۶۱۵۷۸۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

۳ استراتژی کاهش هدر رفت آب

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ۳ استراتژی کاهش هدررفت آب خبر داد و گفت: هدر رفت آب از ۳۳ درصد سال ۸۳ به ۲۵.۵ درصد در انتهای سال ۹۵ رسیده است.

خبرگزاری فارس: علی سیدزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه هدررفت آب در سال ۸۳، ۳۳ درصد بود و در انتهای سال ۹۵ این عدد به ۲۵.۵ درصد رسیده است، گفت: برای کاهش هدررفت آب اقدامات زیادی صورت گرفته به طوری که با کنترل فشار، تعویض کنتورهای فرسوده، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده موفق شدیم روند کاهشی هدررفت آب را ادامه دهیم به طوری که بر اساس استانداردهای جهانی و آمار بانک جهانی میزان هدررفت شبکه‌ آب در ایران نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه در وضعیت خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بانک جهانی میانگین هدررفت آب در کشورهای در حال توسعه 35 درصد است، این در حالی است که این عدد در ایران به 25.5 درصد می‌رسد.

سیدزاده تأکید کرد: سه استراتژی مهم برای کاهش هدررفت آب در پیش گرفتیم، گفت: مطابق استانداردهای انجمن جهانی آب توانستیم با استفاده از کنترل و مدیریت فشار، بازسازی شبکه‌ها و نشت‌یابی میزان هدررفت آب در شبکه را به وضعیت مطلوبی برسانیم اما باید با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه اقدام کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه امیدوار هستیم با کمک دولت و مجلس اعتبار لازم برای اصلاح و بازسازی شبکه اختصاص یابد، گفت: سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است، بنابراین اگر طرح‌های تأمین آب به بهره‌برداری برسد تأمین آب شرب شهرها مشکلی نخواهد داشت.

وی در خصوص هدررفت ظاهری و نشت‌ واقعی آب، گفت: در بخش هدررفت ظاهری و نشت واقعی اقدامات خوبی صورت گرفت و موفق شدیم اقدام به تعویض کنتورهای خراب کرده و در کنترل مصارف مجاز بدون درآمد برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد.

سیدزاده افزود: هر سال بیش از 17 هزار و 179 کیلومتر از شبکه آب اصلاح و بازسازی می‌شود و در سال 95 توانستیم یک میلیون و 200 هزار انشعاب غیرمجاز را شناسایی و 2107 کیلومتر از شبکه را اصلاح و نوسازی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      در این سال ها اخیر اندازه 7000سال تاریخ ایران آب هدر داده ایم! یعنی در این 4دهه اینقدر نابخردانه در زمینه آب رفتار کردیم که تو تاریخ 7هزار ساله ایران نمونه شده ایم! ایران به ورشکستگی آبی رسیده است! تلاش بیفایده است! فقط ازدیاد نسل فراموش نشود!

    • محسن

      سلام. از جمله راهکارهای خوب جهت صرفه جویی آب ۱. اجباری کردن نصب کنتر در کلیه واحدهای آپارتمانی بویژه مجتمع های مسکونی ۲. جمع آوری شیرهای غیر اتوماتیک آب و جایگزین کردن شیرهای الکترونیکی با تولید انبوه و ارزان قیمت آنها ۳. جمع آوری تمام شیلنگهای سرفیلتر توالت و نصب شیلنگهایی که شیر قطع و وصل سر شیلنگ است، تا موقع طهارت گرفتن آب شرب بی حساب کتاب وارد چاه توالت نشود

    • محسن

      سلام. از جمله راهکارهای خوب جلوگیری از هدر رفت آب ۱. نصب کنتور در کلیه واحدهای مسکونی آپارتمان نشین بویژه مجتمع های مسکونی که مشترکا آب مصرف میکنند. ۲. جمع آوری تمامی شیر آلات مکانیکی و جایگزینی آنها با شیرآلات الکترونیکی. ۳. تولید انبوه و ارزان شیلنگهایی که کلید مکانیکی قطع و وصل بدون فیلتر آب روی سر آنهاست جهت استفاده در توالت بمنظور جلوگیری از سرازیر شدن آب شرب در چاه توالت لازم به توضیح استکه فیلتر موجود روی سر شیلنگهای آب توالت باعث باز کردن هر چه بیشتر شیر آب جهت رسیدن به فشار آب مورد نیاز میشود و در نتیجه هدر رفت آب.

    • بدون نام

      همین افغانیا که حدود۱۵تا۲۰ملیون توایران هرکدام کمکم۱۰لیترم مصرف کننده روزانه۲۰۰ملیون این اندازه چنتا استان هدرمیدن خوب اخراج کنیدتاکم آبیا رفع بش وگرنه امنیت وطن وهم وطنان به خاطرمیفته ره درست انجام بدین بعدشم باعث خشکی وریزگردهای سیستان بلوچستان رودخانه هامون وهیلمن این افغانیاشدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج