جاباما
۶۱۶۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

نشریات همشهری با نگاه سیاسی بسته شد

سردبير «همشهري ماه» معتقد است تعطيلي اين نشريه صرفاً به خاطر نگاه سياسي، حزبي و بسته‌اي است كه مديران جديد همشهري دارند و فروش زير ۲۰ درصد صرفاً بهانه‌اي براي اين كار است.

روزنامه جوان: سردبير «همشهري ماه» معتقد است تعطيلي اين نشريه صرفاً به خاطر نگاه سياسي، حزبي و بسته‌اي است كه مديران جديد همشهري دارند و فروش زير ۲۰ درصد صرفاً بهانه‌اي براي اين كار است.

سردبير «همشهري ماه» معتقد است تعطيلي اين نشريه صرفاً به خاطر نگاه سياسي، حزبي و بسته‌اي است كه مديران جديد همشهري دارند و فروش زير 20 درصد صرفاً بهانه‌اي براي اين كار است.

محمد عبداللهي، سردبير ماهنامه «همشهري ماه» كه از انتشار آخرين شماره آن جلوگيري به عمل آمد، در گفت‌و‌گو با «جوان»، درباره منتشر نشدن «همشهري ماه» و اعلام تعطيلي اين نشريه مي‌گويد: محتواي ماهنامه تقريباً دو ماه پيش آماده شده بود و با تغييرات در تيم مديريت همشهري همزمان شد. به دليل نگاه‌هاي سياسي، حزبي و بسته‌ مديران جديد در حوزه فرهنگي و رسانه‌اي از همان ابتدا هم زمزمه‌هايي مبني بر اينكه ما را بر نخواهند تافت به گوشمان رسيد، ولي گفتيم پيشداوري نكنيم. آخرين شماره «همشهري ماه» به شهداي مدافع حرم دهه هفتادي اختصاص داشت و قصد داشتيم همزمان با تشييع پيكر شهيد حججي منتشر كنيم. نشريه‌ دو مرتبه به خاطر ايرادات فني و نگارشي برگشت خورد و در نهايت هم طرح جلد و هم محتوا امضا و براي انتشار تأييد شد.

با اين وجود و با بداخلاقي خيلي شديد سياسي اعلام كردند كه جلوي كار گرفته شود و چند روز پيش تماس گرفتند و گفتند كلاً نشريه منتشر نشود.

عبداللهي با اشاره به نشست خبري ديروز محمدعلي نجفي، شهردار تهران و اعلام تعطيلي نشريات همشهري كه كمتر از ۲۰درصد فروش و ۸۰ درصد بازگشتي دارند، تأكيد كرد: اين موضوع قطعاً دروغ است، اين دروغ را هم آقاي نجفي نگفته‌است، بلكه مشاوراني كه در گرد وي هستند، اين دروغ را مطرح كرده‌اند؛ دروغي كه ناشي از همان نگاه‌هاي سياسي است.

همشهري ماه قطعاً بالاتر از 20 درصد فروش داشته‌است و ما به زودي اين آمار را منتشر خواهيم كرد. تصميم ناگهاني مؤسسه مطبوعاتي همشهري و حذف چهار مجله از مجموعه نشرياتي كه از سوي همشهري منتشر مي‌شد، موجب سرگرداني و بيكاري مجموعه‌اي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همكار با اين نشريات شده‌است. موضوع تعطيلي ناگهاني نشريات همشهري به قول محمد عبداللهي، سردبير «همشهري ماه»، آن زمان اسفناك‌تر مي‌شود كه مديران شهرداري تهران از توزيع آخرين شماره اين نشريه كه به احترام و به پاس فداكاري شهيد سرافراز شهيد حججي و شهداي مدافع حرم تهيه شده بود، جلوگيري كردند.

محمد عبداللهي در كانال تلگرامي‌اش با انتشار مطلبي با عنوان «زنده(به گور) باد مخالف من»، شعار‌محوري جريان اصلاحات را به چالش مي‌كشد و مي‌نويسد: كمتر از دو ماه بعد از انتصاب شهردار تهران كه اعلام كرده بود «ما سياسي نخواهيم بود»! امروز با يك تماس تلفني از مؤسسه همشهري به ما اعلام كردند كه همشهري ماه و خردنامه از اين پس نبايد منتشر شود. (در حالي‌كه قرارداد نشريات تا پايان سال منعقد شده بود). معني اين كار، بيكار شدن تعداد زيادي خبرنگار و روزنامه‌نگار است. . . البته به همراه بريدن نان خانواده‌هايشان. . .

محمدعلي نجفي، شهردار تهران روز گذشته گفت: برخي از مجلات «همشهري» به اذعان بخش زيادي از فعالان رسانه‌هاي مكتوب شرايط غيررقابتي را ايجاد و به بخش خصوصي فعال در اين حوزه نيز خسارت‌هاي بسياري را وارد كرده بودند. وي در ادامه گفت: چهار عنوان از مجلات اين مجموعه را كه بالاي ۸۰ درصد برگشتي داشته‌اند، تعطيل خواهيم كرد، هر چند من موافق تعطيلي تعداد بيشتري از مجلات بودم، اما در حال حاضر مديريت جديد اين مجموعه با من موافق نيستند.

عباس حسين‌نژاد، قائم مقام اجرايي گروه مجلات همشهري، نشريات تعطيل شده را «همشهري اقتصاد»، «همشهري خردنامه»، «همشهري ماه» و «همشهري ديپلماتيك» عنوان كرده است. گروه نشريات همشهري از زمان تغييرات رخ داده در مديريت شهرداري تهران با تغييراتي از جمله حضور چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب در سمت‌هاي مديريتي مواجه شده است؛ جابه‌جايي‌هايي كه باعث‌شده روزنامه‌نگاران رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به همشهري كوچ كنند. اين تغييرات باعث بيكاري تيم‌هاي قبلي فعال در همشهري شده‌است.

زماني كه تيم مديريت يك روزنامه اصلاح‌طلب تغيير كرد و تحريريه اين روزنامه به خاطر همگرايي با سياست‌ها و رويكردهاي جديد تغيير كردند، اعتراضات زيادي پيرامون بيكاري خبرنگاران آن روزنامه به راه افتاد، اما در مورد بيكاري روزنامه نگاران در همشهري، هيچ اعتراضي صورت نگرفته است؛ موضوعي كه عبداللهي به آن معترض است و مي‌نويسد: «بله! حقوق خبرنگار! مهم است، تنها وقتي اصلاح‌طلب باشد. . . آزادي بهترين شعار است، اگر براي اصلاح‌طلبان باشد. . . هميشه يادتان باشد. . اين قانون اول اصلاحات و سكولاريسم است: «زنده (به گور) باد مخالف من!» در همين زمينه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم

      فقط با شلوغ کاری و سواستفاده از جریانات سیاسی میخواهید شغلتان را توجیه کنید. من یک روزنانه خوان حرفه ایم ولی سالهاست که نشریاتی مانند شما را نگاه نمیکنم . روزنامه نگار باید بتواند جذابیت خبری تولید کند تا نشریه اش بفروشد وقتی هیچ خلاقیتی ندارید توقع دارید حقوقتان از جیب مردم پرداخت شود و شما خروجی هم نداشته باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج