به خاطر رفتار هاي خودته،من تا الان همين سايت هايي مشكلمو نگفتم راه حل بهم بگين

      پاسخ ها

      • aram

        خب خب چون هم اسممی کمکت میکنم عزیزم ببین گلم اصولا اگه تو رابطه دیدی طرفت داره زیر آبی میره یعنی دوست نداره ولی انکار میکنه بدون که پای نفر سوم در میونه اینجور آدما اصلا ارزش اینو ندارن که بخوایی در موردشون فکر کنی چه برسه ب اینکه دوسشون داشته باشی به خودت فکر کن به آیندت تو که نباید بازیچه دست آشغالایی مثه اینا باشی گلم دختر جماعت مظلومه پس بخاطر این مظلوم بودنتم که شده باید اینقدر مغرور باشی که فکرتو در گیر همچین رابطه های اب دوغ خیاری نکنی کسی که ارزشتو نمیدونه لیاقتتو نداره همون بهتر که گمشه تو آشغالایی مثه خودش مطمعن باش یه روز یکی پیدا میشه که دنیا رو به پات بریزه بهش بگو خستم کردی نمیتونم ادامه بدم از دستت عصبی شدم کاری با من کردی که ارامشمو از دست دادم دیگه نمیتونم ادامه بدم لطفا تمومش کن بعدشم بای بای کن و یه گور بابا هرچی عشق الکیه بگو بلاکش کن خودتو ازاد کن

    • Mohamad

      میخوام ازش دل بکنم چون میدونم آینده خوبی نداریم ولی هر کار میکنم نمیتونم دلمو راضی کنم جدا بشماز لطفا کمکم کنید

    • بی نام

      مشکل از اینجاست که کلا وارد یک رابطه میشیم،تو کشور ما رابطه یکجور سرگرمی شده ولی اصل رابطه برای ازدواجه،برای همینه که همه بهم خیانت میکننبا یکی دوست میشن طرف بهش علاقه پیدا میکنه بعد ول میکنن اون دلش میشکنه بی احساس میشه میره با یکی دیگه دوست میشه همین کارو میکنه،اخه تا کی ابن بچه بازیا تا کی،من خودم همینجوری با ی دختر ک حالا دوسم داره من حتی یبارم بهش نگفتم دوستت دارم،حالا چکار کنم تموم کنم دلش داغون بشه یا اینکه ازدواج کنم زندگیمو تباه کنم،قبول دارم مفصر من بودم من پسرم نباید همچین کاریو میکردم،الان چند روره حالش خوب نیس چون داره به ته رابطه فک میکنه به رفتن سربازیه من فک میکنه،کاش برای ازدواج میخواستمش تا پای جونم پاش میموندم با تموم دنیا میجنگیدم

      پاسخ ها

      • اراممممم عصبی

        برووووووووووووووووووووووو گمشوووووووووووووووووو شاید دختره تو رو خوشبخت کرد و تو اونو بدبخت یه جوری منت میزاری واسه عروسی کردن باهاش من جا دختره بودم ...

    • رزا

      با تشکر از مطلب خوبتون.
      موفق باشید

    • نگین

      به راحتی :) یه هر جور راحتی به طرف میگی بعدم میگی بای سیمکارتتم میندازی سطل آشغال میری :) سوال بعدی لطفا؟

      پاسخ ها

      • ارام

        هههههه نممممکدون کی بودی تو بیمزه امیدوارم یکی این بلا رو سرت بیاره اون وخ که تا ناکجا آبادت سوخت میفهمی این حرفت یعنی چی

    • بدون نام

      خیلی درد داره خیلی .....خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم واسم دعا کنید

      پاسخ ها

      • aram

        ایشالا که این دوره رو پشت سر بزاری عزیز

    • مریم

      من چندساله میخآستم با همکلاسیم ازدواج کنم ولی به خاطر بعضی رفتاراش دو دل بودم پسر خوبی بود؛ تحصیلات فوق العاده و شغل مناسب داشت؛تا اینکه آب پاکی رو ریختم رو دستش و گفتم به هیچ وجه باهات ازدواج نمیکنم.
      الان 1ماهه با پسری دیگه نامزد کردم. وقتی به همکلاسیم گفتم نامزد کردم شوکه شد و فکر میکرد من بهش دروغ میگم.دلم برای همکلاسیم میسوزه؛کارم شده گریه؛کاش از اول با همکلاسیم آشنا نمیشدم. آیا این دلبستگی رو فراموش میکنه؟؟

      پاسخ ها

      • فردین

        خاک تو سرت همین اشعال سرت میاد

      • بدون نام

        واقعا که چرا با احساس جوون مردم بازی میکنید آخه اه

    • melisa

      من بایه نفر رفیقم خیلیم دوسش دارم ولی میدونم که خوب نیس خانوادمم مخالفن چیکارکنم کمکم کنین

      پاسخ ها

      • ارام

        از چه لحاظ خوب نیست ؟؟بعدشم مگه خانوادت میخان با اون ازدواج کنن مهم تویی ن بقیه

    • S.a

      انقد نگید پسرا بی احساسن من یه پسر تهرانی ام بیشتر از دو ساله عاشق یه دختر گیلانی ام. هر ماه هرچی دارم و ندارم خرج میکنم میرم ببینمش اگه یه روز باهاش حرف نزنم دیونه میشم امروزم قرار بود برم ببینمش که به دلیلی نشد چند ساعته خون گریه میکنم و چون اون دلیل به اون مربوط بود من دعواش کردم و الان به قدری حس گناه میکنم که نمیتونم بعد 40 ساعت بیداری بخوابم

      پاسخ ها

      • آرام

        خداوکیلی بعضی پسرا خیلی با احساسن نمونش عشق خودم من ازش قوی ترم بخدا از بس ک این پسر لیتر لیتر اشک میریزه هرچی میگم بابا مثلا تو قراره تکیه گاهم باشی باز میزنه زیر گریه جالب اینجاست هیکلش شیش تای منه هرکی ببینش میگه عمرا اگه گریه کنه این ارام دروغ میگی ولی بخدا از صدتا دختر بدتره لامصب

    • رضا

      هاک بر سر هر چی آدم بی لیاقته...

    • M banoo

      درس بگیریداز این ضربه ها به زرق وبرق اولش نمیارزه

    • Maryam

      سلام تو رو خدا كمك كنين مدتي هست كه با پسري دوست شده ام كه هيچ مشكلي ندارد و خيلي فردي ارام است ولي من هيچ علاقه اي به او ندارم و از انجايي او قصد جدي دارد و فكر ازدواج در سر دارد ولي من اصلا فعلا فكر ازدواج نيستم مدتيست دنبال بهانه اي براي جدايي ميگردم. خيلي با هم خوب و با احترام حرف ميزنيم نميتوانم بهانه ي خوبي كه به خوبي جدا بشويم پيدا كنم چون فردي هستم خانه نشين بدون مشكل خواصي يا رفتن به دانشگاه وكار و اصلا دلم نميخواد با بدي و ذهنيت بد از من جدا شود

    • فاطمه

      سلام خیلی خوبه هرکدوم یکی راداریدقدراین روزهابدونیدکی یکی کنارتونه من واقعاکسی راندارم وتنهاهیتم واقعابدونم چکارمیکنیدیکی کنارتونه

    • ابلا

      تو که عین منی عید منی عیدت مبارک

    • بدون نام

      من دارم میرم از ایران، من نمیدونستم این موقعیت پیش میاد، حالا برای طرفم خیلی خیلی سخته (من تقریبا این قضیه رو تونستم هضم کنم نه اینکه برای من سخت نباشه) ، چند وقته که گریه میکنه و وقتی یکی حرف از خارج میزنه ...
      چیکار کنم ؟ در ضمن رابطه خیلی معقول و با احترامی رو همیشه داشتیم و حتی تو عصبانیت توهین نکردیم بهم و ...

    • شقایق

      من دو ساله با یه مرد متاهل رابطه وحشتناک عاشقانه دارم طوری که بدون هم نمیتونیم حتی نفس بکشیم میخام تمومش کنم اما نمیشه نمیتونم باید چکار کنم جدایی از اون مرگ منه

      پاسخ ها

      • ارام

        حالم از همچین زنای عوضیی که خونه خراب کنن بهم میخوره زنیکه پست فطرت ایشالا یکی مثله خودت بیوفته ب جون زندگیت د اخه مردی که زن اولشو ول کنه بره با یکی دیگه معلومه که تو رو هم ترک میکنه میره دنبال بعدی مرده شور هرچی خیانتکاره

      • فرشته

        مرد متاهلی که واردرابطه با یه خانوم مجردمیشه فقط قصدش تنوع و خوش بودنه زندگی خودتو حروم این آدم نکن...حتی اگر با زنش هم مشکل داشته باشه که نداره ربطی به تو نداره و خودشون دوتایی باید رابطشونو حل و فصل کنن پای خودتو بکش بیرون تا بیشتر آسیب ندیدی

      • فرنوش

        عزیزم تو بلاخره از این زندگی باید بیای بیرون، گفتنش واسه همه راحته ولی روز به روز سخت تر میشه برات. مرگ یه بار شیون هم یه بار. بیا بیرون عزیزم از این رابطه که بازنده در هر صورت تویی

      • عزیز

        منم دقیقا مثل شما۸ساله

    • بدون نام

      با سلام من 5 سالع با یه پسر دوستم اوایل خوب بود تا هی تموم کردیم و هی اشتی . اما الان همش دعواس دعوا و اصلا باهاش خوشحال نیستم و نمیزاره به هیچی برسم . تازگیا همش شکاک شده چون ازش سرد شدم . حتی توی دانشگاه همش سر ملاسم تماس تصویری میگیره میاد تو دانشگاه بلند بلند داد میزنع و عابروم رو برده . دچار دو شخصیتی شده حتی میریم بیرون واسش راحته منو خورد کردن . میخوامم تموم کنم تهدیدم میکنه که به هانوادم میگه الان بگید چیکار کنم؟

    • *

      فوق العاده بود بنظرم خیلی تاثیر گذار بود مرسی

    • سارينا

      توصين ميكنم تا مودتونو نشناختين وارد رابطه جدي نشيد رويا بافي نكنيد اصرار نكنيد از اينده حرف نزنيد تعهد نديد واقعا بعضيه با وقانت وارد زندگيت ميشن نمه چيزتو محدود ميكننند از روياهاشون ميگن تا قضيه جدي ميشه فرار ميكنند تو كه متعهد نيستي اهل عمل نيست يك سال طرفو بازيچت نكن نامزد نكن ابروشو جلو خوانوادش نبر واقعا اين افراد مريضن توصيه ميكنم حتما راجع به بيماري كاميتمنت فوبيك تحقيق كنيد اين بيماري زياد شده

    • نورا

      ای بابا این مقاله فقط تو کاندا خودشون کاربرد داره تو ایران طرق خیلی توپ ام باشه اخرش بهت میگه به اندازه کافی برات خوب نیستم ؛پای کسی دیگه در میونه ازت زشت ترم اخه یکی نیست بگه اولاغ من این اواخر حالم بد میشد حتا جلوم نفس میکشیدی از رفتارات متنفر شده بودن از قیافتم چندش میشد

    • ی دختر

      ی ساله باهاشم خیلی دوسم داره خیلی خیلی عاشقمه حتی ب ازدواجم فک کرده همه حرفاش راسته همیشه میگ یا خاک یا تو میخام تموم کنم این رابطرو دوسش ندارم اما هردفعه ک میام تمومش کنم حرف از دوس داشتنو زندگی تلخشو خودکشی میزنه منم برا اینکه دس ب این کار احمقانه نزنه ولش نمیکنم وضعیتم خیلی اضطراریه خواهش میکنم کمکم کنین

      پاسخ ها

      • Mahla

        منم تو همچین وضعیتی ام واقعا زندگیم جهنم شده

    • سودا

      سلام. توروخدا کمکم کنید با یه پسری یه ساله حرف میزنم الان میبینم اصلا کسی که من میخواستم نیس خیلی اخلاقش تنده و فحش هم بلده و میده البته به من نه خانواده هامون اصلا بهم نمیخورن خودشم سربازه وخیلی دوسم داره چنبار بهم گفته اگه از دستم بده خودشه میکشه عکسامم دستش هس تورو خدا کمکم کنید من باید چیکار کنم

    • نازنین مریم

      4ساله که نامزد بودیم.دروغ خیانت بی احترامی هرکاری که بگین کردو من بلاخره یه ماه پیش تصمیم گرفتمو بهم زدم. هرروز کیو میفرسته و التماس میکنه میگه عوض شدم ولی من نمیتونم برگردم. خیلی دوسش دارم هنوز ولی نمیتونم برگردم.خانوادم به شدت مخالف هستن.

      پاسخ ها

      • فرشته

        ... توی 4سال عوض نشد یک ماهه عوض شد

    • لي لي

      واقعا نمیدونم بعضیها چه مشکلی دارند با وقاهت تمام وارد رابطه میشن چنان برات رویاپردازی میکنند و دم از عشق میزنند طوری وانمود میکنند که حس کنی بعد تو میمیرند بعد به یه مرحله ای میرسند که دیگه نمیخوان باشند خوب از اول چرا قول میدین به هم از اول همو بشناسید بعد وارد رابطه بشید بعدم اسمشون میزارند منطقی جدا بشیم اینا خود نمونه ادمه ریاکارن و پلید که اول با زبون بازی وارد میشن قصدشونم جدیه از این ادمها فاصله بگیرید تا به زندگیتون گند نزدند این افراد دچار بیماری هستند بيماري فوبيا واقعا هیچ کسی با ارزشتر از خودتون نیست که بخواهید براش غصه بخورید حیف یک زره ناراحتی واقعا و دوری از این افراد یعنی خوشبختی مطمئن باشید بهتر از اون چیزی که فکر کنید سراغتون میاد یکی مثل خودتون که ذره ای هم به کسی فکر نمیکنید چه برسه فراموش ادمهارو به اندازه ظرفیتشون بزرگ کنید چون مثل عکس میمونند بزرگ بشن فولوو میشن وگرنه همون ادمین که اول رابطه حالمونو بهم میزد

    • Zi

      ۷ سال و ۸ ماه رابطه بی سرو ته ، دس
      و پا زدن زیر آب .... نفس کشیدن زیر آب ... چرا ؟؟
      چون اون جنم نداره ازدواج کنه ، چون میترسه به طلاق ختم شه ....
      منم قیدشو زدم و فقط یه دوست معمولی حسابش میکنم ، نه بیشتر....
      چطو منو واسه دوس دختری میخواد ولی واسه ازدواج نه؟ چطو ۷سال همه جوره قابل اعتماد بودم ولی واسه ازدواج نه ؟
      همون بهتر که بره با یکی ازدواج کنه که هزار و یه رابطه قبل از خودش داشته.
      به درک
      و البته من در حال حاضر دوس پسرم دارم ، حاضر نیستم بخاطر اون زندگیمو مختل کنم

      پاسخ ها

      • فرشته

        عزیزم تموم کن باهاش چنین رابطه ای ارزش نداره توی مواردهم گفته بود رابطه رو به یه دوست معمولی تنزل ندید تمومش کنید....وقت خودتو با این آدم تلف نکن

    • فرشته

      این مقاله و مقاله "قبل از آنکه عاشق شوید بخوانید" عالی بود ممنونم . همین موارد و اگر بخوایم مشاوره بریم باید چقدر هزینه کنیم تا بدست بیاریم.
      پربار و مفید آرزوی موفقیت دارم براتون

    • Reza

      یا وارد رابطه نشین یا اگه میشین زود عاشق نشین اول طرفتونو بشناسین بعد رویا پردازی کنین همه ی ما اول رابطه احساسی و رویایی عمل میکنیم ترو خدا اول طرفو بشناسین بعد اگه لیاقتشو داشت عاشقش بشین نزارین از عشق متنفر بشین بخاطر هوس. اینا همش تجربس

    • Mahla

      من نزدیک به یک ساله یه رابطه ای رو شروع کردم که بیشترش در حال جنگ و دعواییم ولی طرف مقابلم میدونم ک منو خیلی خیلی دوست داره منم یه حس هایی بهش دارم ولی میدونم ک من باهاش هیچ اینده ای ندارم چون از لحاض سطح فکری عقلی خانوادگی و...اصلا اصلا بهم نمیخوریم..خیلی پایین تر ازمنه..موقعه شروع رابطه خودمم اینو میدونستم ولی فک نمیکردم انقد طولانی بشه..۱۰۰ بار تاحالا کات کردیم ولی باز شروع شده..نمیدونم چجوری بهش بگم چون خیلی پسر احساسیه..چند روز رو در رو بهش گفتم دیگه نمی خوام ادامه بدم شروع کرد به گریه کردن ، رف؛ چند دقیقه بعد زنگ زد دوباره همو دیدیم با بغض گف میشه لطفا نری؟بعدش دستامو بوسید ؛ موندم واقعا چی بگم ترسیدم یه چیزی بگم دلش بشکنه...تروخدا خواهش میکنم یه راه حلی به من بدین رابطه رو تموم کنم طوری ک خیلی بهش آسیب وارد نشه یا به قولی شکست عشقی نخوره
      (لازم به ذکره ۱۰ ماهه داریم حرف میزنیم و فقط ۳ بار همو دیدیم!! نمیدونم چرا اون انقد وابسته شد..)
      خواهش میکنم کمکم کنید...

    • مهدی

      هیچ وقت با کسی وارد رابطه احساسی نشین
      چون رفتنش باخودتونه ولی بیرون امدن وتمام کرددنش دست خودتون نیس وازطرفی شکست ها و زربه های احساسی بعدش جبران ناپذیره
      اگه دنبال رابطه ی نزدیکی هستین از همون اول بش بگین که رابطه احساسی شکل نگیره و بتون صدمه بزنه!!

    • سجاد

      سلام.من 10ماهیه با دختری اشنا شدم که از لحاظ مالی ازمن بالاتره و از لحاظ اجتماعی فرق داره.من از طریق مجازی با ایشون اشنا شدم و ایشون از من خوشش اومد و علاقه نشون دادن برای دیدن همدیگه واسه بار اول نشد همو ببینیم که ناراحت شدن و بعد مدتی دوباره باهم خوب شدیم.هروقتم بش میگفتم برو با فلانی ازدواج کن ناراحت میشد و قهر میکرد چون من بفکر عشق و عاشقی نبودم.بعد یه مدت گفت بیا همو ببینیم که من به شوخی گفتم خجالت میکشم که ایشون ناراحت شدن و ماجرا از این موقع شرو شد و بسیار ناراحت شدن و گفتن ابی که ریخته شده دیگه جمع نمیشه.دیگه من تلاش خودمو کردم از دلش دربیارم که بعد دوماه تونستم از دلش دربیارم که این موقع فهمیدم بهش علاقمند شدم .ولی زیاد باهام گرم نبود و گاهی اوقات جوابمو میداد.تا هفته پیش گفت بیا همو ببینیم خیلیم عکس فرستاد ببینمش تا اینکه یه روز بعد دوباره جوابمو نمیداد بعد یه روز جواب داد اعصابم خرابه صبر تا چندروز منم صبر کردم دیدم جواب نمیده پیامش دادم که هم شمارمو تچ بلک لیست گذاشتن و هم تلگراممو بلاک کردن.لطفا کمک کنید که باید چیکار کنم و نظرتون درمورد رفتارش چیه؟

      پاسخ ها

      • Sevil

        والا من خودمو جای این دختر خانم میزارم میبینم خیلی حق داشتن که ناراحت بشن معلومه خیلی دوستون داشتن اینکه شما به فکر عشق و عاشقی نبودید نباید رابطتون و حرف زدنتونو ادامه میدادید شمارو دوس.داشتن که اصرار میکردن شمارو ببینن یا وقتی گفتین با فلانی ازدواج کن ناراحت شدن شایداینکه بهش بگین نه نمیخوام ببینمت خجالت میکشم یا برو با فلانی ازدواج کن گفتنش برای شما راحت باشه ولی با این حرفا دل یه دختری که دوستون داره میشکنه الانم شاید چون خیلی ناراحتن و دلشون شکسته بهتون جواب نمیدن من بهشون حق میدم اگه شماهم ایشونو دوست دارید بهشون توجه کنید و جبران کنید اگرم که علاقه زودگذر بوده پس بهتره دگ ادامه ندید.

      • حسسن

        به نظرمن باهاش کات کن همین اون دیگه تورو نمیخاد مثل جریانی که من برام پیش اومد

    • ارسلان

      با اونی که دلت میگه بمون اگه میبینی از صد صدتا پاته اگه یدونه کمه وجود داشته باش تموم کن بعد ۷ سال که چیزی نیس هه
      با خودمم ....

    • بدون نام

      خوشبحالتون بابا ميترسيد طرفتون ناراحت بشه
      من اگه بهش بگم خو عين خيالش نيس
      ولي خب خودم نميتونم دلم ميخادا ولي انگار نميشه خيلي بد

    • Asal

      واییییی بچه ها تورو خدا به من کمک کنید من پسرعموم بهم ابراز علاقه کرده خیلیم دوسم داره وای من بهش هیچ حسی ندارم‌حتی یه بارم‌باهاش رفتم که شاید یه حسی نسبت بهش پیدا کنم ولی نشد بچه ها تورو خدا یه راه حلی بهم نشون بدید که ازم ناراحت نشه میخوام این رابطه رو تموم کنم

    • #معصومه

      دوستان . یه نصیحتی هم ب این قلب من کنید . من دچار یه عشق مجازی شدم . تو دوسال

      پاسخ ها

      • حبیب

        خوش باش و از عشقت لدت ببر...و اینو بدون هیچ ادم کاملی تو این دنیا اماپیدا نمیشه..ادما مجوعه ای از عادت ها و اخلاقهای خوب و بد هستن..و مهم اینه که همه قابل تعییر و بهتر شدن هستن..بستگی داره شما تا چه حدی بتونی خواسته هات رو در طرف مقابل ایجاد کنی!!

    • maryam

      سلام،الان ۸ساله تورابطه ایم،اومدن خونمون و خانوادم راضی نشدن و من گفتم دیگه نیان،هرسال ادامه دادن این رابطه اشتباه محض بوداما هیچوقت جسارت تموم کردنشو نداشتم ،هردفعه اومدم تموم کنم باز شروع شد،این رابطه خستم کرده این دوری تموم حسمو ازم گرفته اینقد طول کشید ک دیگه نسبت بهش سرد شدم.ته دلم دوسش دارم اما دیگه دلم نمیخواد باهاش ازدواج کنم .دیگه کنارش ارامش ندارم و خوشبخت نمیشم .
      هردفعه میگم تموم کنیم ولی نمیره نمیخواد که بره،میگه اگه برم فلان میشه زندگیم بهمان میشه ...
      دلم میسوز ه و احساس میکنم نامردیه ک برم
      اما وقتی سرد شدم مگه میشه بمونم تو این رابطه
      میترسم تموم کنم و یه عمر عذاب بکشه
      میترسم غصه دار بشه
      نمیدونم چیکار کنم ،
      شما جای من باشین چیکار میکنین وقتی ک هیچ جوری حاضر نیست بره

      پاسخ ها

      • حبیب

        با هر کس دیگه هم باشی دیر یا زود همین احساس رو پیدا خواهی کرد..منطورم اینه که هیچ دو نفری پیدا نمیشن که یک تفاهم اماده و از قبل حاضری داشته باشن..باید تفاهم رو ساخت..مشکلات رو حل کرد..و ادامه داد..مگه اینکه بخوای دیگه با هیچ کس دیگه ای هم نباشی چون گفتم با هر کس دیگه ای هم باشی باز به همین شرایط برخواهی خورد

    • بدون نام

      سلام

    • دلارام

      سلام..نمی دونم چرا دارم حرف دلم اینجا مینویسم ولی خب فقط مینویسم با اینک میدونم دردی رو دوا نمی کنه..من نه اهل دوستی های مجازی هستم نه از رابطه های پنهانی خوشم میاد..من فقط یه بار تو عمل انجام شده قرار گرفتم و الان نزدیک یک ساله دارم زجر میکشم..فقط به خاطر اینک ابجی صدام کرد حاضر شدم به درد و دلش کوش کنم سعی کردم ارومش کنم تا غصه هاشو فراموش کنه اما بعدش یهویی گف ک عاشقم شده..هزار دفعه قانعش کردم و باهاش حرف نزدم ولی هر بار از طریقی بهم پیام میداد با لحن تند صحبت کردم اماا بازم ول کن نبود من فقط دلم نمی خواهد ناراحتش کنم واقعا دارم عذاب میکشم ب خودشم میگم ولیهر کاری ممیکنه به جز رها کردن من..نمی خوام دلش بشکنه..نمی دونم قرار چی بشه فقط برای دل بیقرارم دعا کنید..بدجوری دارم عذاب میکشم..از رابطه های پنهانی متنفرم..

    • الهام

      با یه پسر یه سال و نیم حرف میزدم میگف قصدش جدیه به خونوادشم منو معرفی کرده بود سر اینکه یه کم از موهام بیرون بود ترجیح داد همه چیو تموم کنیم منم اصرار نکردم بالاخره امروزتموم شدروزاچون سرم گرمه زیاد یادم نمیوفته ولی شبادلم براش تنگ میشه چنبارم همین اتفاق افتاده ولی من نتونستم دووم بیارم ورفتم ازش معذرت خواستم که دوباره بیاد باهم حرف بزنیم حتی اگه تقصیر اونه اینبار جدی تموم شد بلاکش کردم نمیخوام دگ برم سراغش...خدایا کمکم کن فراموشش کنم بی لیاقتود

    • افسانه

      میشه کمکم کنید

    • محمد

      واقعا با این ک بهم خیانت کرد بازم دوسش دارم خیلی دوسش دارم

    • غمناك

      تمام كامنتارو خوندم خدايا چرا ما آدما انقدر غم داريم همه درگيريم بخدا خودمم درگيرم عاشق دختري بودم عاشقم بود ولي خانوادش ميگن نه همه چيمم ازشون بالاتره ! وابستگي واقعا درد بديه از خدا ميخوام به هممون كمك كنه كه اين روزامون بگذره به ارامش برسيم يكيو داشته باشيم كه تا تهش باهامون باشه دلمون اروم بگيره خدايا فقط خودت كمك كن كسي الكي سر راه كسي قرار نگيره كه زندگيا نابود بشه بهترين حس دنيا عشقو دوس داشتنه بدرود

    • M

      واقعا نمیدونم بعضیا چرا شعورشون آنقدر پایینه که حتما باید به زبون بیایم که از زندگیمون برن بیرون با فاصله گرفتنو اینجور قرطی بازیا چیزی حالیشون نمیشه

    • میلاد

      واقعا عالی بود و کمک کننده. ممنونم
      دوستان شجاع باشید و محکم. با تمام سختی هاش. جنس زندگی سختیه. ازش فرار نکنید. ما فقط میتونیم بین سختی ها یکی رو انتخاب کنیم. بین سخت و سخت تر. من سختی تموم کردن رو میپذیرم اما مشکلات و سختی های ادامه دادن رو نه. تمومش میکنم.

      پاسخ ها

      • فرنوش

        كامنت شمارو اسكرين شات گرفتم كه هزار بار بخونمش

      • فرنوش

        من با این تلنگر خودمو محک زدم و خودم رو آماده رویارویی با یه جدایی سخت کردم. میدونم که روزهای خیلی سختی رو خواهم داشت ولی امروز روز دوم جداییم هست. این نوشته شاید به ظاهر چیزی نباشه ولی منو به یه تصمیم بزرگ زندگیم وادار کرد و هرروز میخونمش بخصوص جمله آخر رو.
        ممنونم ازتون، امیدوارم هرجا که هستین موفق باشین

    • حوا

      چرا هرکی منو دوست داره من دوسش ندارم ؟و هرکی منو دوست نداره اونو دوس دارم ؟عجیبه!

      پاسخ ها

      • مريم

        والا واقعا منم موندم چرا اينجوريه
        دروغ نيست واسه هر کي بميري واسه يکي ديگه ميميره
        هر کي ميخوام يکي ديگه ميخواد هر کي منو ميخواد نمي خوامش...

    • مریمم

      سلام منم گول عاشقی ی نفرو خوردم ک ی سال التماس میکرد ومیگفت عاشقه تا باهاش رابطه گذاشتم وفقط ب خاطر اصرارش وایکه میگفت قصدم ازدواجه یهو سرد شد و دیه میگه دوست نداررمم

      پاسخ ها

      • یلدا

        راست میگی اول مثل سگ التماس میکنن بعدمثل سگ خیانت میکنن انشالله توزندگیش خیرنبینه

    • شمس

      خدا به همه جماعت خستگان رحم کنه. چقدر ادم گرفتار هست اینجا

    • بسیج

      من از جدایی بیزارم،بیاین همه با هم دوست و یکرنگ باشیم

    • زهرا

      به نظر من که هر موقع هر کدوم از طرفین به این نتیجه رسید که ادامه رابطه را نمیخواد باید محترمانه تمومش کنه. من طرفم بهم خیانت کرد به بدترین شکل ممکن و کلی سوال رو واسم گذاشت. منم فقط با یه پیام جدا شدم. هیچی هم نگفتم که میدونم بم خیانت کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار سختی انجام دادین واقعا، احسنت بهتون

    • فاطمه

      سلام بهتره که ازاول یک رابطه روشروع نکنیدتابعدش پشیمون بشیدتاازکسی مطمئن نیستی چرابایدبراش عکس بفرستی تااونم تهدیدت کنه چراباهاش میگردی تابرات زبون درازی کنه پسرایی که دنبال دوست دخترن فقط یه چیز میخوان اونم.......

      پاسخ ها

      • yalda

        راست میگه ممنون ازحرف خوبت

    • ارسلان مرادی

      سلام.من چند سالی با یک دختر مذهبی بودم،از اول هم قرارمون بر ازدواج بود.ولی احساس می کنم تفاهم نداریم،از یک طرف چونکه مذهبی هست میگه دیگه نمیتونه با کسی ازدواج کنه.لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا رابطه رو کشش ندین، اون بنده خدا هم انسانه، اگه نمیخواین تمومش کنید، هر چه زودتر

    • بدون نام

      من هیچ وقت نمیبخشمش چون زندگیم راتباکرد

    • بدون نام

      من دوساله وسه ماهه بایکی آشنا شدم اولش نمیخواستم اون اصرارکرد برای خواستگاری وازدواج، دوستیمون فقط با حرف وصحبت تلفنی بود، چند بار هم توی پارک قرارگذاشتیم بعدازمدتی فهمیدیم تفاهم نداریم اما من بهش وابسته شدم اون همش میگه بیا تمومش کنیم اما من هر کاری میکنم نمیتونم خواهش میکنم کمکم کنید.

    • بیژن

      سلام.دست دوست دختری که مجاری اشنا شدم و هر دو یکبار شکست خورده بودیم رو گرفتم و کل زندگیمو نشونش دادم.با اطمینان کامل قول ازدواجمون قطعی شدو بعد یه رابطه جنسی،فرداش گفتم میام عقدت کنم و الان پنج ماهه حتی غرورم رو هم شکستم تا به رابطه ای که قطعی بود و وابسته وعاشق بودیم خاتمه نده.امشب اخرین بی احترامیهایش موجب تصادف امرورم شد.مانده ام با وجود اینکه عقلم میگه بسه دلم نمی ذاره چه کنم.کمکم کنین

    • زینب

      دوستای گلم خداوند به هممون کمک کنه

    • Shabnam

      من با یکی شش سال مجازی حرف میزدم، و همه ی زندگیمو بهش دروغ گفتم و فکر نمیکردم اینقدر جدی شه.. دوساله رابطمون جدی شده ولی هم چنان دروغام و بهش نگفتم! آنقدری دوسش دارم که میدونم اگه راستشو بگم نه تنها منو تحقیر میکنه بلکه بهم بی اعتماد میشه. میترسم میترسم نمیتونم این رابطه رو تموم کنم نمیخوام راستشو بگم چون راجب همه کس بی اعتماد میشه...
      عاشقش شدم عاشق دروغیم شده چیکار کنم؟ چجوری بهش بگم رابطه تموم شه چجوری بلد نیستم

    • هانیه

      تو رو خدا کمکم کنید من یه سال با یه پسری دوستم و خانواده هامونم خبر دارن وراضی ان ما قصدمون ازدواجه خیلی خیلی دوسش دارم و اونم خیلی دوسم داره بهم میگه نباید بری دانشگاه منم امسال کنکور دارم و اونم سربازه بهم گفته بود قبل از جواب کنکور میاد خواستگاری الان که در موردش حرف میزنم فقط میخنده و منم انقد نارحتم نمیتونم رو درسم تمرکز کنم فک کنم داره دستم میندازه تورووو خدا کمکم کنید من باید چیکار کنم؟

    • بدون نام

      ۲ سال با یکی ارتباط برقرار کردم
      بعد فهمیدم تو این دوسال کلی خیانت کرده و با خیلیها بوده
      وابستش شدم و کات کردیم ولی نمیدونستم عواقب بعدش رو و به مزور باز خودمو بهش نزدیک کردم.ولی جیزی به روش نیاوردم تا مبادا بره
      هر کاری میکنم نمیتونم دل بکنم.
      و با افراد مختلف تو ارتباطه و منم هی میریزم خودم
      اون به واسطه رابطه های زیاد احساس نداره و من به خاطر وفاداری بدجور احساس دارم.
      اون به درد من نمیخوره ولی فراموش کردنش شده کابوس و حس تنهایی و دلهره و افسردگیو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم کار خیلی سختی رو در پیش داری
        به خودت مسلط باش، هیچکس حق نداره به ما خیانت کنه، اگر خیانت کنه میذاریمش کنار، مگه ما چقدر زنده ایم که بخوایم بشینیم و غصه بخوریم و طرفمون عین خیالش نباشه و به خیانتاش ادامه بده. آقا جان به این فکر کن، وقتی مارو نمیخوان یعنی نمیخوان، وقتی با ما دارن ادامه میدن یا دلشون لاس زدن میخواد یا اینکه دارن بهمون ترحم میکنن. اگر توانشو داری بلاکش کن و فقط به این فکر کن که تو ولش کردی نه اون، این تو بودی که تصمیم گرفتی رابطه مسموم رو تموم کنی، یا اگر نمیتونی حتما برو پیش روانشناس. تموم کردن کار راحتی نیست ولی زندگی و سختیش

    • آنیا

      سلام من ی مدتیه عاشق ی پسری شدم که خیلی همودوس داریم ولی اون مدلینگه وبخاطرمدل بودنش خیلی مغرورع و میگه ناز دخترنمیکشم نهایت غرورو واسه ی من ب خرج میده
      خونواده من خیلی سخت گیرن این بخاطر خونواده ی من و خودش شرایطی خوبی نداره بیاد خاستگاری و اینکه اون خیلی دهن بینه و بدگمان حرف هرکسو قبول میکنه الی من و همیشه فرصت توضیحو ازم میگیره بهم توهین میکنه و حتی فحش هم میده بارها ترکش کردمو و برم گردونده سررابطمون الان نیاز دارم چطور جداشم یاکنترلش کنم

    • p.sh

      روزای سختیه
      کاش اینطوری نمیشد
      خیلی دوسش داشتم

    • حبیب ورکاتی بلوچ

      رابطه سه ساله رو کات کردم تموم خلاص اخیییییییش ی رابطه الکی و از قبل تموم شده هیچ حسو حالیم بینمون نبود خدایا شکرت

    • Maryam

      ببخشید وقتی طرف مقابل وابستگی شدید به من داره و تهدید به خودکشی میکنه و اقدام هم کرده قبلا چیکار باید کرد؟؟؟

      پاسخ ها

      • نازنین

        دقیقا من هم همینطوریم
        توروخدا کمک کنید

    • Ayda

      من ۴ ماهه با پسری وارد رابطه شدم.ایشون یه دوستی دارن و من ی چن باری با دوس دختر این پسر یه وقتایی ک دلم از این اقا میگرف با این خانوم حرف میزدم و این خانوم کف دست دوس پسرش گذاشت و دوس پسرش ب دوس پسرم اون حرفا رسوند و ما تا کات جلو رفتیم اما ادامه دادیم.من ب ایشون گفتم اگه دوباره حرف کات بزنی واقعا میرم. و ایشون دیروز ب من گفتن ازت خوشم نمیاد و تو دروغگویی و همه حرفای منو ب بقیه میرسونی! من خیلی قلبم شکست.خواهش میکنم بگید چیکار کنم شبو روز ندارم

    • بدون نام

      سلام . من امروز با دوست پسرم دعوام شد و دارم به این فکر میکنم که باید قطع رابطه کنم اما واقعا نمیدونم چطوری ! لطفا کمکم کنید چون من او را دوست دارم البته در حد متوسط اونم همین طور اما به خاطر دعوا ی امروز ما از هم متنفر هستیم و تغریبا اگه سایه ی همو ببینیم با تیر میزنیم. لطفا کمکم کنید

    • سودا

      به خودم و خونوادم فحش بد میده سر هر چیزی میگه اگه زبوندرازی کنم ابرومو میبره و عکسامو پخش میکنه چنبار خواستم خودکشی کنم به خودشم گفتم که زندگیمو خوشیامو ازم گرفته ولی میگه چون عاشقتم اینجوریم اینبار تصمیمو گرفتم خودمو میکشم چون امکان نداره دگ بتونم زندگی کنم اگه باهم تموم کنیم میاد سراغم تازندگیمو نابود کنه کاش هیچوقت نشناخته بودمش.

      پاسخ ها

      • Maryam

        اصلا نگران نباش عزیزم هرچقد بیشتر واکنش نشون بدی اون شیر میشه فکر میکنه ازش میترسی جوری وانمود کن انگار برات مهم نیست . یاد بگیر تو زندگیت به هیچکسی اعتماد نکنی هیچ چیزی ارزش اینو نداره که تو بخوای به خاطرش به خودت آسیب بزنی

    • Ali

      منم یساله با یه دختره اشنا شدم البته فامیلامونه و کلی ام با هم دیکه حال میکنیم یجورایی انکاری برای هم ساخته شدیم و خیلی ام دوستش دارم اما اون تو فکرش اینه اینده با هم ازدوجا میکنیم و من اصلا دوست ندارم نمیدونم چرا با اینکه خیلی دوستش دارم اما نمیخوام ازدواج کنم دوست دارم تنها باشم نمیدونم چجوری بهش بگم که یه دهن روانی دارم لطفا راهنماییم کنید

    • احمد

      داداش منم دقیقا همین حالتو دارم یکی از همکلاسی های دانشگاهمه
      عاشقمه خودم میدونم
      اما خیلی دختر خوبیه و من نمیخوام بهش اسیب بزنم
      من نمیخوام ازدواج کنم دقیقا مثل تو
      نمیخوام به من از این وابسته تر بشه و فرصت هاشو توی زندگیش از دست بده
      میگه بدون من میمیره و میدونم خیلی اذیت میشه
      اما باید تمومش کنم من واقعا لایق اون نیستم
      دوسش دارم اما الان شرایط ازدواج رو ندارم
      شایدکسی پیدا نشه ک به اندازه اون دوسم داشته باشه
      اما چون دوسش دارم باید اینکارو بکنم

      پاسخ ها

      • نازنین

        منم یکی من رو میخواد میگع بدون تو میمیرم و این حرفا فقط نمیدونم چیجوری تموم کنم دوست ندارم بگن این مقصر مرگ این پسرست
        کمک کنید لطفا ممنون

    • احمد

      داداش منم دقیقا همین حالتو دارم یکی از همکلاسی های دانشگاهمه
      عاشقمه خودم میدونم
      اما خیلی دختر خوبیه و من نمیخوام بهش اسیب بزنم
      من نمیخوام ازدواج کنم دقیقا مثل تو
      نمیخوام به من از این وابسته تر بشه و فرصت هاشو توی زندگیش از دست بده
      میگه بدون من میمیره و میدونم خیلی اذیت میشه
      اما باید تمومش کنم من واقعا لایق اون نیستم
      دوسش دارم اما الان شرایط ازدواج رو ندارم
      شایدکسی پیدا نشه ک به اندازه اون دوسم داشته باشه
      اما چون دوسش دارم باید اینکارو بکنم

    • بی نام

      باو چیع این چیزایی کع گفتع یه مشت چرت و پرت تحویل مردم میدن اینا

    • ینفر

      خانوما شما ارزشتون خیلی بالاست خودتونو دس کم نگیرید نزارید بازیچه هر کسی بشید کامنتارو بخونید عبرت بگیرید از هرکی خوشتون اومد هرکی دلقک بازی در اورد ک مرد نیست.....کتاب خودت باش دختر رو بخونید بهتون کمک میکنه من حوصله پند و نصیحت ندارم چیز تو هرچی رابطه و رله سینگل باش و پادشاهی کنه

    • داغ دیده

      منم گیر یکی افتادم تمام دار و ندارم رو برد.اول فکر کرد مثل بقیه بعد به خودش اومد دید واقعا دوسم داره ولی لایی میکشه باید بگی ....تو اون دوس داشتن که به یکی قانع نمیشه. هر کاری میکنم ول نمی کنه مهریه علم کرده میخواد بچسبه گر چه میدونه جایی نداره. شیطان پیش این باید سجده کنه

    • بدون نام

      حتی نمیخوام دیگه ببینمش فقط میخوام کات کنم تکلیف چیه

    • شقایق

      کسی راهنماییم میکنه

    • مریم

      سلام دوستان میشه کمکم کنید. من با ینفر دوستم و برای ازدواج منو میخواد ولی خانوادم راضی نیست نمیدونم چکار کنم

    • مریم

      تورو خدا جواب سوالممو بدید

      پاسخ ها

      • فرشته

        خب اگه نظر خانوادت منطقیه به نظرشون احترام بذار، نذار بعدا پشیمون بشی، حتی یه سال بعد از عروسی هم پشیمون بشی نه جایی پیش خانوادت داری و نه زندگی خوب

    • کامران

      مطالب خوبیه ولی اگر طرف ادم نرمال نباشه و حتی نشه رودررو باهش صحبت کرد چه باید بکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج