۶۱۷۹۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

همكاری نظامی برای كمک به جبهه مقاومت

حسين شيخ‌الاسلام؛ سفير پيشين ايران در سوريه در روزنامه اعتماد نوشت: سفر اخير سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به سوريه، گامي ديگر در جهت هماهنگي ايران با دوستان و متحدان در آستانه پيروزي بر توطئه افراطي‌گري و براي مبارزه با توطئه‌هاي بعدي دشمنان است.

حسين شيخ‌الاسلام؛ سفير پيشين ايران در سوريه در روزنامه اعتماد نوشت: سفر اخير سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به سوريه، گامي ديگر در جهت هماهنگي ايران با دوستان و متحدان در آستانه پيروزي بر توطئه افراطي‌گري و براي مبارزه با توطئه‌هاي بعدي دشمنان است.
واقعيت امر اين است كه امروز ما شاهد دو جبهه رو در روي يكديگر در منطقه هستيم. در يك جبهه امريكا، اسراييل و شاهنشاهي‌هاي مستبد عربي در كنار تكفيري‌ها و تروريست‌ها قرار گرفته‌اند؛ در جبهه روبه‌رو، جمهوري اسلامي ايران در كنار ملت سوريه، ملت عراق، ملت لبنان و محور مقاومت ايستاده‌اند. امروز در منطقه شاهد هستيم كه اين دو جبهه مانند چندين نمونه ديگر در گذشته مقابل يكديگر قرار گرفته‌اند. سابقه تشكيل اين دو جبهه به نخستين روزهاي شكل‌گيري انقلاب اسلامي در ايران بازمي‌گردد و تا به امروز ادامه يافته است و در آينده نيز اين جبهه‌گيري وجود خواهد داشت.
اما در طول اين چهار دهه فراز و نشيب‌هايي در رويارويي‌ها وجود داشت. شايد بزرگ‌ترين نمونه از رويارويي اين دو جبهه را در جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس شاهد بوديم و نمونه‌هاي ديگر آن را در حمله رژيم صهيونيستي و اشغال جنوب لبنان ديديم؛ امروز نمود اين رويارويي در ايجاد داعش و گروه‌هاي تكفيري مجسم شده است.
جبهه مقاومت و مردم‌سالاري در منطقه موفق شده است توطئه‌هاي بزرگي را شكست دهد. توطئه سال‌هاي اخير در منطقه كه با استفاده از ايجاد تروريسم كور، گروه‌هاي تكفيري و آدمكش بود، طي هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته در حال از ميان رفتن است. اين گروه‌ها دست‌پرورده، ساخته و پرداخته جبهه مقابل جمهوري اسلامي ايران در منطقه بودند.
شاهديم كه فروپاشي اين گروه‌ها نزديك شده است. داعش در عراق تقريبا شكست خورده و در سوريه در حال از بين رفتن است. اكنون برنامه‌ريزي براي بعد از داعش بسيار اهميت دارد. ما بايد از امروز در «جبهه مقاومت و مردم‌سالاري» آماده باشيم تا روياروي توطئه‌هاي بعدي قرار بگيريم و براي همكاري در شكست اين توطئه‌ها برنامه‌ريزي كنيم. به اضافه بعد از شكست سازماني و نظامي اين گروه‌هاي تكفيري-تروريستي، بايد ارزيابي كرد براي شكست آنها از لحاظ عقيدتي و جلوگيري از تبديل آنها به گروه‌هاي مخفي و زيرزميني چه برنامه‌اي بايد اجرا شود.

تبادل نظر مقامات بلندپايه نظامي و ديپلماتيك در ميان متحدان حاضر در «جبهه مقاومت و مردم‌سالاري» و كشورهايي كه بر عليه تروريسم عمل مي‌كنند در اين مرحله از اهميت چشمگيري برخوردار است. بايد در خاطر داشت كه روند توطئه‌ها در منطقه از سوي دشمنان متوقف نمي‌شود. در همين هفته‌هاي گذشته شاهد بوديم كه توطئه تقسيم عراق از سوي جبهه مقابل آغاز شد. نقشه‌اي كه رژيم صهيونيستي برنامه‌ريزي كرده است توطئه‌اي براي تقسيم خاورميانه بر اساس قوميت و نژاد و مذهب است، تا بتوانند از اين طريق براي اشغالگري توجيه بسازند.
اسراييلي‌ها اين برنامه را دنبال مي‌كردند كه كردها، ماروني‌ها و علوي‌ها را در منطقه از كشورهاي مادر جدا كنند تا‌ آن گاه موجوديت خودشان توجيه شود. از آنجا كه به زعم صهيونيست‌ها يهوديت نوعي مساله نژادي است، تشكيل كشورهاي قومي و نژادي در منطقه زمينه‌اي براي خروج تفكرشان از انزوا ايجاد مي‌كرد. توطئه تجزيه عراق، توطئه جديدي بود كه در آستانه شكست توطئه گروه‌هاي تكفيري رقم خورد و نشان مي‌دهد روند توطئه‌ها در منطقه متوقف نمي‌شود.
به سختي بتوان پيش‌بيني كرد كه توطئه بعدي در منطقه از سوي جبهه امريكا، اسراييل و استبداد عربي چه خواهد بود، اما آمادگي براي مواجهه با آن، همان‌گونه كه براي مقابله با توطئه تجزيه آمادگي وجود داشت، بسيار مهم است. امروز مشخصا شاهديم كه آقاي ترامپ با موضعي كه اخيرا در برابر ايران گرفته به دنبال متحد كردن دوباره دنياي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران است. بهانه‌ها و اتهامات دروغ در مورد نقش منطقه‌اي جمهوري اسلامي از سوي ترامپ مطرح مي‌شود و قدرت دفاعي ايران، ابزار بهانه‌جويي عليه ايران مي‌شود.
جبهه مقاومت، براي آمادگي در مقابل توطئه پس از شكست تروريسم، نياز به هماهنگي و همبستگي دارد و سفر سرلشكر باقري به سوريه، پس از سفر ايشان به تركيه و همزمان با سفر دريادار سياري به اروپا با همين هدف انجام شده است. در عين حال نبايد فراموش كرد كه لازمه ريشه‌كن كردن غده سرطاني «تروريسم به نام دين»، همكاري و هماهنگي بين كشورهايي است كه دچار اين مشكل شده‌اند. رويارويي با توطئه تجزيه، نيازمند همكاري با دولت‌هايي است كه دچار توطئه‌هاي استكبار براي تجزيه شده‌اند.
به همين دليل فعاليت مقامات ارشد نظامي كشور براي گفت‌وگو و همكاري با كشورهاي منطقه طي هفته‌هاي اخير افزايش يافته است. اگر مقامات نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، با دولت‌هاي تركيه، عراق و سوريه هماهنگ نبودند، توطئه بزرگ تجزيه عراق كه با هدف ضربه زدن به ثبات و امنيت منطقه انجام شده‌بود، شكست نمي‌خورد. تنها با همكاري كشورهاي منطقه، كه در فرصت بسيار كوتاهي رخ داد شاهد بوديم، اين توطئه به سرعت با شكست مواجه شد.‌اي كاش اينگونه سفرها، هماهنگي‌ها و گفت‌وگوها از خيلي زودتر از اين شروع مي‌شد و اميدوارم كه چنين ديدارها و رايزني‌هايي به صورت مستمر ادامه پيدا كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج