۶۱۷۲۲۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

سن شروع مصرف مواد مخدر به ۲۰ سال رسید

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند و سن شروع مصرف به ۲۰ تا ۲۴ سال رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: حمید صرامی؛ مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه اعتیاد نخستین آسیب اجتماعی در کشور است، اظهار داشت: این آسیب اجتماعی از ابتدای انقلاب تاکنون سبب گرفتاری بسیاری از جوانان و نوجوانان شده به گونه‌ای امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم اتفاق جدی برای مبارزه با مواد مخدر رخ نداد، گفت: پیش از برنامه پنجم نیز نسبت به این موضوع کم‌توجهی می‌شد اما در برنامه‌های جدید به این آسیب اجتماعی توجه بیشتری شده و امید است که مبارزه با آن به صورت جدی‌تری انجام شود.

صرامی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است، افزود: از ابتدای انقلاب تا سال گذشته بیش از ۹ هزار تن مواد مخدر کشف شد و بیش از ۷ میلیون نفر با این علت روانه زندان شدند که ۳۰ درصد آنها تکراری بوده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر ۲۰ تا ۲۴ سال است، بیان کرد: ۲۰ درصد مصرف‌کنندگان دارای مدرک فوق دیپلم به بالا و ۱۵۶ هزار نفر زن هستند و الگوی مصرف تریاک ۵۳.۳درصد، گل و حشیش ۱۱ درصد و شیشه ۸.۱ درصداست.

وی با اشاره به اینکه امروزه مصرف مواد مخدر در مدارس نیز شیوع پیدا کرده است، عنوان کرد: شیوع مصرف در متوسطه دوم ۲.۱ درصد در کشور است و آموزش و پرورش باید بیشتر در این زمینه وارد شود چراکه در برخی از استان‌ها نظیر فارس این آمار بیشتر است، در استان فارس مصرف در مدارس ۳ درصد گزارش شده است.

صرامی با اشاره به نقش خانواده در گرایش به مصرف در نوجوانان بیان کرد: شانس مصرف مواد در خانواده‌های مشکل‌دار ۲.۲۱ درصد بیشتر است و دانش‌آموزانی که با والدین مشکل دارند ۲.۶۷ تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر پیدا می‌کنند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه ۶۹ درصد مردم ایران اعتقاد به فعالیت جدی در امور پیشگیرانه دارند، افزود: ۸ هزار مرکز نگهداری معتادان در کشور فعال است که ۴۰ درصد کل معتادین تحت پوشش هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش ازفقروبیکاری ومیگن به سمت موادمخدر دولت ووظیفش اینکه برای جوانان کارجورکنه وازدواج هیچکدام انجام نمی‌دهند نتیجش این میش ناامنی فقرفسادوجنایت دولت به افغانی کارداده وکاروازایرانیاگرفته وهم وطنانمون توسختین وهیچ کاری نمیکنه

    • بدون نام

      تبریک

    • بدون نام

      متاسفانه سن خیلی پایینترازبیست وامارخیلی بالاتر سه برابرحداقل

    • بدون نام

      آفرین به نظام بی آموزش و پرورش.

    • بدون نام

      زیر ۱۵سال....

    • بدون نام

      خوابتان خبر بچه های توشکم مادرنشان موادی هستن به دنیابیان بهتراز بزرگها مواداستفاده میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج