۶۱۶۸۳۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برندهای الکترونیکی خطرناک برای محیط زیست

GreenPeace به عنوان سازمانی غیردولتی با شعبه‌هایی فعال در ۴۰ کشور مختلف جهان، لیستی از سبزترین برندهای حاضر در بازار تولید دستگاه‌های الکترونیکی و البته خطرناک‌ترین برندها که فعالیت آن‌ها آسیب‌هایی جدی را برای محیط زیست به همراه داشته منتشر کرده است.

شهر سخت افزار - حسن کریمی: GreenPeace به عنوان سازمانی غیردولتی با شعبه‌هایی فعال در ۴۰ کشور مختلف جهان، لیستی از سبزترین برندهای حاضر در بازار تولید دستگاه‌های الکترونیکی و البته خطرناک‌ترین برندها که فعالیت آن‌ها آسیب‌هایی جدی را برای محیط زیست به همراه داشته منتشر کرده است.
برندهای الکترونیکی خطرناک برای محیط زیست

وب‌سایت بیزینس اینسایدر در مطلبی به نقل از GreenPeace لیستی را منتشر کرده که در آن برندهای فعال بازار دستگاه‌های الکترونیکی که فعالیت‌ آن‌ها آسیب‌های جدی را به محیط زیست وارد می کند مشخص شده‌اند. در این لیست، شیائومی که لقب اپل چینی‌ها را یدک می‌کشد، اوپو و ویوو در قعر جدول سبزترین برندهای حاضر در بازار تولید محصولات الکترونیکی مصرفی قرار می‌گیرند.
در این رده‌بندی، ۱۷ شرکت بر اساس سه معیار اصلی، رتبه‌بندی شده‌اند. این معیارها عبارتند از کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای از طریق استفاده بهینه از انرژی، استفاده از مواد پایدار یا در طرف مقابل، نمونه‌های زیست تخریب پذیر و در نهایت امر، میزان استفاده از مواد شیمیایی زیان آور برای محیط زیست.
Greenpeace در رده‌بندی خود معیارهایی نظیر شفافیت در اعلام عملکرد، تعهد به همکاری با نهادهای فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست و انجام تلاش‌هایی در جهت حافظت هرچه بیشتر از محیط را نیز درنظر گرفته است.
یکی دیگر از شرکت‌هایی که در این لیست در جایگاه پایینی قرار گرفته هواوی است. Greenpeace معتقد است این برندها شفافیت و تعهد کافی را برای جایگزینی انرژی‌های سنتی با نمونه‌های تجدیدپذیر نداشته‌اند.

آمازون هم در میان شرکت‌هایی قرارگرفته که کم‌ترین شفافیت را در اعلام برنامه‌های سازگار با محیط زیست داشته است. این شرکت، جزئیات محدودی را در خصوص استفاده از مواد بازیافتی منتشر کرده و هیچ گزارشی را در خصوص محدود کردن استفاده از مواد شیمیایی خطرناک، منتشر نکرده است.
برندهای الکترونیکی خطرناک برای محیط زیست

شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت و سامسونگ نیز با پیاده‌سازی راهکارهایی متفاوت، برندهایی ناسازگار با محیط زیست به حساب می‌آیند. در بیانیه Greenpeace اینچنین عنوان شده است:

«با توجه به اشباع بازار دستگاه‌های الکترونیکی در برخی کشورها، شرکت‌ها تغییرات چشمگیری را در طراحی محصولات خود ایجاد کرده‌اند که به سیکل جایگزینی دستگاه‌ها، سرعت می‌بخشد. در قالب این سیاست، تعمیرپذیری یا به روزرسانی دستگاه‌های الکترونیکی سخت‌تر شده تا طول عمر مفید این دستگاه‌ها کوتاه شود. اپل، مایکروسافت و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این راهکار را به‌کار بسته‌اند. HP، Dell و Fairphone هم استثناهای این حوزه به حساب می‌آیند. این برندها تمرکز خود را روی افزایش تولید محصولاتی با قابلیت تعمیرپذیری و ارتقا گذاشته‌اند.»

با تمام این تفاسیر، اپل همچنان توانسته با توجه به تعهد صد درصدی خود به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین شفافیت در ارائه عملکرد، در جایگاه مناسبی قرارگیرد. در این بین، برند هلندی Fairphone در صدر قرار گرفته و شرکت‌های اپل، Dell و اچ‌پی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج