۶۱۸۶۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محمودی: امیدوارم دست‌های پشت‌ پرده در كار نباشد

روز گذشته، روز پایانی ثبت‌نام نفراتی بود كه تصمیم داشتند در انتخابات فدراسیون والیبال شركت كنند.

روزنامه قانون: روز گذشته، روز پایانی ثبت‌نام نفراتی بود كه تصمیم داشتند در انتخابات فدراسیون والیبال شركت كنند. در این بین بهنام محمودی ،ستاره سال‌های دور تیم ملی والیبال ایران در ساعات پایانی ثبت‌نام كاندیدا، با حضور در فدراسیون والیبال برای شركت در این انتخابات ثبت‌نام كرد. در همین راستا به سراغ بهنام‌محمودی رفتیم تا از انگیزه‌هایش برای حضور درانتخابات این فدراسیون باخبر شویم. فردی كه مدتی قبل عضو شورای شهر كرج نیز بود و با دارا بودن مدرك دكتری مدیریت ورزشی، در تلاش است صندلی ریاست والیبال را تصاحب كرده و جانشنین محمدرضا داورزنی‌ای شود كه از او به عنوان معمار والیبال ایران یاد می‌كنند. شرح گفت‌وگوی «قانون»، با بهنام محمودی را درادامه می‌خوانید.

چه شد كه تصمیم به ثبت نام برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال گرفتید؟

قبل از هرچیز باید از زحمات بی‌شمار محمدرضا داورزنی تشكر كنم. وی قدم‌های مهمی برای والیبال ایران برداشت و جا دارد از زحماتش قدردانی كنیم. همچنین آقای یزدانی‌خرم كه دوره قبل بسیار تلاش كردند. از جامعه والیبال، هیات‌ها، پیشكسوت‌ها و همچنین همه كسانی كه برای این والیبال به نوبه خود تلاش كرده‌اند باید تشكر كنم.

متاسفانه و خوشبختانه، آقای داورزنی در ادامه نمی‌توانند ریاست فدراسیون والیبال را عهده‌دار شوند. متاسفانه از این بابت كه والیبال مدیر لایق و كاربلدي را از دست می‌دهد و خوشبختانه از این لحاظ كه وی به وزرات ورزش رفته‌ و سمت معاونت وزیر را بر عهده گرفتند و می‌توانند كمك بیشتری به جامعه ورزش كنند. درباره این كه چرا تصمیم به حضور گرفتم، باید به این نكته اشاره كنم كه خیلی از اهالی والیبال به من لطف داشتند و خواستار حضور من در این انتخابات شدند. خودم نیز وظیفه دانستم كه در این دوره شركت كنم.

نسبت به حریفان خود در این انتخابات چه دیدگاهی دارید؟

همه نفراتی كه ثبت‌نام كردند، نفرات قابل احترامي هستند وبه‌طور حتم برنامه‌های متعددی دارند. من نیز برنامه‌های مختلفی دارم و در تلاشم كه در ادامه، شاهد پيشرفت واليبال باشيم. جوانان والیبال ما اگر به خوبی برنامه‌ریزی داشته باشند به اهداف خود می‌رسند. من به خرد جمعی اعتقاد دارم.

به اعتقاد شما مشكلی كه در حال حاضر در والیبال وجود دارد چیست؟

من فكر می‌كنم یكی از مشكلات مهمی كه در والیبال وجود دارد،به اندازه استفاده نكردن از پتانسیل هیات‌های استانی و توجه به آن‌هاست. از طرفی باید به نحوه برگزاری لیگ اشاره كرد كه به طور درستی برگزار نمی‌شود و به شكل یك تهدید برای این روزهای والیبال است. ما نمی‌توانیم تنها والیبال را در تیم ملی‌اش ببینیم و ارزیابی كنیم. هرچند خروجی از تیم والیبال است اما بخش عمده اين رشته لیگ آن است كه اين روزها مشكلاتي دارد. در بحث پشتوانه سازی و استفاده از مربیان داخلی و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها نیز باید تمركز بیشتری داشت و قدم‌های محكم برداشت. جذب اسپانسر نیز اهميت دارد. در این راستا باید از محبوبیت والیبال استفاده كرد. استفاده از تجربیات و علم پیشكسوتان نیز مهم است. موضوع دیگری كه نیاز به توجه دارد، كسب كرسی‌های بین‌المللی در فدراسیون جهانی است كه نیاز است افرادی از جنس والیبال در این مسیر قدم بردارند. بحث مالی و ماركتینگ نیز باید در بخش اولویت‌های رییس آینده فدراسیون قرار بگیرد. تلاش من نیز این است كه با برنامه‌محوری در این انتخابات قدم بگذارم و بیشتر به والیبال خدمت كنم.

برخی شنیده‌ها حاكی از این است كه احمدضیایی گزینه تایید شده از سوی داورزنی است و شانس بیشتری دارد، نظر شما در این رابطه چیست؟

قطع به یقین آقای داورزنی این مساله را به این شكل مطرح نخواهد كرد كه بخواهد گزینه‌ای معرفی كند و از هیات‌ها بخواهد به یك شخص معین شده رای بدهند. داورزنی مدیر بسیار توانمندی است و هرگز دخالتی در انتخابات نخواهد كرد. او دغدغه همه فدراسیون‌ها را دارد و تلاش می‌كند انتخابات به بهترین نحو انجام شود. به‌طور حتم وی خواستار ادامه پیشرفت والیبال است و دوست دارد رییس آینده فدراسیون، مسیری را كه با همه سختی‌ها و فراز و نشیب‌هایش رفته است، ادامه دهد. احمد ضیایی نیز یكی از گزینه‌هاست. وی فردی سیاسی است و در چند شهر فرماندار بوده اند و چندین سال در هیات رییسه آقای داورزنی در فدراسیون حضور داشته و دارند. وی فرد بسیار متدین و خوش‌نامي است. اما بیشتر سیاسی است تا ورزشی.

شما نيز مدتی در شورای شهر كرج حضور داشتید و عضوی از دنیای سیاست بودید.

اعتقاد من این است كه در كشور هر گامی كه برداشته می‌شود،سیاسی است. با این حال از آنجایی كه من مدرك دكترای مدیریت ورزشی را داشتم، نیاز بود در بحث مدیریت تجربیاتی كسب كنم و ظرفیت‌هایی كه داشتم را به نمایش بگذارم. خوشبختانه حضور من در شورای شهر تجربه بسیار خوبی بود. اما در این بین ورزش خانه من است.

والیبال در پوست و خون من جریان دارد. من با اين رشته بزرگ شدم و رشد كردم و نسبت به والیبال دین دارم. در مجموع امیدوارم در این انتخابات دست‌هایی پشت پرده نباشد و اطمینان دارم كه آقای داورزنی از منطق دفاع خواهد كرد و اگر بخواهد دخالتی داشته باشد مورد هجمه قرار گرفته و شخصیتش زیر سوال می‌رود. اگرتنها یك گزینه شانس داشته باشد كه دیگر نیازی به برگزاری انتخابات نیست و اگر هم باشد، دیگر به صورت دموكراسی نیست.

شما برای جانشینی فردی كاندیدا شده‌اید كه موفق‌ترین مدیر چند سال اخیر ورزش است. این، كارتان را سخت نمی‌كند؟

برنامه‌ای كه برای والیبال طرح‌ریزی شده، طولانی مدت است. به‌طور حتم در ادامه این راه باید از خرد جمعی وایده‌های نو استقبال كنیم. داورزنی زحمات زیادی كشید و برای حفظ این مسیر كار سختی پیش روی هر كسی كه رییس فدراسیون مي‌شود، است. تمام تلاش ما حفظ مسیر خوب والیبال است، هرچند در این راه چالش‌هایی خواهیم داشت. اما در مجموع هدف ما استفاده از همه پتانسیل والیبال است.

صحبت پایانی؟

امیدوارم همه كاندیداها به یك چشم دیده شوند و سیاسی‌كاری و دست‌های پشت پرده وجود نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج