۶۱۸۰۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ ما تهاجم فرهنگی داریم نه آمریکا!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: ما مدرک مستند و متقنی داریم که چشم همه دنیا به ماست و برخلاف این‌که می‌گویند آمریکا توانسته با تهاجم فرهنگی، فرهنگ دیگر کشورها را به زانو دربیاورد، این ما هستیم که بر فرهنگ سایر کشورها تاثیرگذار هستیم.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت:

ما مدرک مستند و متقنی داریم که چشم همه دنیا به ماست و برخلاف این‌که می‌گویند آمریکا توانسته با تهاجم فرهنگی، فرهنگ دیگر کشورها را به زانو دربیاورد، این ما هستیم که بر فرهنگ سایر کشورها تاثیرگذار هستیم. مدرک می‌خواهید؟ حتما. اصلا حرف بی‌سند و مدرک و کتره‌ای در قاموس ما شهرونگیان نیست. اولین دلیلی که می‌خواهم بیاورم و با آن حجت بر شما هم تمام می‌شود، این است که حتما شما هم شنیده یا خوانده‌اید که زنی ایتالیایی در مراسمی با لباس سفید عروس، کیک سه طبقه، چند ساقدوش و ۷۰ مهمان، با خودش ازدواج کرده است. خب این الگوبرداری از ما نیست؟ درست یک هفته بعد از افشای نامه شهردار رشت به خودش برای گرفتن خانه و موافقت خودش با درخواست خودش، این اتفاق در ایتالیا می‌افتد. شما که فکر نمی‌کنید این دستاورد اتفاقی است؟

در دفتر روزنامه یکی از بچه‌ها گفت؛ شنیدید فلانی- که یکی از فعالان سیاسی است- در اعتراض به روند فیلترینگ سایت‌ها گفته؛ طی سالیان گذشته بیشتر سایت‌های سیاسی فیلتر شده تا سایت‌های مستهجن؟ تا ما آمدیم حرفی بزنیم و تحلیلی ارایه کنیم و دو ریال نان از این حرف دربیاوریم، یکهو آبدارچی روزنامه استکان چای را گذاشت رو میز و گفت: شیطون اینو از کجا فهمیده؟

وزیر ارشاد هم درخصوص آمار کتابخوانی صحبت‌هایی کرده و ابراز امیدواری کرده‌؛ سال آینده کتابخوانی رشد زیادی داشته باشد. با توجه به محدودیت‌های مجوز چاپ برای کتاب‌های جدید و بازبینی کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته مجوز انتشار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد قرار است کتابخوانی بین ممیزان وزارت ارشاد رونق بگیرد و مردم کماکان سرشان تو پیتزاخوردن باشد و کانال‌های تلگرامی و پلنگ‌های اینستا.

رئیس‌جمهوری رفع تنگناها را مهمترین هدف دولت در عرصه علمی عنوان کرده. شنیده شده برای حل این مشکل شهرداری قول داده هرچه «کوچه تنگه، بله. عروس قشنگه، بله» را عریض کند. طوری که صورت عروس‌خانوم در این طرح بینی‌زدایی شده، به نحوی که نصف بینی‌اش برود و نیاز به عمل‌کردن بینی‌اش نباشد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، شاهد حضور دانشجویان با سیمای جدید و بینی‌های کوچک هستیم که بدون ‌شک باعث می‌شود عرصه علمی گل و بلبل شود.

علی لاریجانی هم گفته: لغو عضویت سپنتانیکنام- شهروند زرتشتی که وارد شورای شهر یزد شده- در شورای شهر قانونی نیست. شما نمی‌دانی من چقدر ترسیدم. کم مانده بود تلفن کنم به دوستان برویم کمی مرغ و گوشت احتکار کنیم برای روز مبادا. چرا؟ خب به خاطر این‌که در این کشور بعد از مدت‌ها یک کار غیرقانونی رخ داده و حتما زمین و زمان به هم می‌ریزد و کن فیکون می‌شود، اما دوستان در جوابم گفتند: بشین بینیم بااااااا. حال نداری. دفعه آخرت باشه لوس‌بازی درمیاری‌ها! گفته، قانونی نیست اما مثل همیشه آب از آب تکان نخواهد خورد.

یکی از وعده‌هایی که سال‌هاست سردمداران آمریکا می‌دهند، تبدیل‌شدن دنیا به دهکده جهانی است. به نظرم هیچ دولتی مثل دولت ترامپ روی برنامه و تعهداتش برای تبدیل‌شدن دنیا به دهکده جهانی موفق نبوده، چون قشنگ معلوم است او عزمش را جزم کرده از دنیا یک روستای مخروبه محروم بسازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج