۶۱۵۷۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ولایتی: در برجام تجدیدنظر نخواهد شد

ولایتی گفت: به هیچ وجه در برجام تجدیدنظر نخواهد شد و مذاکره ثانویه نخواهیم داشت و کشورهای ۱+۵ باید به تعهد خود عمل کنند.

ایسنا: علی اکبر ولایتی در حاشیه همایش زعیم ذولفنون و رونمایی از اثر منظومه فکری آیت‌الله خامنه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های اخیر ترامپ اظهار کرد: ایشان به عهد شکنی و بدقولی معروف است و آنچه از ایشان شنیدیم خلاف انتظار نبود. ترامپ بدون تعقل سخن می‌گوید و اشتباهات او را اطرافیانش ترمیم می‌کنند و آمریکایی‌ها چه در زمان ترامپ و چه اوباما به عهد خود وفا نکردند و بارها و بارها عهدشکنی کردند و از این بابت باید مورد مواخذه در بین کشورهای ۱+۵ قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اینکه صحبت از حضور ایران در منطقه می‌کنند صحیح نیست، چرا که ما متعلق به این منطقه هستیم و حضورمان در منطقه مشروع است و ما باید بپرسیم شما در منطقه چرا حضور دارید؟

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: جز به دلیل بر هم زدن منطقه، آمریکایی‌ها اینجا نیستند و هدفشان تضعیف منطقه است و حضور در سوریه و عراق نیز از سوی آمریکایی‌ها برای تجزیه‌ این کشورها است اما به دلیل اینکه ایران دعوت حکومت‌های قانونی این دو کشور را اجابت کرده کار ما مشروع است و هر کمکی که کشورهای منطقه درخواست کنند پاسخ ما مثبت خواهد بود و به آنها کمک می‌کنیم.

ولایتی تاکید کرد: اینکه امروز در بغداد و دمشق به جای حکومت‌های قانونی تروریست‌های داعش حضور ندارند، دلیل حضور ما در این مناطق است و ما به حضور مشروع منطقه‌ای خود افتخار می‌کنیم.

مشاور رهبری اظهار کرد: اینکه اروپایی‌ها تاکید می‌کنند که برجام معتبر است به شرط مذاکره در خصوص حضور ما در منطقه و ساخت موشک‌های دفاعی، باید در پاسخ بگوییم حضور مشروع منطقه‌ای ما قابل مذاکره نیست و ساخت موشک‌های دفاعی نیز نیاز به مذاکره ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مردم ایران پاسخ توهین‌های رییس‌جمهور آمریکا را خواهند داد و مردم کشورهای منطقه نیز مخالف حضور آمریکا در منطقه هستند و مردم عراق پس از باز پس‌گیری کرکوک پاسخ محکمی به حضور آمریکا در منطقه دادند و این حضور به خواست مردم عراق و سوریه است. هم‌چنین پاسخ ترامپ را مردم منطقه خواهند داد و درست مثل ویتنام پاسخ‌ آمریکایی‌ها را می‌دهند و دماغ‌شان را به خاک می‌مالند و ترامپ و نیروهایش با ذلت از منطقه خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تقسیم نقش بین کشورها علیه برجام انجام شده است، گفت: برخی می‌گویند برجام ناقض است و باید تکمیل شود، برخی دیگر می‌گویند کامل است و باید بر سر حضور منطقه‌ای ایران مذاکره شود و برخی می‌گویند در مورد موشک‌های دفاعی ابراز نظر باید کرد و اگر بدبین باشیم باید بگوییم تقسیم نقش بین کشورها صورت گرفته و جمهوری اسلامی برای امنیت منطقه و دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.

ولایتی با اشاره به صحبت‌های بی‌جای ترامپ و گذاشتن نام جعلی بر خلیج فارس را رییس رژیم صهیونیستی که به جای رجل سیاسی باید نام رجاله سیاسی به او گذاشت که با دوره‌گردی سعی می‌کنند مانند اختاپوس به دیپلمات‌های آمریکایی بچسبد افزود: بسیاری از افراد متین و با سواد در غرب از دخالت بی‌جای رژیم صهیونیستی بیزار هستند.

مشاور رهبری در پایان با بیان اینکه به هیچ وجه در توافق برجام تجدیدنظر نخواهد شد و مذاکره ثانویه‌ای نخواهیم داشت گفت:‌ آنها متعهد هستند و اعضای ۱+۵ باید به تعهدات خود عمل کنند و در صورتی که آمریکا نیز این‌کار را نکند باید او را مجبور کنند به تعهد خود عمل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج