جاباما
۶۱۷۹۰۳
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ذهن انسان پس از مرگ همچنان فعال است

یک پژوهشگر ایرانی دانشگاه نیویورک در جریان مطالعه ای متوجه شد که ذهن انسان پس از مرگ همچنان فعال است و انسان متوجه می شود که مرده است.

خبرگزاری ایرنا: یک پژوهشگر ایرانی دانشگاه نیویورک در جریان مطالعه ای متوجه شد که ذهن انسان پس از مرگ همچنان فعال است و انسان متوجه می شود که مرده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این یافته مرگ ترسناک ‌تر می کند؛ محققان می ‌گویند مردم زمانی که می‌ میرند، متوجه مرگ خود می ‌شوند چرا که بعد توقف علایم حیاتی و نباتی بدن آنها، هوشیاری آنها همچنان فعال است و مغز آنها کار می‌ کند.
این بدان معناست که به لحاظ تئوری ممکن است فرد حتی مرگ خود را زمانی که از سوی پزشکان اعلام می ‌شود نیز بشنود.

این ادعا توسط دکتر سام پرنیا، مدیر مرکز تحقیقات مراقبت ‌های ویژه و احیا در دانشکده پزشکی لانگ‌وان در دانشگاه نیویورک واقع مطرح شده است.

دکتر پرنیا و گروه وی در این مطالعه بیمارانی را مورد بررسی قرار می دهند که دچار ایست قلبی شده یعنی، به لحاظ فنی مردند و سپس (با احیای قلبی) به زندگی بازگشتند. این بزرگترین مطالعه‌ای از این نوع است که تاکنون انجام شده است.

برخی از افرادی که در این مطالعه مورد تحقیق قرار گرفتند، می‌ گویند که آن‌ ها کاملا از مکالمات انجام شده آگاهی داشتند و صدا‌ها را می‌شنیدند و حتی بعد از اینکه اعلام شد مرده اند، آنچه که اطراف آنها اتفاق می‌ افتاد را می‌ دیدند.

کارکنان پزشکی و پرستاری که در آن زمان حضور داشتند، نیز گفته های این بیماران را تایید کردند.

دکتر پرنیا می گوید، از لحاظ فنی، لحظه‌ ای که قلب متوقف می ‌شود، انسان زمان مرگ را حس می ‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌ افتد، خون دیگر به مغز منتقل نمی‌ شود و این بدان معناست که عملکرد مغز تقریبا بلافاصله متوقف می‌ شود. شما همه واکنش‌ های مغزتان را از دست می ‌دهید - واکنش تهوع و واکنش مردمک چشم شما و همه از بین می‌ روند.

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد وقتی که یک نفر می‌ میرد، انرژی مغز وی متوقف می‌ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرف چرنده شرینی مرگ به آین که متوجه نشی مردی

      پاسخ ها

      • alisouri

        دلیل علمی ت چیه که سریع چرندش کردی؟

    • بدون نام

      واقعا قربون خدا بشم که چه کارهای. خوبی رابرای انسان انجام داده. فداش بشم خداوند بزرگ. به خودش قسم که مارا عاقبت بخیر کند.

    • Abed

      پس بی دلیل نیست که گفته از لحاظ مذهبی هم گفته شده بعد از مرگ تمام وقایع زندگی ادم جلو چشمش قرار میگیرن و حافظه کار میکنه ، پس ذهن آدم برای لحظاتی کار میکنه

    • بدون نام

      این روح آدم هست که مرگ نداره! و همه چی رو میبینه نه مغز!

      پاسخ ها

      • فرزند ایران

        خیلی ناراحت کننده و دردناک است که بمیری ولی مغز فعالیت داشته باشه و بفهمی مردی ،صدای عزیزانت رو بفهمی ،الله اکبر ،ولی اگر اینطوره چطور اگر بعداز ۵ دقیقه خون به مغز نرسه فرد دچار مرگ مغزی میشه ؟ مرگ واقعاً یک رازه مجهوله ...بقول دوستمون لذت مرگ در اینه که متوجه چیزی نشی ،یدفعه میگن گوش چپ تا لحظاتی صدا رو میشنوه ،یدفعه میگن بعداز مرگ مغز فعاله...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج