جاباما
۶۱۶۵۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تاتنهام برابر رئال: حکایت غول خفته

حمیدرضا صدر به نبرد پایاپای مردان وایت هارت لین با رئال مادرید پرداخته، به پرواز تاتنهام ...

ورزش سه: حمیدرضا صدر به نبرد پایاپای مردان وایت هارت لین با رئال مادرید پرداخته، به پرواز تاتنهام ...

"غول خفته"... این لقبی است که تاتنهامی ها به باشگاه شان داده اند. همان هایی که تکرار کرده اند غول خفته می تواند بسان چلسی و آرسنال در لندن و یونایتد و سیتی در منچستر به پرواز درآید. همان هایی که طی برپایی استادیوم جدیدشان عمیقا اعتقاد پیدا کرده اند پرواز غول خفته سرانجام آغاز شده. در چنین حال و هوایی سفر غول خفته به برنابئو برای شان طعم دیگری پیدا کرد، سفری شد با چاشنی همسانی با رئال بزرگ، آمیخته به طعم رقابت با مردان باشگاهی که دوازده بار قهرمان اروپا شده اند.

فاصله غول خفته و مادریدی ها زمین تا آسمان بود. رئال برای بیست و یکمین بار پیاپی در لیگ قهرمانان بازی می کرد و آنها میهمانان ناپخته لیگ قهرمانان خوانده می شدند و طی حیات شان یک بار قهرمان جام در جام شده و دو بار قهرمان جام یوفا شده بودند، همان دو تورنمنتی که سال ها است برگزار نمی شوند. با این وصف غول خفته با اعتماد به نفس راهی برنابئو شده و دلایل پرشماری برای بی اعتنایی به آخرین سفر مادریدی اش در آوریل ۲۰۱۱ داشت. آنها در آن شب بهاری برابر دو گل امانوئل آدبایور و دو ضربه آنخل دی ماریا و کریستیانو رونالدو ۰-۴ خرد شدند. همان شبی که اخراج زود هنگام پیتر کراچ کمرشان را خرد کرد. همان شبی که ژوزه مورینیو روی نیمکت رئال نشسته بود و هری ردنپ رهبری تاتنهام را در دست داشت. وقتی رونالدو در دیدار برگشت در وایت هاریت لین دروازه شان را گشود شکست پنج گله چیزی نبود جز بازتابنده فاصله عمیق دو باشگاه.
تاتنهام برابر رئال: حکایت غول خفته

ولی این بار نبرد رئال - تاتنهام در برنابئو ۲۰۱۷ در شرایط کاملا یکسانی آغاز شد: هر دو طی دو دیدار اول شان پیروز شده بودند، هر دو ۰-۳ آپوئل نیکوزیا را با زانو درآورده و ۳-۱ دورتموند را شکست داده بودند. هر دو شش امتیازی بودند، با شش گل زده و یک گل خورده. تاتنهام سرانجام به رهبری پوچتینو آرژانتینی تیم دیگری شده بود. تیمی مستقیما راه یافته به رقابت های لیگ قهرمانان با دفاع آهنین. تیمی که در لیگ برتر پنج گل دریافت کرده، یک گل بیشتر از منچستر سیتی صدرنشین، ولی توپ در همه دیدارهای لیگ فقط چهارده بار قاب دروازه شان را نشانه رفته: رکوردی بهتر از هر تیم دیگر، حتی بهتر از منچستر یونایتد. در کنار بدل شده به تیم اول لندن. آرسنال جایی در رقابت های لیگ قهرمانان نیافته و چلسی چند روز پیش برابر کریستال پالاس مغلوب شکست خورده و در جدول پایین تر از آنها قرار گرفته.

بازی که شروع شد خط حمله تاتنهام به رهبری هری کین زهرآگین به نظر می رسید. هری کین در دوران شکست پنج گله تاتنهام از رئال هفده سال داشت و از لیتون اورینت راهی تاتنهام شده بود. حالا بیست و چهار ساله شده و خبر انتقالش در فصل بعد به رئال را سر زبان ها انداخته اند. گفته اند رئال پی یافتن جانشینی برای کریم بنزما در نوک حمله به او رسیده. کین را با رونالدو افسانه ای مقایسه کرده اند و گفته اند اگر رونالدو از هجده تا بیست و چهار سالگی اش در منچستر یونایتد طی 196 بازی لیگ 84 گل زده کین هم در 119 بازی لیگ برای تاتنهام 82 بار دروازه ها را به آتش کشیده. گفته اند کین از فصل 15-2014 تاکنون 79 گل در 108 بازی زده و متوسط شوت های نواخته شده اش به سوی دروازه در مقایسه با رونالدو بیشتر شده.

تاتنهام برابر رئال: حکایت غول خفته

پوچتینو نبرد با رئال را با شجاعت فراوان آغاز کرد، با ترکیب تهاجمی ولی ناآزموده هری کین - فرناندو یورنته در خط حمله. زوجی که در این فصل فقط سی و چهار دقیقه کنار هم بازی کرده بودند. رویکرد تهاجمی او کارساز بود. داور خطای کاسمیرو روی یورنته در محوطه جریمه را نادیده گرفت ولی حمله ای اوج گرفته در مصاف هری کین و واران دقیقه ۲۷ به گشوده شدن دروازه کیلور ناواس توسط واران شد. تاتنهام دو دقیقه تا پایان نیمه اول برای حفظ برتری اش فاصله داشت که رونالدو پنجمین گلش را برابر تاتنهام - از منچستر تا مادرید - از روی نقطه پنالتی زد و بازی را به تساوی کشید. نتیجه ای که با درخشش دو سنگربان تغییر نکرد.

هوگو لوریس سنگربان فرانسوی تاتنهام طعم پیروزی برابر رئال با لیون در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2010 را برابر رونالدو، کاکا و هیگواین چشیده بود این بار در مصاف رو در رو با بنزما (آن ضربه سر) و رونالدو (آن شوت با پا) فوق العاده عمل کرد و سنگرش را بسته نگاه داشت. در سوی دیگر ناواس در نیمه دوم طی مصاف رو در رو با کین جانانه توپ را راهی خارج میدان کرد تا سپید پوشان لندنی و مادریدی کنار هم باقی بمانند: سه بازی، دو برد، یک تساوی، بدون باخت، هفت گل زده، دو گل خورده، هفت امتیاز... حالا غول خفته و رئال در آستانه صعود قرار گرفته اند و شرایط برای دورتموند پیچیده شده، بسیار پیچیده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج