۶۱۷۰۹۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

شکار پرندگان مهاجر وحشی ممنوع شد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: علی تیموری با اشاره به استعلامهای صورت گرفته از دستگاهها در خصوص تنظیم دستورالعملهای شکار پرندگان وحشی در سالجاری، گفت: این اقدام با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی به کشور و مطابق برنامه‌ریزیهای همه ساله سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز فصل شکار این پرندگان صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این چارچوب سازمان دامپزشکی با اشاره به این که ورود پرندگان مهاجر وحشی به کشور، تهدید شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به همراه دارد و این امر می‌تواند سلامت و بهداشت شهروندان را به مخاطره افکند، به‌طور موکد درخواست ممنوعیت شکار این دسته از پرندگان را در سراسر کشور دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لذا با توجه به تاکیدات سازمان مذکور و به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عنایت کنید تشریف ببرید مازندران شهر محمود آباد پشت میز نشستن و پیام دادن کار درست نمیشود

    • کارمند محیط زیست

      من خودم کارمند محیط زیستم . هر سال همین موقع ها از این حرفها میزنند بعد به بهانه های مختلف شروع به صدور پروانه شکار میکنند . فقط خدا میدونه این شکار چی های بی انصاف به بهانه پروانه شکار چه بلایی بر سر حیات وحش می آورند . مثلا در پروانه های شکار پرنده قید شده که مجاز به شکار در دو روز هفته و در هر روز 4 قطعه پرنده میباشند . ولی من بعد از 12 سال سابقه به جرات میگم که هیچ شکار چی این قانون رو رعایت نمیکنه و وقتی پاشون به منطقه حفاظت شده میرسه به صغیر و کبیر رحم نمیکنن . اگه اینطور پیش بره تا چند سال دیگه چیزی از محیط زیست ایران باقی نمیمونه . راه چاره اینه که اصلا پروانه شکار صادر نکنن .

      پاسخ ها

      • شکازچی

        یعنی میفرمایید اگرپروانه شکارندهند .هیچگونه شکاری انجام نمیشه.بدتر ازاونهم میشه.تشریف بیاورین شمال .باصدورپروانه شکاروفرستادن شکاربانان بومی وداوطلب بین شکارچیان نظارت براونا بیشترمیشه.روحش شاد آقای اینانلو که دوستدارطبیعت بودهم مخالف ممنوعیت شکار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج