۶۱۶۷۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تعریف سایت فیفا از تیم چمنیان

انتقال سریع توپ از دفاع به حمله و بالعکس، یکپارچگی و روحیه تیمی، کنترل قوی در بازی بدون توپ و داشتن بازیکنان توانمند در پست‌های کلیدی، ۴ عامل موفقیت ودرخشش تیم زیر ۱۷ ساله‌های ایران در بازی‌های جام جهانی از سوی سایت فیفا معرفی شده است.

خبرگزاری فارس: درخشش تیم زیر ۱۷ ساله‌های ایران در رقابت‌های جام جهانی در هندوستان نه فقط باعث خوشحالی فوتبال‌دوستان کشورمان شده بلکه در سطح بین‌المللی انعکاس گسترده‌ای داشته است.

سایت فیفا به تحلیل عملکرد تیم تحت امر چمنیان پرداخته و در مقاله‌ای تحت عنوان «بعد از ۴ برد، ۴ عاملی که ایران را قدرت می‌بخشد»‌، مورد ارزیابی قرارداده است.

*موفقیت تیم چمنیان از دید سایت فیفا

این سایت ابتدا نوشت:ایران با غلبه بر مکزیک، موفق شد با تاریخ‌سازی راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شود.ضمن آنکه تا به این مرحله بیشتر از ۳ دوره قبلی گلزنی کرده است.ایران تاکنون در مسابقات ۴ بازی کرده و ۴ گل برد را نیز کسب کرده است.۱۲ گل زده و ۲ گل دریافت کرده است.تیم ایران قدرتمندانه در مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ ساله ها در هندوستان پیش می‌تازد. تیم عباس چمنیان در مرحله یک هشتم نهایی در گوا مکزیک را ۲ بر یک شکست داد.

این سایت ادامه داد:حالا تیم ملی جوان در جمع ۸ تیم برتر جهان قرارگرفته و بهترین نتایج در تاریخ مسابقات را کسب کرده است و عملکرد خارق‌العاده ‌ای از خود برجای گذاشته که تیم‌های مثل برزیل، آلمان یا فرانسه به آن نرسیده‌اند.

این تیم تا قبل از حضور در مسابقات هندوستان،‌سابقه ۳ دوره حضور در چنین پیکارهای داشت.بهترین نتیجه‌اش راهیابی تا یک هشتم نهایی بود. ۳ برد کسب کرده بود،‌۳ تساوی در کارنامه داشت و همینطور ۵ مرتبه نیز باخته بود.از نظر گلزنی نیز ۱۰ گل به حریفان زده بود و در نقطه مقابل ۱۴ گل نیز دریافت کرده بود.در حالیکه در مسابقات هندوستان ۲۰۱۷ این تیم به یک چهارم نهایی رسیده، ۴ برده کسب کرده، ۱۲ گل زده و تنها ۲ گل خورده است.باید بررسی کرد و دید دلایل چنین موفقیتی چه بوده است؟

*عامل نخست: بازی سریع دفاع به حمله و بالعکس

سایت فیفا در ادامه مطلب به ذکر دلایل موفقیت تیم تحت امر چمنیان پرداخته و عامل نخست را در بازی سریع دفاع به حمله و بالعکس را اینچنین بیان کرده است:

در تمام مسابقاتی که تا به حال انجام داده، ایران از یک نظم پایه‌ای برخوردار بوده است.اگر حریف صاحب توپ شده، به سرعت بازیکنان ایران در نیمه خود جمع شده‌ و فضاها را تنگ کرده‌اند.از این بابت تاها شریعتی، فرمانده دفاعی تیم ایران به ما گفت:اولین هدف ما این است در دفاع جمع شویم و برنده بازی باشیم.

این رسانه افزود:ایران کار براساس اشتباه حریف پیش برده و زمانی که توپ را از آن خود کرده، به سرعت وارد فاز حمله شده است.این کار را نیز با پاس‌های کم و سرعت بالا در مسیر دروازه حریف انجام داده است.در این حالت نوک‌حمله‌های سریعی مثل یونس دلفی و الهیار صیاد صاحب توپ شده‌اند.وقتی هم که توپ از دست رفته، همه به سرعت به زمین خودی بازگشته‌اند.

*عامل دوم: یکپارچگی و روحیه تیمی

در این مسابقات دیده شده که وقتی بازیکنان تیم ایران خود را گرم می‌کنند، حتی بازیکنان ذخیره با شور و حرارت به تشویق هم‌تیمی‌های خود پرداخته‌اند.وقتی که بازیکنان این تیم از رختکن خارج شده‌اند،‌مصمم نشان داده و قبل از ترک رختکن،‌با فریادی انگیزه و عزم بالای خود را نشان داده‌اند.

در این مورد محمد غبیشاوی،‌کاپیتان تیم اظهارداشت:ما تیم هستیم.برای ما بحث یکپارچگی و روحیه تیمی مطرح است.

*عامل سوم: کنترل بدون مالکیت توپ

در تمام ۴ بازی که تیم ایران در مسابقات داشته، مالکیت توپش از حریف کمتر بوده است.

مقابل گینه، حریف ۶۰ درصد مالکیت داشت و ایران ۴۰ درصد بود. برابر آلمان، ژرمن‌ها ۵۷ درصد زمان بازی صاحب توپ بودند و ایران ۴۳ درصد بود.

برابر کاستاریکا، حریفش ۵۲ درصد مالکیت داشت در حالیکه ایران ۴۸ درصد بود. در بازی با مکزیک نیز ایران تنها ۳۵ درصد زمان بازی مالکیت توپ بود.در حالیکه مکزیک ۶۵ درصد مالکیت داشت.با وجود عقب بودن از نظر مالکیت، ایران بر حریفان خود کنترل داشته است.

محمد شریعتی که در میانه میدان بازی را با غبیشاوی هدایت می‌کند،‌اظهارداشت:

مسلما دنبال توپ دویدن قدرت بالایی را می‌خواهد.اما ما نهایت توان خود را برای کسب موفقیتی تیمی انجام می‌دهیم.وقتی هم که برند شویم، به هدف خود رسیده‌ایم.

*عامل چهارم: داشتن بازیکن خوب در پست‌های کلیدی

در نخستین بازی مقابل گینه، شریفی در پست هافبک میانی درخشید.در بازی با آلمان‌، زوج صیاد و دلفی در خط آتش درخشیدند.در بازی مقابل کاستاریکا غبیشاوی مرکز ثقل و فرماندهی بود.مقابل مکزیک نیز علی غلام‌زاده، دروازه‌بان تیم چنین نقشی داشت.با این توضیحات باید گفت ایرانی‌ها در پست‌های کلیدی و حساس، بازیکنان به واقع خوبی به لحاظ فردی دارند که می‌‌توانند در قالب تیم، کاملا موثر عمل کنند.

شریعتی در این مورد می‌گوید:هدفی بزرگ پیش رو داریم.می‌خواهیم به فینال برسیم و برنده جام جهانی شویم.

همین اظهارات مشخص می‌کند تاریخ‌سازی ایران در مسابقات ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج