۶۱۸۰۸۴
۳ نظر
۵۳۱۸
۳ نظر
۵۳۱۸
پ

محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

هر ماه بدون هیچ استثنایی، خودروهای وانت به عنوان یکی از پرفروش ترین ماشین ها انتخاب می شوند. از سال ۱۹۸۲ تاکنون ماشین فورد F-۱۵۰ پرفروش ترین خودروی آمریکا بوده است. قبل از آن هم ماشین های چوی در صدر بهترین و محبوب ترین وانت ها در جهان بوده اند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: هر ماه بدون هیچ استثنایی، خودروهای وانت به عنوان یکی از پرفروش ترین ماشین ها انتخاب می شوند. از سال ۱۹۸۲ تاکنون ماشین فورد F-۱۵۰ پرفروش ترین خودروی آمریکا بوده است. قبل از آن هم ماشین های چِوی در صدر بهترین و محبوب ترین وانت ها در جهان بوده اند. ممکن است با وجود ده ها هزار خودروی وانت جدیدی که هر سال تولید می شوند و به جاده ها راه می یابند، این سوال برایمان مطرح شود که: کدام یک از این وانت ها در طول تاریخ به عنوان بهترین و پرفروش ترین خودروها در بازار بوده اند؟
متاسفانه پاسخ دادن به این سوال از آنچه که تصور می کنیم، دشوارتر است. زیرا سابقه تولید این نوع ماشین ها در میان خودروسازان به دهه ۱۹۳۰ بازمی گردد و دسترسی به آمار ثبت شده ای که بتواند از خودروهای آن سال ها اطلاعات دقیقی به ما ارائه دهد کمی مشکل است. به همین خاطر با بررسی چندین کتاب و نشریه و آمار قدیمی، اطلاعات خوبی در مورد چند وانت پیکاپ محبوب را در اینجا گردآوری کرده ایم که در ادامه با هم می خوانیم.

جیپ کومانچی 1987
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

با وجود اینکه وانت های شرکت جیپ بسیار خوب طراحی شده اند اما این خودروساز هیچوقت جزو بهترین تولید کنندگان وانت های پیکاپ نبوده است. به عنوان مثال در طول 25 سال که وانت های گلادیاتور شرکت جیپ به فروش رفته است، تعداد مجموع فروش آن به سختی به تعداد 300,00 دستگاه در سال می رسد.
اما با این اوصاف بهترین جایگاه در میان وانت های جیپ از آن مدل کومانچی 1987 بوده است که فروشی به اندازه 380,00 دستگاه در سال را به خود اختصاص داده است. این خودرو دقیقا در همان زمان که مالکیت شرکت امریکن موتورز بر کارخانه جیپ به پایان رسید پا به عرصه تولید گذاشت. اما شرکت کرایسلر که در سال 1992 مالکیت جیپ را در اختیار داشت، کومانچی را به عنوان رقیبی جدی برای وانت های متوسط دوج داکوتا قلمداد نمود و در نهایت تولید آن را متوقف کرد.

دوج رم ۱۹۹۹
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

واقعا نمی توان تصور کرد که وقتی شرکت کرایسلر در سال ۱۹۹۴ شروع به تولید خودروی رم کرد، این مدل تا چه اندازه تبدیل به محصولی موفق و مهم شد. ظاهر کلی این وانت، شباهت زیادی به مدل های نیمه وانت دارد و مهم ترین ویژگی آن کابین راحتی است که قابل رقابت با مدل های مشابه فورد و جی ام است. در سال ۱۹۹۹ مدل جدیدی از این خودرو روانه بازار شد که مهم ترین مشخصه آن ظرفیت چهار نفره آن همراه با دو در پشتی در کنار درهای اصلی کابین بوده است. با فروش ۴۲۸,۹۲۹ دستگاه از این وانت در طول سال، این مدل تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین وانت های بازار شده است.

رم 2016
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

مطمئنا وقتی ماشین های تولید شده از یک نسل در سال های اخیر را با مدل های هم خانواده آنها در دهه 90 مقایسه می کنیم، شباهت های زیادی میان آن ها خواهیم دید. با وجود اینکه پیکاپ مدل رم، از سال 2009 تغییرات عمده ای را به خود ندیده است، اما همچنان به عنوان سومین محصول پرفروش در امریکا شناخته می شود. سال 2016 با میزان فروش 489,418 دستگاه، سال بسیار خوبی برای وانت های رم بوده است.

شورولت ۱۹۵۰
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

با وجود تمامی مشکلات در طی سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵، وانت های شورولت توانستند مسیر موفقیت و محبوبیت را در میان مشتریان به خوبی طی کنند. درست در سال هایی که صنایع خودروسازی دیترویت در حال جداسازی خط تولید ماشین های سواری از وانت های پیکاپ بودند، وانت های چوی توانستند به شهرت قابل ملاحظه ای دست یابند. در سال ۱۹۵۰ وانت های شورولت به فروش ۴۹۴,۷۵۳ دستگاه در سال رسیدند و با توجه با اینکه در آن زمان جمعبت آمریکا چیزی در حدود نصف جمعیت این روزهای آمریکا بوده است، این میزان فروش تعداد قابل ملاحظه ای به نظر می رسد. البته هنوز هم وانت های پیکاپ چوی، بسیار محبوب تر از وانت های رم هستند.

تویوتا هایلوکس 1997
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

هر مغازه یا کسب و کار تولیدی که در شمال آمریکا داشته باشید، قطعا با یک تویوتا هایلوکس تمام کارهایتان به خوبی پیش خواهد رفت. اگرچه خودروهای تاکوما به عنوان وانت های متوسط در آمریکا به محبوبیت بسیار خوبی رسیدند، اما وانت های هایلوکس هم در سطح جهان آوازه بسیار بالایی را برای خودشان دست و پا نمودند. برای اثبات محبوبیت این خودرو لازم است بدانید که در سال 1997 مدل تویوتا هایلوکس تنها در آفریقای جنوبی به میزان فروش بیش از 500,000 دستگاه رسیده است.

شورولت سیلورادو ۲۰۰۵
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

اگر چه با ورود به دهه جدید در سال ۲۰۰۰ و با گذشت چند سال از آن، صنایع خودروسازی ایالات متحده روزهای سخت و غریبی را تجربه کردند و تا سال ۲۰۰۸ با وجود مشکلات عدیده در خطر نابودی قرار داشتند، اما برای برخی از محصولاتشان سال های خوبی را نیز پشت سر گذاشتند. به عنوان یک نمونه بارز برای این موضوع می توان به مدل شورولت سیلواردو اشاره کرد که در سال ۲۰۰۵ تعداد ۷۰۵,۹۸۰ دستگاه از آنها به فروش رفت. این سال بالاترین رکورد فروش وانت های چوی در قرن ۲۱ بوده است.

فورد سری اف 2004
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

در حال حاضر از رکورد بالاترین فروش سالانه شورولت در قرن 21 بیش از یک دهه می گذرد و این اتفاق برای فورد هم افتاده است. سال 2004 شرکت فورد خودروهای سری اف خود را بسیار بهبود داد و همین امر موجب شد که خریداران هم روی خوشی به تغییرات و طراحی جدید این محصول نشان دهند. به این ترتیب فورد سری اف در طول یک سال به فروش 939,511 دستگاه دست یافت.

فورد ۱۹۷۹
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

سال های پایانی دهه ۷۰ دوران اوج فروش وانت های پیکاپ برای خودروسازان آمریکایی بوده است. نسل ششم خودروهای سری اف فورد تا سال ۱۹۸۰ بدون وقفه مسیر شهرت و محبوبیت را طی کردند و به فروش شگفت آوری رسیدند. در سال ۱۹۷۹ ماشین فورد اف-۱۵۰ که اولین بار در سال ۱۹۷۵ تولید شده بود، فروشی به اندازه دو برابر مدل اف-۱۰۰ را ثبت کرد. شرکت فورد توانست با ترکیب مدل های اف-۱۵۰ و اف-۱۰۰ مدل های سنگین تری همچون اف-۲۵۰ و اف-۳۵۰ را تولید کند و در طول سال ۱۹۷۹ تعداد ۹۸۵,۳۱۰ دستگاه از آنها را به فروش برساند.

شورولت 1978
محبوب‌ترین وانت‌های تاریخ

طرفداران وانت های چوی مدل های سری C/K که در طی سال های 1973 تا 1987 تولید شدند را به عنوان اولین وانت های پیکاپ مدرن می شناسند. ظاهر خشن و زمخت و البته جذاب آنها در کنار کابین راحتی که برای سرنشینان فراهم می کرده است، باعث می شد که این مدل از خودروهای شورولت برای سفرهای طولانی هم مناسب باشند و به فروش خوبی هم در سطح جهانی برسند. البته در این روزها هم هنوز کسانی هستند که حاضرند برای مدل های C/K پول خوبی خرج کنند. اما سال 1978 بهترین رکورد فروش برای این خودروها ثبت شده است، و البته این سال بهترین سال فروش وانت های پیکاپ در طول تاریخ نیز بوده است. به این ترتیب درست پنج سال پس از ورود مدل های C/K به بازار، چوی به فروش 1,317,466 دستگاه از این خودرو دست یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      نیسان کو ؟

    • بدون نام

      پس پیکان بار نیست که

    • بدون نام

      ترو خدا پراید وانتم بگید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج