جاباما
۶۱۶۹۲۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تمهیدات اورژانس تهران در ایام اربعین

رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه آمار مزاحمان تلفنی اورژانس از ۳ هزار مورد در روز به ۷۰۰ مورد رسیده است، گفت: بیش از ۲ هزار مأموریت در شبانه‌روز توسط اورژانس پایتخت صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: اسدالله موسوی در نشست خبری در ارتباط با تمهیدات اورژانس تهران در ایام اربعین اظهار داشت: حدود ۹ هزار نفر از کادر بهداشت و درمان سراسر کشور در ۴ مبادی ورودی و خروجی طی ایام اربعین مستقر شده و تعدادی از نیروها نیز در شهرهای نجف و کربلا قرار خواهند گرفت.

وی بابیان اینکه اورژانس تهران یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های کشور به شمار می‌رود، گفت: به همین منظور کاروانی از اورژانس تهران ویژه ایام اربعین در نظر گرفته شده و بیش از ۱۴۶ قلم دارو نیز در تدارکات پیش‌بینی شده است.

رئیس اورژانس تهران اضافه کرد: مدارس مناطق محروم در منطقه خسروی، قصر شیرین و ایلام نیز در این مدت از خدمات نیروهای اورژانس بهره‌مند خواهند شد.

موسوی اضافه کرد: تعداد زیادی آمبولانس،‌ موتورلانس در این زمینه پیش‌بینی شده و پایگاه اورژانس هوایی مدنظر قرار دارد. از طرفی از خدمات بخش خصوصی در کنار بخش دولتی بهره‌مند خواهیم بود تا اقدامات مناسبی جهت کمک به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین صورت گیرد.

وی بیان داشت: در روز اربعین نیز در پایتخت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده؛ چراکه برخی از هموطنان از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم پیاده‌روی اربعین را انجام خواهند داد و اورژانس تهران دوشادوش مردم به آنها خدمت ارائه می‌دهد.

رئیس اورژانس تهران در ادامه به موضوع مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و گفت: آمار مزاحمان تلفنی به اورژانس از ۱۰ هزار مورد در سال ۹۳ به حدود ۷۰۰ مورد در سال جاری رسیده و روزبه‌روز روند کاهشی داشته است.

موسوی گفت: آشنا شدن مردم به خدمات اورژانس و احترام به هموطنان ازجمله موضوعاتی بوده که سبب کاهش مزاحمان شده است.

وی بابیان اینکه مزاحمان تلفنی به آسانی قابل‌شناسایی بوده و محل و مالک خط تلفن توسط اورژانس شناسایی می‌شود، گفت: طبق قانون هر فردی که مانع خدمات عمومی شود جرم انجام داده و مجازات می‌شود. این موضوع در مورد اورژانس نیز به همین صورت است،‌البته تاکنون ما در این زمینه اقدام قضایی نکرده‌ایم و سعی کرده‌ایم با طمأنینه و فرهنگ‌سازی پیشگیری از این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه ۲ هزار مأموریت به صورت روزانه در تهران انجام می‌گیرد،‌اضافه کرد: البته نیروهای ما توانایی روز ۴ هزار مأموریت را هم دارند که آنچه که سبب بروز چالش می‌شود، ترافیک پایتخت بوده که با در نظر گرفتن موتورلانس‌ها، یک سوم مأموریت‌ها را به زمان استاندارد رسانده‌ایم.

موسوی افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد تقاضا از اورژانس در ساعات خاص است و درواقع ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و ۶ بعدازظهر و ۱۱ شب پیک درخواست از نیروهای اورژانس است.

وی ادامه داد: بوستان ولایت، هدیه رهبری به مردم بوده و ما تقاضا کرده‌ایم از دفتر ایشان که بخشی از بوستان ولایت را در اختیار اورژانس قرار دهند که بتوانیم با همکاری شورای شهر و شهرداری در حوادث بزرگ از آن استفاده کرده و بالگردها را در آن پیش‌بینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بالگردهای جدیدی در کشورهایی همچون روسیه، ‌آلمان و آمریکا به بهره‌برداری رسیده که قابلیت انتقال ۱۵۰ کیلو بار را داشته و تقریباً‌ اندازه موتورسیکلت بوده و همه جا توانایی فرود دارد.

رئیس اورژانس تهران بابیان اینکه این بالگردها بدون صدا بوده و هیچ آلودگی ندارند گفت: نوع روسی آن ۶۷ هزار دلار است و ما نیز پیگیری‌های لازم را برای تهیه بالگردها انجام داده‌ایم.

موسوی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدن ما بر بالین بیمار در گذشته حدود ۳۸ دقیقه بوده ولی اکنون به زیر ۲۰ دقیقه و حتی ۱۵ دقیقه رسیده است.

وی از انجام جلسات مشترک با شورای شهر و شهرداری جهت ارائه خدمت بیشتر به مردم خبر داد و گفت: در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا ناوگان‌هایی از مترو را برای کمک به حادثه‌دیدگان در نظر بگیریم و اقدامات مناسب در این راستا در حال انجام است.

رئیس اورژانس تهران از ارتباط آمبولانس‌های اورژانس با ۸ بیمارستان جهت ارائه خدمات به بیماران دچار سکته قلبی خبر داد و گفت: بر همین اساس نیروهای اورژانس زمانی که متوجه سکته قلبی فرد شدند،‌اقدامات ضروری را انجام داده و ارتباط لازم را با متخصصان قلب تهران با ۸ بیمارستان برقرار می‌کنند تا اقدامات لازم در اسرع وقت برای بیمار صورت گیرد.

موسوی از افزایش صد درصدی حقوق پرسنل اورژانس طی ۳ سال گذشته خبر داد و گفت: نوسازی آمبولانس‌ها و پایگاه‌های فرسوده، همچنین مجهز شدن به امکانات کمک‌رسانی موقع بحران در دستورکار قرار گرفته است و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه انجام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج