جاباما
۶۱۷۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

فرار ۵۹۰ هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش

سازمان ملل روز جمعه در گزارشی اعلام کرد با فرار ۱۵ هزار مسلمان روهینگیا در دو روز گذشته از میانمار به بنگلادش ،تعداد پناهجویانی که در دو ماه گذشته وارد منطقه مرزی کاکس بازار شده اند به ۵۹۰ هزار نفر افزایش یافته است.

ایرنا: سازمان ملل روز جمعه در گزارشی اعلام کرد با فرار ۱۵ هزار مسلمان روهینگیا در دو روز گذشته از میانمار به بنگلادش ،تعداد پناهجویانی که در دو ماه گذشته وارد منطقه مرزی کاکس بازار شده اند به ۵۹۰ هزار نفر افزایش یافته است.

دولت بنگلادش در حال ثبت اطلاعات پناهجویان تازه وارد به این کشور برای اسکان آنها در اردوگاههای مرزی در مرز بنگلادش و میانمار است .

سازمان های حقوق بشری می گویند اردوگاههای پناهجویان، فاقد تجهیزات اولیه از قبیل آب آشامیدنی ، برق و امکانات اولیه بهداشتی است.

براساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) شرایط نامناسب پناهجویان در اردوگاهها،کودکان را در خطر ابتلا به بیماری های ویروسی قرار داده است .

اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال ۲۰۱۲ هدف حمله بودائیان تندرو قرار گرفته اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری گفته می شود ، در هفته های اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.

در دور جدیدی از حملات که از 25 اگوست(سوم شهریور) علیه مسلمانان آغاز شده ، تاکنون بیش از 400 نفر کشته و دستکم 500 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، بیشتر این افراد برای نجات جان خود به بنگلادش فرار کرده اند اکنون در اردوگاهها ساخته شده در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج