۶۱۸۰۷۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند سال به سال افزایش پیدا می کند و با توجه به تولید و انتشار بازی های جذاب، نرم افزار های کاربردی و نیز افزایش استفاده از گوشی برای دیدن فیلم و دیگر محتوای ویدئویی این مسئله خیلی هم غیر منطقی به نظر نمی رسد.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند سال به سال افزایش پیدا می کند و با توجه به تولید و انتشار بازی های جذاب، نرم افزار های کاربردی و نیز افزایش استفاده از گوشی برای دیدن فیلم و دیگر محتوای ویدئویی این مسئله خیلی هم غیر منطقی به نظر نمی رسد.
گوشی های هوشمند با اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچ و بالاتر به اصطلاح فبلت نامیده می شوند، کاربران با هدف های متعددی نسبت به خرید یک فبلت اقدام می کنند؛ برخی دستان بزرگی دارند و به هنگام کار با یک گوشی هوشمند کوچک راحت نیستند، برخی به دلیل مشکلات بینایی به اجبار از فبلت ها استفاده می کنند و برخی از کاربران دیگر نیز به دلیل سهولت بیشتر به هنگام انجام بازی ها و یا تماشای محتوای ویدئویی تصمیم به خرید یک فبلت می گیرند. اگر شما هم بسته به نیاز و نحوه کاربری خاص خود نیاز به خرید یک فبلت دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید، در ادامه به معرفی ۱۰ مدل از برترین فبلت های بازار می پردازیم.

1- Samsung Galaxy Note 8
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

فبلت جدید و پرچمدار شرکت سامسونگ و یا گلکسی نوت 8 بهترین و قدرتمند ترین فبلت موجود در بازار است که البته قیمت قابل توجهی هم دارد. اگر با قیمت گران این گجت (بیش از 4 میلیون تومان) مشکلی ندارید نباید در خرید این فبلت زیبا و قدرتمند شک کنید. با نگاهی سریع به گلکسی نوت 8 این سوال برایتان پیش می آید که دلیل اختلاف قیمت زیاد میان این گوشی با گلکسی اس 8 پلاس در چیست؟ اما مطمئن باشید این اختلاف قیمت دلیلی منطقی دارد.

در واقع اگر نخواهیم خیلی وارد جزئیات شویم، می توانیم به جرات بگوییم که قلم نوری S Pen موجود در جعبه گلکسی نوت ۸ به تنهایی اختلاف قیمتی میان این دو گجت را توجیه خواهد کرد و نیازی به تعریف و تمجید از دیگر نقاط قوت گلکسی نوت ۸ دیده نمی شود. قدرت سخت افزاری گلکسی نوت ۸ در بالاترین سطح قرار دارد، صفحه نمایش کیفیت تصویر خیره کننده ای را به نمایش گذاشته و عکاسی با این فبلت هر کاربر مشکل پسندی را راضی نگه می دارد.

تنها نقاط ضعفی که در آخرین پرچمدار خانواده گلکسی نوت شاهد آن هستیم در قیمت گران، عملکرد نه چندان جالب سنسور اسکن اثر انگشت و احتمال بالای خرد شدن فبلت به هنگام سقوط به دلیل استفاده از شیشه در تولید بدنه خلاصه می شود.

۲- Samsung Galaxy S۸ Plus
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

سامسونگ با عرضه آخرین پرچمداران سری گلکسی اس توانسته تا بار دیگر بازار گوشی های هوشمند را در قبضه خود بگیرد، هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از کیفیت و عملکرد مطلوبی برخوردارند و نباید در مورد کیفیت آنها تردید داشت.

گجت گلکسی اس 8 پلاس به دلیل اندازه صفحه نمایش در دسته بندی فبلت ها قرار می گیرد و با توجه به قیمت پایین ترش می تواند جایگزین مناسبی برای فبلت گلکسی نوت 8 باشد، از شاخص ترین ویژگی های این فبلت دوست داشتنی می توان به استفاده از صفحه نمایش خمیده در تولید آن اشاره کرد.

۳- Google Pixel ۲ XL
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

فبلت پیکسل ۲ شرکت گوگل هم می تواند انتخاب خوبی برای دوست داران فبلت ها باشد، شرکت سازنده این گجت را به خوبی طراحی کرده، کیفیت ساخت بالایی را در آن میبینیم و ظاهر چشم نواز آن به گونه ای است که نمی توانید به سادگی از کنار آن رد شوید. از جمله نقاط ضعف این فبلت می توان به فقدان جک ۳.۵ میلی متری هدفون و نیز عدم به کار گیری درگاه کارت حافظه Micro SD در آن اشاره کرد، و اینجاست که گلکسی اس ۸ پلاس گوی رقابت را از پرچمدار گوگل می رباید.
فبلت گلکسی اس 8 پلاس شرکت سامسونگ با وجود قیمت پایین تر هیچ کدام از نقاط ضعف مذکور در فبلت پیکسل 2 را ندارد و در هر جنبه دیگری نیز توانایی ها و عملکرد پایاپایی را نشان می دهد. البته نباید فراموش کنیم که پیکسل 2 مستقیما توسط گوگل پشتیبانی می شود و از جمله برتری های آن نسبت به گلکسی اس 8 پلاس می توان به کیفیت بالاتر دوربین، انتشار سریعتر به روز رسانی های سیستم عامل اندروید و بهره مندی از حافظه ابری نامحدود 3 ساله گوگل برای ذخیره عکس ها و ویدئو ها اشاره کرد.

۴-Sony Xperia XZ Premium
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

Xperia XZ Premium گجتی فوق العاده است و در هر دو بحث طراحی ظاهری و عملکرد فنی جایی را برای انتقاد نمی گذارد. ظاهر براق این فبلت به دلیل جذب بالای اثر انگشت به دل خیلی از کاربران نمی شیند اما با فاکتور گرفتن از جذب و نمایش اثر انگشت توسط بدنه باید قبول کنیم که به هنگام نگاه کردن به این گوشی در می یابیم که با یک گجت با کیفیت و آخرین مدل روبرو هستیم.

صفحه نمایش به کار رفته در این فبلت دقت تصویر باور نکردنی 4K را به نمایش می گذارد و این ویژگی انحصارا مربوط به گوشی های شرکت سونی است چون تا به امروز در هیچ گوشی هوشمند و یا فبلت دیگری شاهد به کار گیری صفحه نمایشی با دقت 4K نبوده ایم.

وقتی صحبت از گوشی های شرکت سونی به میان می آید اولین چیزی که به یاد آن می افتیم کیفیت بالای دوربین است؛ کیفیت دوربین Xperia XZ Premium باور نکردنی بوده و همه انتظارات شما را بر آورده خواهد کرد و صفحه نمایش خیره کننده فبلت نیز فیلم ها و عکس های ثبت شده توسط دوربین گجت را با بهترین کیفیت ممکن به شما نمایش خواهد داد.

اگر به دنبال فبلتی می گردید که بیشترین ویژگی ها را در بحث کیفیت عکاسی و فیلم برداری و صفحه نمایش داشته باشد و علاوه بر این عمر باتری طولانی ای را داشته باشد حتما Xperia XZ Premium را در میان دیگر انتخاب های خود قرار دهید.

۵- Xiaomi Mi Mix
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

با مقایسه مشخصات فنی و ویژگی های فبلت Mi Mix با قیمت در نظر گرفته شده برای آن به این نتیجه می رسیم که این فبلت بیشترین ارزش خرید را دارد و با خرید آن به قدرت سخت افزاری و ویژگی هایی دسترسی پیدا خواهید کرد که حتی در رقبایی با قیمت دو برابر هم قابل دسترسی نیستند.

از جمله ویژگی های جذاب این فبلت می توان به ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایتی، قدرت سخت افزاری بالا، حاشیه صفحه نمایش فوق العاده ناچیز، استفاده از سرامیک در تولید بدنه اصلی و نیز عمر باتری فوق العاده طولانی آن اشاره کرد.

۶- Apple iPhone ۷ Plus
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

آیفون ۷ پلاس هم یکی دیگر از گجت هایی است که خرید آنها را به شما پیشنهاد می کنیم، البته قیمت بالای این فبلت خیلی با ویژگی های ارائه شده توسط آن همخوانی ندارد و به نظر می رسد ارزش خرید این فبلت خیلی هم بالا نباشد.

اگر در حال حاضر از یک آیفون 6 پلاس استفاده می کنید نیازی به آیفون 7 پلاس نخواهید داشت و خرید آن منطقی نیست، اما اگر تا پیش از این از یک فبلت استفاده نکرده اید و یا تا به این لحظه از کاربران گجت های اندرویدی بوده اید خرید آن می تواند توجیهی منطقی داشته باشد.

قدرت سخت افزاری، عمر باتری، کیفیت دوربین و کیفیت صدای خروجی همگی در سطح بالایی قرار دارند و رضایت کاربر را به دنبال خواهند داشت، علاوه بر این آیفون ۷ پلاس ضد آب است و می توانید بدون هیچ ترسی در زیر بارش باران و برف از آن استفاده کنید.

7- Huawei Mate 9
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

به نظر ما Mate 9 بهترین فبلت تولید شده تا به امروز توسط شرکت هواوی است. قدرت سخت افزاری در بالاترین سطح قرار دارد و باتری به خوبی از پس تامین انرژی گجت برای مدت نسبتا طولانی بر خواهد آمد، ماژول دو گانه دوربین کیفیت فوق العاده دارد و همانطور که پیداست ظاهر گجت چشم نواز و زیباست.

رابط کاربری جدید شرکت هواوی و یا EMUI ۵ روح تازه ای به محیط نرم افزاری این فبلت بخشیده و کار با گجت را لذت بخش خواهد کرد. Mate ۹ هم از آن دسته از فبلت هایی است که ارزش خرید بالایی دارد و هیچ وقت شما را نا امید نخواهد کرد.

8- Xiaomi Mi Note 2
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

Mi Note یکی دیگر از فبلت های قدرتمند شرکت شیائومی است که به دلیل تبلیغات ضعیف خیلی از آن استقبال نشد. همانطور که گفتیم عدم استقبال کاربران از این فبلت بیشتر به دلیل تبلیغات نامناسب شرکت سازنده بود و با در دست گرفتن آن متوجه می شوید که Mi Note 2 یک فبلت زیبا و دوست داشتنی است که ویژگی های زیادی را در خود جای داده است، انتظار داشتیم تا شرکت سازنده برای صفحه نمایش این فبلت نمونه ای با دقت QHD را به کار بگیرد اما صفحه نمایش Full HD فعلی نیز عملکرد نسبتا مناسبی دارد.

۹- Google Pixel XL
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

Pixel XL نیز فبلتی فوق العاده و قدرتمند است که چیزی در حدود یک سال پیش توسط گوگل به بازار عرضه شد. شرکت سازنده در این فبلت زیبا از مجموعه قدرتمند سخت افزاری استفاده کرده که با نرم افزار و سیستم عامل نصب شده بر روی گجت هماهنگی فوق العاده ای دارد.

نقاط ضعف این فبلت در عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD و عدم استقاده از ویژگی ضد آب بودن در آن خلاصه خواهد شد و درست است که با قیمت تعیین شده برای Pixel XL می توان فبلت های قدرتمند دیگری را در بازار پیدا کرد اما قطعا هیچکدام از آنها کیفیت ساخت این فبلت گوگل را نخواهند داشت، علاوه بر این باید به ویژگی منحصر به فرد گوشی های شرکت گوگل در دریافت سریع به روز رسانی های سیستم عامل اندروید توجه داشته باشیم.

۱۰- Apple iPhone ۸ Plus
برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۷

آیفون ۸ پلاس فبلت ضعیفی نیست اما قیمت بالای آن در کنار ویژگی های نه چندان خاص موجود باعث شده تا خرید آن را خیلی به کاربران پیشنهاد نکنیم. شاید در دفاع از این فبلت بگویید که آیفون ۸ پلاس از سخت افزاری قدرتمند استفاده می کند اما همه می دانیم که همه گجت های موجود در محدوده قیمتی آیفون ۸ پلاس و حتی فبلت هایی که قیمت کمتری دارند نیز قدرت سخت افزاری مشابهی را در خود جای داده اند.

از قدرت سخت افزاری که بگذریم ویژگی های اضافه شده به آیفون 8 پلاس نیز چنگی به دل نمی زنند، شارژ بی سیم به کندی انجام می شود و برای استفاده از فناوری شارژ سریع نیاز به خرید شارژر جداگانه ای خواهید داشت. یکی از دیگر ویژگی های آیفون 8 پلاس که در زمان رونمایی خیلی روی آن تاکید شد وجود حالت عکاسی پرتره در دوربین این فبلت بود، اما پس از عرضه آیفون 8 پلاس و به محض آزمایش این حالت عکاسی متوجه وجود ضعف هایی غیر قابل قبول در آن شدیم.

در آخر باید بگوییم که اگر گجت فعلی شما یک آیفون ۷ و یا آیفون ۷ پلاس باشد نیازی به ارتقاء و خرید آیفون ۸ پلاس نخواهید داشت اما اگر در حال حاضر از یک آیفون ۶ و یا آیفون ۶ پلاس استفاده می کنید خرید آیفون ۸ پلاس منطقی تر به نظر می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طلبه شدم یکیشو بخرم
      البته اگه بخرم ورشکسته میشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج