۶۱۷۹۷۶
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

دلیل استقبال اصولگرایان از محاکمه احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در سپهر سیاست ایران سرنوشتی غم‌‌ انگیز دارد. هیچ کدام از رؤسای جمهور قبل از او موقعیت او را برای توسعه ایران را نداشتند.

روزنامه جهان اقتصاد نوشت: محمود احمدی نژاد در سپهر سیاست ایران سرنوشتی غم‌‌ انگیز دارد. هیچ کدام از رؤسای جمهور قبل از او موقعیت او را برای توسعه ایران را نداشتند.

احمدی نژاد اقتصادی بارشد۷ درصد و تورم تک رقمی را با نفتی حدود ۱۰۰ دلار در بشکه در دست داشت، اما به‌جای ایجاد توسعه همه جانبه اقتصادی تنها یادگاری که از خود برجا گذاشت یارانه ۵۰ هزارتومانی ‌است. احمدی نژاد با حمایت آبادگران جهادی به شهرداری تهران رسید و با پرچم بخشی از اصولگرایان رئیس جمهور ایران شد. او هر چند دروه ریاست جمهوری حمایت اکثریت نسبی اصولگرایان را به همراه داشت، اما با موج سواری بر امواج پوپولیستی توانست، رئیس جمهورگردد.

واقعیت آن است که رای دور دوم احمدی نژاد بیش از اینکه بر اساس حمایت اصولگرایان باشد، مرهون موج پوپولیستی بود که خود به راه انداخت به‌گونه‌ای که توانست خود را حامی محرومان معرفی کند. اما بعدها که نتواست موفقیتی به دست آورد تمام این حمایت‌ها را از دست داد و حاشیه نشین‌ها نیز که حامی او بودند به دلیل تورم بالای آخرین سالهای ریاست جمهوریش دیگر حمایتش نمی‌کردند. به‌گونه‌ای که امروز فاقد پایگاه سیاسی و اجتماعی است. از این رو بسیاری اعتقاد دارند که احمدی نژاد تبدیل به پدیده‌ای تاریخی شده است.

هرچند بخشی از جامعه ایران هنوز حامی احمدی نژاد است اما ‌هم آنان در انتخابات۹۶ قدرتی نداشتند که امثال احمدی نژاد را به قدرت برسانند، تاریخ مصرف احمدی نژاد در جمهوری اسلامی به اتمام رسیده است.

رئیس جمهور سابق با اتهام تخلفاتی از سوی دیوان محاسبات روبرو شده است. تخلفاتی که در دوران ریاست جمهوری او صورت گرفت. این روزها اصولگرایان حامی ایشان حتی علاقه مندند ، تخلفات احمدی نژاد را در سیستم قضایی مطرح شود. تاجایی که بسیاری محکومت نزدیکان او درگذشته و اعلام جرم علیه معاون اجرایی اش را با توجه به محکومیت قطعی رئیس جمهور سابق در دیوان محاسبات؛ آمادگی برای محاکمه او می‌دانند. برخی شرایط را سخت می‌دانند و اعتقاد دارند رئیس جمهور سابق ایران وضعیت مناسبی ندارد.

حال باید دید با تخلفات فروان احمدی‌نژاد درگذشته چگونه برخورد خواهد شد. آیا اصولگرایان به بهانه این تخلفات قصد حذف او را دارند. به نظر می رسد موضع‌گیری احمدی نژاد در برخورد با اصولگرایان در این تصمیم اثرگذار خواهد بود. حال که احمدی‌نژاد دستی در قدرت ندارد و فاقد اثرگذاری درجامعه است و از سوی دیگر نیازی از سوی اصولگرایان به او دیده نمی‌شود؛ احتمال اینکه رئیس جمهور سابق مورد تعقیب قضایی قرار بگیرد دور از ذهن نیست. البته در مجلس در زمان ریاست جمهوری او مسائل مختلفی در مورد تخلفات دولت مطرح می‌شد، اما اراده جدی برای برخورد با رئیس جمهور وقت وجود نداشت. اکنون شرایط کاملا متفاوت است. ازسوی دیگر محاکمه احمدی‌نژاد به نفع جریان اصولگرایی است زیرا آنها هم اکنون مغضوب مردم هستند و تا سالیان آینده نیز به دلایل مختلف نمی‌توانند در قدرت قرار بگیرند. شاید محاکمه احمدی نژاد وتایید این اقدام از سوی اصولگرایان به تطهیر این جریان سیاسی درنزد افکار عمومی مردم تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اقا باید محاکمه بشه،بسیاری از مشکلات و بدبختیهای امروز نتیجه بی فکری ایشون و دوستانش است

    • بدون نام

      یعنی چی که خدابکاریهای دوره احمدی نژاد رو نمیگین؟باید محاکمه بشه،

    • حاج عزیز

      با سلام و روز بخیر و با تشکر از زحمات جمعی مجموعه خوب برترینها ، لطفا به هیات تحریریه بفرمایید اخبار ارسالی آنها دارای اغلاط املایی و بعضا محتوایی بسیاری است و نگاهی به همین خبر نمونه مشتی از خروار میباشد.با پوزش از این جسارت ، بامید موفقیت.

    • بی نام

      اگرتخلفی انجام داده که داده باید محاکمه شه نه سیاستکاری. نمیدانم. چرا کسانی میگویندکارکرده کدام کارانجام داده مثلا نفتا 150فروخت اینهمه بدهی گذاشته مسکن مهرهم.که ازبانکها برداشته الان دولت. بایدبده بااون گرانی وحشتناک

    • بدون نام

      مردم ما هالانا باید چوب این دولت رو بخورند هر مشکلی تو این دولت به وجود اومد انداختن گردن دولت قبل مردم ما فقر ذهنی دارند من نميخام طرفداری دولت قبل رو بکنم ولی یه کم بريد به گذشته ببینید کشور قدرت داشت بیکاری نبود هر جا میرفتی التماس نیرو میکردند عسلویه می چرخید شرکت ها زیاد میشدند هرچی کشور نداشت میساخت داشتیم به کشور قدرت مند تبدیل میشدیم انرژی هسته ای بیست درصد شد کشور قدرت داشت التماس کشوری نمی کردیم تو این دوره بشمارید بیش از پنجاه شرکت تعطیل شد مردم بیکار شدند دست مزدها پایین اومدند دزدی ها زیاد شده انرژی هسته ای که کلا تعطیل شده ما داشتیم ماهواره به فضا پرتاب میکردیم که الان کلا تعطیل شد شما بگید چی داریم الان من یه جونه بیست هشت ساله هستم تو اون دوره ماشین خریدم خونه و چیزای دیگه ميخاستم ازدواج کنم که این دوره آومد هر چی داشتم از دست دادم من مهندس نیستم یه کارگر ساده ام ظلم شده به من ولی اشکالی نداره چون مردم کشورم حافظه کمی دارند

    • حامد

      احمدی نژاد چنان بلایی بر سر اقتصاد و معیشت مردم ایران آورد که تا سالها باید تاوان آن را بدهیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج