۶۱۶۶۴۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های من و بابک!

فریور خراباتی در ستون طنز روزنامه آرمان امروز نوشت: ب.ز جان (اسمت را به‌صورت رمزی می‌گویم که فقط خودت و خودم بدانیم که باهم حرف می‌زنیم. البته شهردار رشت هم با خودش همین‌طوری صحبت می‌کند) ای رانت‌خوار گرامی و گرانقدر، تو واقعا یک کاری کرده‌ای که سنگ‌پای قزوین هم برود سه‌متر آن طرف‌تر بوق بزند

فریور خراباتی در ستون طنز روزنامه آرمان امروز نوشت:

ب.ز جان (اسمت را به‌صورت رمزی می‌گویم که فقط خودت و خودم بدانیم که باهم حرف می‌زنیم. البته شهردار رشت هم با خودش همین‌طوری صحبت می‌کند) ای رانت‌خوار گرامی و گرانقدر، تو واقعا یک کاری کرده‌ای که سنگ‌پای قزوین هم برود سه‌متر آن طرف‌تر بوق بزند. بابک جان، ای خوش‌قد و بالای ما! تو یک جوری در مورد پول‌هایت صحبت می‌کنی که انگارنه‌انگار ما هم در آن پول سهمی داریم، لااقل یک چیزی هم به ما بده تا آن‌قدر زور به مویرگ‌های مغزمان نیاید، زمانی که می‌خوانیم تو در جلسه دادگاه اعلام کرده‌ای: «پول دارم و یک ریال هم نمی‌دهم.» بابک؟ زنجانی؟ تو واقعا ما را چی فرض کردی؟ آن زمان که حرکات موزون انجام می‌دادی و ویولن می‌نواختی و به پشت گوش ما می‌خندیدی، همه‌چیز به «دلار» و «یورو» بود، الان که موقع حساب و کتاب است، حرف از ریال می‌زنی؟ بابک من در تو این توانایی را دیده‌ام که پس‌فردا حساب و کتاب را به «سنار» و «سه شاهی»‌ و «چهار عباسی» بکشانی. زنجانی نازنین من، ای خوش‌رنگ و لعاب! باور کن ریال که سهل است، ما اگر هشت تا صفر هم از پول ملی مملکت کم کنیم و واحد پول کشورمان را به «محمودی» و «نادری» برسانیم، باز هم سرمایه تو از سرمایه بقیه مردم کشور بیشتر است.
تنها راهی که به ذهن بنده می‌رسد این است که صفرهای پول ملی را کم نکنیم، صفرهای پول‌هایی که تو بالا کشیده‌ای را کم کنیم. یعنی آن‌قدر صفر بزنیم تا بدهی تو به مملکت برسد به «چهارصد‌هزار تومان»‌ و در نهایت به این نتیجه برسیم که چهارصد‌هزار تومان هم ارزش این‌همه شلوغ‌کاری را ندارد. بابک زنجانی، تو بابک هستی و خرمدین هم بابک بود، هر دو هم مبارز هستید، فقط فرقش این است که خرمدین در کوه‌ها پنهان می‌شد و به دشمنان خود ضربه می‌زد، تو پول‌ها را پنهان کرده‌ای و زبانت را رها کرده‌ای. ببین بابک، بیا و منطقی باش. یک دوره‌ای شرایط به‌صورتی بود که مثلا یک مسئولی بودجه مملکت را به تو می‌داد تا بعد سه روز برایش کارت‌به‌کارت کنی، الان وضعیت فرق کرده.
بین خودمان باشد، این اهالی دولت‌های یازدهم و دوازدهم خیلی حساب و کتاب سرشان می‌شود، مثل قبل نیست که برنامه‌های اقتصادی با روش «دور در دور، نزدیک در نزدیک» انجام می‌شد. به نظرم بهتر است هرچه زودتر تکلیف را مشخص کنی. من و تو یک شباهتی باهم داریم و آن مربوط به موضوع پس‌ندادن پول است. من هم مثل تو آدم بدحسابی هستم و پول مردم را پس نمی‌دهم؛ یک تفاوت هم داریم که من آه ندارم که با ناله سودا کنم اما تو پول داری. این شباهت‌ها و تفاوت‌ها هستند که زندگی را زیبا می‌کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام، چرا متن های طنز و مینی شعر دیگه تو بخش سرگرمی نیست؟ به نظرم اینطوری بمونه خیلی خسته کننده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج