۶۱۷۲۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هوش مصنوعی همیشه حلال مشکلات نیست

برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند این تصور اشتباه است که همواره هوش مصنوعی، سبب بالا رفتن امنیت سایبری می‌شود و بسیاری از آسیب‌پذیری‌ها، تنها با یک به‌روزرسانی ساده حل می‌شوند.

وب سایت سایبربان - محسن ابراهیمی: برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند این تصور اشتباه است که همواره هوش مصنوعی، سبب بالا رفتن امنیت سایبری می‌شود و بسیاری از آسیب‌پذیری‌ها، تنها با یک به‌روزرسانی ساده حل می‌شوند.
هوش مصنوعی همیشه حلال مشکلات نیست

ذوالفقار رمضان (Zulfikar Ramzan)، مدیر ارشد فناوری شرکت امنیتی RSA، در زمینه برطرف ساختن کلیه چالش‌های امنیتی و مقابله با تهدیدات این عرصه گفت: «این بسیار دشوار است که ما بخواهیم کلیه تهدیدات امنیت سایبری را برطرف نماییم، اما باید تلاش کنیم تا در این عرصه، به نقطه قابل قبولی برسیم.»

رمضان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به موضوع تجهیزات قدیمی و به‌روزرسانی نکردن سرورها اشاره کرد و گفت: «بسیاری از نفوذهای امنیتی، به این دلیل رخ می‌دهند که برخی از مسئولین، سرورهای خود را به‌روزرسانی نمی‌کنند. چنانچه یک نفوذ امنیتی در این زمینه رخ بدهد، سامانه‌ها از دست می‌روند و شما مشتریان خود را از دست خواهید داد.»

وی در رابطه با پیشرفت نتایج امنیتی بر طبق هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گفت: «به‌تازگی این حرف زده می‌شود که هوش مصنوعی، سبب ارتقاء فناوری می‌شود. نودونه درصد اوقات، نیازی به هوش مصنوعی نبوده و مشکلات با وصله شدن سیستم‌ها حل می‌شود. بسیاری از نرم‌افزارهای مخرب با یک حرکت از بین می‌روند که در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی منظور از این حرکت از بین بردن پنج درصد پایانی حملات سایبری می‌باشد. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در همه داده‌هایی که نقش مهمی در امنیت سیستم‌ها دارند، یافت نمی‌شود. آنچه در این زمینه اهمیت دارد دامنه اطلاعات، کامل بودن داده‌ها و طراحی داده‌ها برای برخی محیط‌هاست. مسئله نگران‌کننده برای من فروشنده‌هایی هستند که معتقدند یادگیری ماشینی همه مشکلات را حل می‌کند و این حقیقت ندارد.»

ذوالفقار رمضان در زمینه کمبود نیروی مستعد و ماهر سایبری گفت: «ما در سنگاپور با دولت‌های محلی، دانشگاه‌ها و یک مرکز عملیات امنیتی برنامه همکاری داریم که توسط دانشجویان مدیریت‌شده و در بسیاری موارد، مشکلات سایبری با چند تحلیل‌گر، به‌راحتی برطرف می‌شوند.»
رمضان در زمینه اشباع فروشندگان امنیتی که در حال حاضر به چالشی بزرگ برای امنیت سایبری تبدیل‌شده است، گفت: «در برخی موارد تمامی مقالات و پاورپوینت‌ها شبیه به هم هستند. مشتریان باوجود فروشندگان بی‌شمار امنیت سایبری که برخی از آنان تازه‌کار هستند، گیج شده و معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات امنیتی را حل کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج