جاباما
۶۱۷۶۵۳
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

فاز نخست «رجیستری موبایل» آغاز شد

با آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز، اگرچه تنها پایش گوشی‌ها انجام می‌شود و در فاز نخست گوشی‌هایی که پیش از این در شبکه فعال شده‌اند مشکلی نخواهند داشت، اما لازم است کاربران گوشی‌های کارنکرده خود را تا پیش از آغاز فاز دوم در روزهای آینده فعال کنند.

خبرگزاری ایسنا: با آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز، اگرچه تنها پایش گوشی‌ها انجام می‌شود و در فاز نخست گوشی‌هایی که پیش از این در شبکه فعال شده‌اند مشکلی نخواهند داشت، اما لازم است کاربران گوشی‌های کارنکرده خود را تا پیش از آغاز فاز دوم در روزهای آینده فعال کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آغاز فاز نخست رجیستری از پایان مهر ماه خبر داده بوده بودند. بدین‌ترتیب فاز نخست این طرح با هدف پایش کل شبکه اپراتورهای موبایل و ثبت و مانیتورینگ آخرین شناسه‌های ترکیبی گوشی و سیم‌کارت که در شبکه ثبت شده، از امروز ٢٨ مهرماه آغاز شده است.

همان‌طور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اشاره کرده بود، گوشی‌هایی که تا پیش از آغاز فاز اول رجیستری در شبکه اپراتورهای کشور فعال بودند مجاز تلقی می‌شوند. اما با آغاز مرحله دوم رجیستری از اوایل آبان ماه، بررسی و تشخیص اصالت چند مدل گوشی در دستور کار قرار می‌گیرد. پس از آن، گوشی‌هایی با مدل‌های اعلام‌شده، در صورتی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده باشند، در شبکه مخابراتی فعال نخواهند شد.

به همین دلیل افرادی که گوشی صفر و کارنکرده در اختیار دارند، لازم است تا پیش از آغاز فاز دوم رجیستری در روزهای آینده، این گوشی‌ها را با گذاشتن سیم‌کارت فعال کنند. زیرا اگرچه از امروز تنها فاز مانیتورینگ شبکه آغاز شده اما در روزهای آینده مدل‌های ابتدایی مد نظر برای اعمال محدودیت‌ها نیز اعلام می‌شود و در آن صورت گوشی‌های قاچاقی نمی‌توانند خدماتی را از شبکه اپراتورها دریافت کنند.

کاربران گوشی‌های همراه همچنین برای آگاهی از سنجش اصالت گوشی و قاچاقی نبودن آن، می‌توانند ابتدا برای دریافت شناسه IMEI از کد دستوری *#۰۶# استفاده کرده و این شناسه را با برچسب روی جعبه گوشی و کد باتری مطابقت دهند. اگر این سه کد یکسان باشد آنگاه می‌توانند آن را از شبکه اپراتورها استعلام کرده و صلاحیت گوشی را احزار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عادل سعید

      این آقای آذری جهرمی باید برکنار بشه. از وقتی اومده اینترنت عقب گرد کرده و شبانه رایگان حذف شده. من به عنوان یک دانشجو و محقق نیاز به اینترنت خارجی دارم هزینه پرداختیم ۵۰ در صد بیشتر شده این در حالیه که تاسف برانگیزه وقتی با کشورهای هم رده مقایسه میشه خدمات اینترنت ایران بسیار و بطور وحشتناک چه به صورت حجمی و چه به صورت سرعتی خیلی سطح پایینه. الان اینترنت ثابت در کشورهای مشابه و حتی کشورهای آفریقایی با ترابایت محاسبه میشه و سرعتش هم ۲۰ تا ۳۰ مگابایت بر ثانیس. همون بلایی که به سر این ملت بدبخت توی قضیه خودرو اومده در زمینه اینترنت و حالا تلفن همراه هم دارن میارن. قاچاق تلفن همراه در دنیا معنایی نداره و فقط کلمه قاچاق در مورد مواد مخدر استفاده میشه. و همه برندها در همه کشورهای دنیا حتی کشورهای آفریقایی به قیمت جهانی و رقابتی محصولاتشونو میفروشن ولی مردم بدبخت ایران الان با جرای این طرح مجبور خواهند شد ۳۰ تا ۴۰ در صد بیشتر بپردازند. مساله نگران کننده دیگه هم مونتاژ گوشی های رده پایین شرکت های چینی هست که قراره اجرایی بشه و بعدش هم بصورت طبیعی عوارض بسیار سنگین روی گوشی های با کیفیت گرفته خواهد شد و اگر مردم جلوی کارهای این وزیر نالایق و بی تجربه و فرصت طلب واینستند باید تاوان سنگینی پس بدهند. خواهش میکنم چاپ کنید. بنده عادل سعید هستم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مطالعات جهان دانشگاه تهران.

      پاسخ ها

      • محمد

        اینترنت همراه اول تا اخر پاییز از ساعت سه صبح تا ساعت نه صبح نامحدود رایگانه.

    • بدون نام

      اگه پول کم آوردین این راهش نیست که از جاهای دیگه تامین کنید.

    • علی

      این طرح منافع مالی زیادی برای گمرک ایران داره مثل خودرو خارجی و ضرر زیاد مالی برای مردم به عنوان یه کارشناس در زمینه الکترونیک این طرح شاید یک امتیاز مثبت داشته باشه ولی 99 امتیاز منفی داره برای مصرف کننده داخلی

    • بدون نام

      این جناب توحرفاشون گفتن با اینکار مردم میتونن از خدمات پس ازفروش وگارانتی گوشیها استفاده کنن،نمیتونم باور کنم که ایشون به نفع مردم فکرمیکنند،البته ازیک نظرحق با ایشونه چون لابد قراره گوشیهای بی کیفیت ومونتاژی وارد بازاربشه که قطعا نیاز بیشتری به تعمیراتش هست،بنده 5 سال قبل سامسونگ اس4گرفتم هنوزم مثل روز اولش کار میکنه واین به نفع آقایون دولت نیست،میخوان چیزی دست مردم بدن عین خودرو بی کیفیت باشه وهرماه به یک بهانه قیمتشو بالاترببرن،لابد چنتا ژن خوب هم مسول اینکارخواهند بود
      ازرای که به روحانی دادم پشیمونم با این احمقایی که تووزارت خونه ها دارن خون مردمو تو شیشه میکنن

    • امیر

      واقعا تا کی باید تاوان حرفای وزیر بی. مصرفی چون اذری جهرمی رو بدیم,همش طرح های مضخرف همش هم به ضرر مردم, اول سیم کارتای ایرانسل و همراه اول و رایتل بدبخت حالا گوشیها بعدیش چی باشه الله و اعلم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج