۶۱۶۳۰۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ادامه حواشی رسوایی جنسی «هاروی واینتین»

حواشی پرونده رسوایی جنسی هاروی واینستاین، تهیه‌کننده پرنفوذ و بزرگ هالیوود، ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است

کافه سینما: حواشی پرونده رسوایی جنسی هاروی واینستاین، تهیه‌کننده پرنفوذ و بزرگ هالیوود، ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است:

به گزارش بی بی سی، در پی بالا گرفتن ادعاهای آزار جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه‌کننده سرشناس هالیوود، همسرش جورجینا چپمن اعلام کرد که او را ترک می‌کند.
ادامه حواشی رسوایی جنسی «هاروی واینتین»

خانم چپمن ۴۱ ساله با اعلام این خبر گفت که رفتار همسرش "غیر قابل بخشش" است.
پیشتر آنجلینا جولی و گوئینت پالترو به جمع هنرپیشه‌هایی پیوستند که می‌گویند آقای واینستین آنها را آزار جنسی داده است.

این دو ستاره هالیوود گفتند که این آزار در ابتدای دوران فعالیت آنها در هالیوود اتفاق افتاده است.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش میشل هم روز سه‌شنبه گفتند که از شنیدن این اخبار "مشمئز" شده‌اند.

آقای اوباما در بیانیه‌ای نوشت: "میشل و من از گزارش‌های اخیر درباره هاروی واینستین مشمئز شده‌ایم. هر مردی که زنان را به این شکل خوار می‌کند باید صرف نظر از ثروت یا موقعیت، محکوم و پاسخگو شناخته شود."

هیلاری کلینتون هم که واینستین به کمپین انتخاباتی او کمک مالی کرده بود در بیانیه‌ای نوشت که از این افشاگری‌ها "شوکه شده و وحشت کرده." او "شهامت" زنانی که روایت خود را بازگو کرده اند ستود.

ادعاها علیه آقای واینستین که از تهیه‌کنندگان بسیار موفق در هالیوود بوده پس از انتشار گزارشی در نیویورک تایمز بالا گرفت.

هاروی واینستین از بنیانگذاران شرکت فیلم‌سازی میراماکس بود. او و برادرش بعدا در سال ۲۰۰۵ "واینستین کمپانی" را تاسیس کردند. هیات مدیره این شرکت او را در پی این ادعاها اخراج کرده است.

او به خاطر تولید فیلم "شکسپیر عاشق" برنده اسکار شده است.

همزمان سه زن دیگر در گزارشی که در مجله نیویورکر چاپ شد مدعی شده‌اند که واینستین به آن ها تجاوز کرده است. او ادعاهای تجاوز را رد کرده است.

در این گزارش ادعا شده که او این سه نفر را وادار به آمیزش کرد که یکی از آنها هنرپیشه‌ای به نام آزیا آرجنتو بود.

یک سخنگوی هاروی واینستین گفت: "آقای واینستین هرگونه ادعای آمیزش جنسی بدون آنکه هر دو طرف خواهان آن بوده باشند را قویا رد می کند."

پالترو و جولی هر دو در بیانیه هایی که در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفت روایت خود را پس از انتشار گزارش اولیه این روزنامه شرح داده اند.

خانم جولی در یک ایمیل نوشت: "من در جوانی تجربه بدی با هاروی واینستین داشتم و در نتیجه تصمیم گرفتم دیگر هرگز با او کار نکنم و به دیگران هم در این مورد هشدار دادم... این رفتار با زنان در هر حرفه ای و در هر کشوری غیرقابل قبول است."

گوئینت پالترو هم در بیانیه‌ای ادعا کرد که واینستین پس از نقش دادن به او در فیلم "اما" (Emma)، از او خواسته به اتاق هتلش برود، دستش را روی بدن او گذاشته و اشاره کرده که او را در تخت ماساژ دهد.

او گفت به دوست پسر وقتش، برد پیت، درباره این حادثه گفت و او هم با واینستین رو در رو شد. خانم پالترو گفت که "فکر می کردم مرا اخراج خواهد کرد."

از سوی دیگر به گزارش آی سینما، اوا گرین ستاره 37 ساله سریال «پنی دردفول» هم به جمع بازیگرانی پیوست که در روزهای اخیر، اتهاماتی را علیه هاروی واینستاین تهیه‌کننده سرشناس هالیوود مطرح کرده‌اند. این بازیگر و مدل فرانسوی با انتشار بیانیه‌ای که در اختیار نشریه ورایتی قرار داده، به شرح ماجرای تعرض واینستاین در جریان یک ملاقات کاری در پاریس پرداخته و گفته تا الان تنها به دلیل حفظ حریم شخصی‌اش در این‌باره سکوت کرده بود.

پیش از آن‌که گرین سکوتش را بشکند، مادرش مارلن ژوبر بازیگر، خواننده و مولف فرانسوی در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی فرانسه درباره تعرض واینستاین به دخترش دست به افشاگری زد و به دنبال آن، ستاره «پنی دردفول» با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای مادرش را تایید کرد.

در بیانیه گرین آمده است: «آرزو داشتم بتوانم درباره اظهارات مادرم درباره هاروی واینستاین حرف بزنم. او را در یک جلسه کاری در پاریس ملاقات کردم، جایی‌که مجبور شدم به خاطر رفتار نادرستش او را به عقب هل بدهم. موفق شدم پیش از آن‌که کار به جای باریک بکشد خودم را از شرش خلاص کنم اما این تجربه مرا بهت‌زده و منزجر ساخت.»

بازیگر و مدل 37 ساله فرانسوی در ادامه از علت سکوتش پرده برداشته است: «تا پیش از این، بحث این ماجرا را پیش نکشیده بودم چون می‌خواستم حریم شخصی‌ام حفظ بشود اما به محض این که درباره تجربه زن‌های دیگر شنیدم به اهمیت بلند حرف زدن درباره این موضوع پی بردم. زن‌ها اغلب وقتی درباره چنین مسایلی با صدای بلند حرف می‌زنند محکوم می‌شوند و آبرو و حیثیت‌ خودشان زیر سوال می‌رود.»

گرین همچنین از شجاعت زنانی که در این ماجرا قدم پیش گذاشتند تمجید کرده است: «باید بپذیریم که چنین رفتارهایی همه جای دنیا وجود دارد و صرفا مربوط به صنعت فیلمسازی نیست. سوءاستفاده از قدرت همه جا رخ می‌دهد. این قبیل رفتارها توجیه‌ناپذیرند و باید متوقف شوند.»

گرین در سال‌های اخیر در فیلم «شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم» ظاهر شده که واینستاین در مقام تهیه‌کننده اجرایی آن حضور داشته و پخش فیلم نیز بر عهده کمپانی واینستاین بوده است.

همچنین

بی‌بی‌سی کشف کرده که پلیس در بریتانیا مشغول تحقیق درباره اتهام‌های جنسی جدیدی علیه هاروی واینستین، تهیه کننده مشهور هالیوود است.

به گزارش بی بی سی، او متهم است که در اواخر دهه هشتاد و سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ سه زن را در محله‌های مختلفی از شهر لندن آزار جنسی داده است.

آقای واینستین، قویا هر اتهام مربوط به رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل را رد کرده است.

پلیس لندن می‌گوید در زمینه این اتهام‌ها هنوز کسی بازداشت نشده است. پلیس نیویورک هم مشغول تحقیق درباره اتهام‌های آزار جنسی و تجاوز علیه آقای واینستین است.

ده‌ها زن به این تهیه کننده هالیوودی اتهام آزار جنسی و تجاوز زده‌اند. در میان این زن‌ها، هنرپیشگان معروفی چون آنجلینا جولی، گوئینت پالترو و رز مک گوئان هم حضور دارند.

او متهم است که از موقعیت خود در صنعت فیلم سازی سواستفاده می‌کرده و از زنان می‌خواسته او را ماساژ داده یا با او رابطه جنسی داشته باشند.

هاروی واینستین، ۶۵ ساله است و فیلم‌هایش بیش از ۳۰۰ بار نامزدی اسکار را گرفته‌اند و ۸۱ بار هم برنده این جایزه سینمایی شده‌اند.

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی می‌گوید که دو مشکل بر سر راه پلیس در لندن است: یکی اینکه سال‌ها از زمانی که اتهام‌ها زده شده می‌گذرد و پیدا کردن شواهد سخت شده است (یکی از اتهام‌ها مربوط به ۳۵ سال پیش است). دوم اینکه آقای واینستین در آمریکا هم تحت تعقیب است و تا تکلیف اتهام‌هایش در آمریکا مشخص نشود نمی‌توانند او را برای تحقیق به بریتانیا بیاورند.

همسر واینستین در پی بالا گرفتن اتهامات آزار جنسی او را ترک کرد

تهیه‌کننده مشهور هالیوود در پی مطرح شدن اتهام آزار جنسی اخراج شد

روز شنبه آکادمی اسکار اعلام کرد که عضویت آقای واینستین را لغو کرده است. بیش از دو سوم از هشت هزار نفر عضو آکادمی اسکار به اخراج آقای واینستین رای داده‌اند.

در بیانیه آکادمی اسکار تصریح شده که اخراج این فرد تنها به دلیل خط کشی بین اعضای آکادمی و کسانی که "لیاقت عضویت در آکادمی را ندارند نیست." بلکه "پیغام این اخراج این است که دوران اغماض درباره آزارجنسی و دام گستردن شرم‌آور برای چنین رفتارهایی به سر آمده است."

پیش از آکادمی اسکار در آمریکا، آکادمی جوایز سینمایی بفتای بریتانیا هم عضویت آقای واینستین را لغو کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوش غیرت

      خانم پالترو به همسرش که اون زمان آقای برد پیت بوده گفته که توسط این آقا مورد تعدی قرار گرفته . آقای پیت هم با این شخص روبرو میشه ... هنر کرد...

    • هادی

      خخخخخخ تازه به دوست پسرش زنگ زده.واقعا چه دنیایی کثیفی دارن این غربیا .مثلا ایشون ممکنه با هزاران زن دیکه ارتباط داشته ولی طرف راضی بوده این مربوط به کسانیه که به زور محبور شدن .وای به حال این فرهنگ کثیف غربی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج