۶۱۶۷۹۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

چهار فیلم دیگر از چهارشنبه روی پرده

ترافیک «مرموز» اکران سنگین تر می‏شود

برخی از اهالی دست اندکار در امر توزیع و پخش فیلم های سینمایی، در عین فریادهای گوشخراشی که در اواخر نیمه اول امسال در اعتراض به اکران تمام فیلم های پر فروش سبد سینما تا آن مقطع داشتند

بانی فیلم: برخی از اهالی دست اندکار در امر توزیع و پخش فیلم های سینمایی، در عین فریادهای گوشخراشی که در اواخر نیمه اول امسال در اعتراض به اکران تمام فیلم های پر فروش سبد سینما تا آن مقطع داشتند، ظاهراً بیشتر در پی اجرای ترفندی برای لاپوشانی سیاست های بعدی خود بوده اند.
ترافیک «مرموز» اکران سنگین تر می‏شود
در واقع این پز دلسوزانه و فرهنگی در قبال سینما، قرار بوده بستری زیرکانه برای ایراد اتهام به فیلم های در صف اکران به عنوان تولیداتی بی رمق و کم فروش باشد. حالا در این جو عمومی ایجاد شده، بی شک فرصتی برای سودجویان فراهم می شود تا فیلم های مورد نظر خود را که هنوز در مراحل فنی دست و پا می زنند، با حق خوری وارد چرخه اکران کنند تا به قول خودشان تنور گیشه را گرم نگه دارند.
شیوه ای که نتیجه آن چیزی جز «فیلمسوزی» نخواهد بود. در حال حاضر، بیش از ۴۰ فیلم، از تولیدات اخیر سینمای ایران در نوبت اکران قرار دارند و فیلم هایی نیز از ساخته های سالهای پیش، برای گرفتن فرصت نمایش تقلا می کنند. با این حساب تعداد فیلم های در نوبت اکران را باید بیش از رقم ۴۰ دانست که قطعاً با توجه به در پیش بودن جشنواره فجر ۳۶، بزودی باز هم لیست مذکور حجیم تر خواهد شد.

شورای صنفی نمایش در جلسه دیروز خود رأی به اکران چهار فیلم دیگر در روزهای آتی داد. بر این اساس، «ثبت با سند برابر است» پس از «حقه باز دم دراز» می آید و «خفه گی»، «شنل» و «آزاد به قید شرط» نیز از فردا روی پرده خواهند رفت. با این وصف تعداد فیلم های روی پرده از مرز بیست هم گذشته است و چند فیلم بعضی از سینماهای خود را از دست خواهند داد.
ضمن اینکه تضمینی نیز برای حفظ کامل سالن های فیلم های نو رسیده در طول حتی یک ماه وجود ندارد و شاید سینماداران در مواجهه با فروش متوسط یا نازل فیلم های جدید در مقابل برخی ساخته هایی که خارج از صف مجال نمایش یافته اند، برای آنها آغوش باز کنند!
در ادامه مروری داریم بر چهار فیلم جدیدی که قراردادشان در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش، ثبت شد.

«ثبت با سند برابر است»،کمدی خوش ریتم

«ثبت با سند برابر است» از معدود کمدی های بدشانسی است که بعد از حدود دو سال نتوانسته بود رنگ پرده را ببیند.

فیلمبرداری این فیلم زمستان سال ۹۴ در تهران انجام شد و تا اوایل بهار سال بعد مراحل فنی آن طول کشید.قرار بود این فیلم در عید فطر پارسال روی پرده رود که میسر نشد.فیلم اوایل تابستان امسال پروانه نمایش گرفت.در این فاصله گودرزی فیلم دیگری به نام «ما خیلی باحالیم» را نیز ساخت که آن هم حال و هوایی کمدی دارد.

گفته می شود برخی از دیالوگهای فیلم گرفتار ممیزی شده است.از این کارگردان فیلم «آتیش بازی»بهار سال ۹۴ اکران شد و فروش قابل قبولی هم داشت.

امین حیایی، مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، الهام حمیدی، علی مسعودی، محمدرضا شریفی نیا، پوریا پورسرخ، سپند امیرسلیمانی، مهران رجبی، یزدان فتوحی، مجید شهریاری، اردشیر کاظمی، عباس محمدی، جواد زیتونی، فرج گل سفیدی، فاطمه شکری، همراه با هنرمند خردسال آرشا چاوشی بازیگران اصلی این فیلم بوده اند.

فیلم داستان پنج رفیق است که از جایی چند دختر هم به آنان اضافه می‌شوند و گویا از حیث غافلگیری های روایی شباهت هایی به ساخته قبلی کارگردانش «شش و بش» نیز دارد.

در خلاصه داستان «ثبت با سند برابر است» آمده: همیشه تو زندگیم دنبال یه پاس طلایی بودم ولی بهم پاس که ندادن هیچ، خودشون توپ رو کردن تو گل! اونا شدن غزال تیزپا، من شدم شیر، بی یال… .

کارگردان «ثبت با سند برابر است» اعتقاد دارد: فیلمی اجتماعی و شاد با ضرب آهنگ تند، پر لوکیشن و پر بازیگر ساخته است.

تهیه کننده فیلم مجتبی متولی و هدایت فیلم پخش کننده آن در گروه ماندانا است.

«خفگی»،سیاه و سفید کسالت بار

چهاردهمین فیلم فریدون جیرانی که پیش بینی می شد فیلمی متفاوت در سینمای ایران و حتی کارنامه خود او باشد،با اکران در جشنواره پارسال فجر خیلی ها را به کل ناامید کرد.جیرانی در بهره گیری از نمادهای سینمای اکسپرسیونیسم و در راس آنها «مطب دکتر کالیگاری» بیشتر یک مقلد ناشی صرف به نظر رسید که حتی نتوانسته قواعد ژانر وحشت را نیز به درستی رعایت کند.نتیجه اینکه فیلمی ملال آور ساخته که تحمل آن در سالن سینما بشدت دشوار است.ضمن اینکه فیلم سیاه و سفید است و تماشاگر عام حوصله چنین فیلمی را ندارد.فیلم البته در فجر ۳۵ در دو رشته بهترین جلوه های ویژه میدانی و عکس کاندیدای دریافت جایزه بود که فقط برای اولی سیمرغ گرفت.

با این حساب بعید به نظر می رسد فیلم بتواند حتی با تبلیغات محیطی ای که عوامل مدعی متفاوت بودن آن هستند(در واقع اتکا به درج شعار تبلیغاتی فیلم امروز دیگر بارها تکرار شده و ابتکار خاصی محسوب نمی شود!)،شروع رکوردشکنی داشته باشد.

فیلم اواخر پاییز پارسال در تهران کلید خورد و با طی مراحل نهایی فنی به فجر رسید.گویا سازندگان با توجه به برخی بازخوردهای منفی در جریان اکران های جشنواره ای به ویژه نسبت به ضرباهنگ کند فیلم،تغییراتی در نسخه فعلی آن ایجاد کرده اند.

پولاد کیمیایی یکی از بازیگران فیلم در مصاحبه ای با انتقاد از آنچه از فیلم انتظار داشته و چیزی که ساخته شده گفته:«پایان فیلم به اینگونه بود که برادر بزرگتر هست که باعث شده همه این اتفاقات رخ دهد و زمانی که می خواهند جسد را دفن کنند یک درگیری به وجود می آید و برادر کوچک را به قصد کشت می زند و زمانی که می زند برادر کوچک خونریزی می کند و منصور از پشیمانی و خشم و عذاب وجدانی که دارد صحرا را نیز می کشد در واقع برادر از برادر انتقام می گیرد.من این پایان را دوست داشتم، چون بی رحمی در آن وجود داشت، اما این اتفاق نیافتد و پایان بندی به گونه دیگری شد و شخصیت من را در فیلم بی ریشه کرد و باعث شد حضور من در فیلم فرقی نداشته باشد. خوشحال نیستم که حاصل فیلم به این شکل شد».

«خفه‌گی» با بازی نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفى، احسان امانى، اسدالله یکتا. ماهایا پطروسیان و پولاد کیمیایى داستان صحرا مشرقی پرستار یک بیمارستان روانی است که مسعود سازگار، همسر خود را که ظاهرا دیوانه شده در این بیمارستان بستری می‌کند. صحرا مشرقی وقتی با همسر مسعود آشنا می‌شود، پی به حقایقی عجیب از زندگی آنها می‌برد و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود …

پخش فیلم را فیلمیران در گروه زندگی بر عهده دارد.این فیلم قرار است از فردا جای «نگار» رامبد جوان را بگیرد.

جیرانی درباره بی زمانی و بی مکانی قصه فیلمش گفته:«من این سبک را می پسندم، دلم می خواست فضای جنایی این ساخت را داشته باشد اصلا فضاهای بیرونی و صداهای بیرونی در آن نباشد و کاملا انتزاعی کار کنم در واقع به نوعی شبیه فیلم های روسی شد نه غربی.من یک تجربه شکست خورده از «پارک وی» دارم که سبک آمریکایی ـ ایتالیایی من آنطور که می خواستم در نیامد بنابراین سعی کردم دراین کار آن را لحاظ کنم».

«آزاد به قید شرط»،درام تلخ اجتماعی

پنجمین ساخته سینمایی حسین شهابی با عنوان «آزاد به قید شرط» که اواخر سال ۹۵ تولید و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد،از فردا در گروه آزاد اکران خواهد شد.گروه متراکمی که این روزها فیلمهای «مالاریا»،«خانه دختر» را روی پرده دارد و از سوم آبان نیز «رقص پا» به آن خواهد پیوست.

امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد، امیر دژاکام، احمد نیکپور، شکرخدا گودرزی، علیرضا ثانی فر، وحید رستم پور گیلان، محمد کارهمت، فر شین طهماسب، مجید رمضانی، رها مردانی، سونیا شیرازی، علی حبیب پور، محمد اکبری، وحید اکبری، پیمان یونسی، احمد شهابی، شاهین حسینی، مهرداد نائمی، فرید اسحاقی، اکبر احمدی، علی افشاری و اکرم علمدار بازیگران این فیلم بوده اند.

این پنجمین فیلم شهابی پس از «سرطان»، «حراج»،«روز روشن» و «به خاطر مهدی» است. این فیلم مضمونی تلخ دارد و به معضلات اجتماعی زندانیان آزاد شده پس از دوران حبس طولانی می پردازد.فیلم نیمه پاییز پارسال کلید خورد و در بخش چشم انداز جشنواره فیلم فجر ۳۵ شرکت داشت.

حضور امیر جعفری در این فیلم که امسال با «اکسیدان» فروش بالایی را تجربه کرد،می تواند به گیشه آن کمک نسبی کند.

«شنل»، بازی های درخور

فیلم سینمایی «شنل» به کارگردانی حسین کندری،تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری و با بازی باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، مسعود فروتن، آیسان حداد، فهیمه رحیم نیا و بابک انصاری از فردا ٢۶ مهر در سینماهای سراسر کشور اکران خود را در گروه آزاد آغاز خواهد کرد. نسیم صبا پخش کننده «شَنِل» است. این فیلم روایتگر داستان زندگی یک زن پرستار است که با شرایط خاصی همراه فرزندش زندگی می‌کند و بنابر اشتباهی، ماجراهایی برای وی رخ می‌دهد.

در خلاصه قصه فیلم آمده:«خیلی طول میکشه باور کنی که دیگه منو نمیبینی. شنیدی چی گفتم صحرا؟».

فیلم محصولی از سینمای مستقل است که در بخش چشم انداز جشنواره فیلم فجر ۳۵ شرکت داشت.

از کندری «اینجا کسی نمی‌میرد» سال گذشته اکران شد.

منتقدان بازی باران کوثری خوب و رضا بهبودی را در این فیلم تحسین کردند،ولی گفته می شود فیلمنامه فیلم پیچیدگی هایی دارد که شاید به مذاق تماشاگران عام خوش نیاید و در اجرا نیز به کمال نرسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج