۶۱۸۶۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شكوری راد: دولت هوشمندانه گام‌ بر مي‌دارد

احزاب بزرگ اصلاح‌طلب در ايام انتخابات از بازوان مهم اين جناح سياسي براي تاثيرگذاري بر بدنه اجتماعي و سازماندهي تشكيلاتي بودند. جريان اصلاحات تلاش كرد تا در عين حفظ هويت اصلاح‌طلبانه وارد ائتلافي سياسي با معتدلين شود و در اين ميان احزاب سياسي اصلاح‌طلب همواره بر حمايت از روحاني تاكيد داشتند.

روزنامه اعتماد: احزاب بزرگ اصلاح‌طلب در ايام انتخابات از بازوان مهم اين جناح سياسي براي تاثيرگذاري بر بدنه اجتماعي و سازماندهي تشكيلاتي بودند. جريان اصلاحات تلاش كرد تا در عين حفظ هويت اصلاح‌طلبانه وارد ائتلافي سياسي با معتدلين شود و در اين ميان احزاب سياسي اصلاح‌طلب همواره بر حمايت از روحاني تاكيد داشتند.
البته اين حمايت از ابتدا مشروط نبود اما شرط تداومش به تحقق وعده‌هاي رييس‌جمهور بستگي داشت و در مقاطعي مثل برجام كه مواضع و كنشگري دولت نزديك به مواضع جريان اصلاحات بود، در دفاع از دولت از هيچ چيزي فروگذار نكردند. يكي از مواردي كه تاثيرگذاري احزاب بزرگ اصلاح‌طلب را بالا مي‌برد، فعاليت و كنش پيوسته در شهر‌ها و استان‌هاي مختلف است. همين هم بود كه حزب اتحاد ملت ايران نخستين گردهمايي خود را در قم برگزار كرد. دبيركل اين حزب در اين گردهمايي طي تماسي تلفني به بيان ديدگاه‌هاي حزب نسبت به دولت پرداخت و از مواضع حزب متبوع خود گفت.
علي شكوري‌راد گفت: اميدوارم اين گردهمايي كمكي باشد به حزب اتحاد ملت ايران اسلامي و جامعه ما. اميدوارم روزي نگاه مسوولان ما به حزب، نگاه درستي باشد و دريابند، مجموعه‌اي كه جمع مي‌شود تا كار سياسي مشترك انجام دهند، در واقع خدمتي است كه براي جامعه انجام مي‌دهند.
وي افزود: در حزب اتحاد آنچه براي ما اولويت دارد منافع ملي و سپس منافع جبهه‌اي، كه اصلاح‌طلبان در آن حضور دارند، سپس منافع حزبي و در نهايت منافع شخصي است. جمع‌هاي ما طي دوسال گذشته در حزب اتحاد ملت ايران اسلامي، همگي ضامن حفظ دوام و انسجام اصلاح‌طلبان بوده و در انتخابات‌هاي مجلس و رياست‌جمهوري اين رويكرد مشاهده شده و اميدوارم بتوانيم اين رويكرد را در ساير عرصه‌ها حفظ كنيم.
دبيركل حزب اتحاد ملت ايران تاكيد كرد: رويكرد حزب و اساسا كسي كه عضو حزب است، سياست‌ورزي حرفه‌اي است و ما به اقتضاي اين سياست‌ورزي حرفه‌اي بايد مسائل را دورانديشانه‌تر و عميق‌تر فكر و تدبير كنيم. در كشور، ما با چالش‌هايي مواجه هستيم كه اين چالش‌ها را بايد به درستي شناخت‌. خوشبختانه در زمينه برجام، كه در ساحت دولت آقاي حسن روحاني بود و مشخص شد كه اساس آن به اندازه‌اي مستحكم است و دستاورد آن طوري طراحي شده كه ضامن خودش است و فرصتي براي دولت ايجاد شد كه بتواند، موقعيت بين‌المللي خود را ثابت كند. اميدوارم دولت در چالش‌هاي داخلي هم به موقعيتي دست يابد كه در شرايط بين‌المللي توفيق آن را يافته است.
وي در پايان گفت «برآورد ما در حزب آن است كه دولت به طور هوشمندانه قدم برمي‌دارد و رابطه ما با دولت نيز اتحاد است و در همه حال در حفظ اين رويكرد ما به دولت كمك خواهيم كرد.»
عماد خاتمي: تشكيل دولت سايه در حزب بازوي كمكي دولت خواهد بود
سيد عمادالدين خاتمي، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت و معاون سياسي دبيركل حزب نيز در اين گردهمايي در قم به سخنراني پرداخت. او در اين گردهمايي تاكيد كرد كه مهم‌ترين گام كه درصد بزرگي از مشكلات را حل‌مي‌كند شفافيت است. حزب اتحاد و ساير احزاب تاثيرگذار اصلاح‌طلب بايد منادي اين شفافيت در عرصه دولت و در خودشان باشند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تصريح كرد: در سال ۹۲ از نظر رويكرد اصلاح‌طلبي و نسبت با اصلاحات، جناب آقاي عارف اصلاح‌طلب‌تر بودند، ولي براساس جميع همه بحث‌ها و سازوكاري كه وجود داشت، جبهه اصلاحات به اين نتيجه رسيد كه از آقاي روحاني حمايت كند، و جناب آقاي عارف انصراف دادند و همراهي كردند.
وي افزود: استدلال كلان ما از آقاي روحاني بزرگ‌تر است. اگر هر سياستي در اين ۴سال اتخاذ كنيم، بازهم عملكرد آقاي روحاني به اسم اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد.
خاتمي تاكيد كرد: فراموش نكنيد كه در سال‌هاي ۸١-۸٠ كه وضعيت خيلي بهتر از امروز بود و دولت كاملا اصلاح‌طلبي سركار بود پاره‌اي دلسردي‌ها درحال زنده شدن بودند. مي‌پذيريم كه دلسردي‌ها در حال حاضر به حق‌تر از آن زمان است. ولي بايد اين نگراني را داشته باشيم كه دلسرد و نااميد شدن ما فقط متوجه ما نمي‌شود؛ ما يك تجربه خيلي سخت را داشتيم بسياري از اتفاقاتي كه براي ما رخ داد ناشي از اين فضاي دلسردي و نااميدي ما بود.
معاون سياسي دبيركل حزب اتحاد خاطرنشان كرد: بحث اقتصادي و به خصوص اقتصاد احزاب بحث مهمي است؛ نكته مهم آن است كه درصد قابل توجهي از فعالين نهضتي و ملي- مذهبي مهندسين بودند. طبيعتا در يك جامعه در حال توسعه بهترين جايي كه مي‌توان در آن فعاليت كرد بخش مهندسي و عمراني است. به همين دليل هم در كشور ما بالاترين رشته مي‌شود مهندسي برق اما در كشورهاي توسعه يافته بالاترين رشته حقوق است.
وي خاطرنشان كرد: مهم‌ترين گام كه درصد بزرگي از مشكلات را حل‌مي‌كند شفافيت است. حزب اتحاد و ساير احزاب تاثيرگذار اصلاح‌طلب بايد منادي اين شفافيت در عرصه دولت و در خودشان باشند. تصاويري در بين قشر سنتي ساخته شده كه تصاوير نادرستي است و متاسفانه اصلاح‌طلبان كارخاصي براي پاسخ به اين شبهات انجام ندادند. درحالي كه صريح‌ترين و صديق‌ترين نيروهايي كه در اين كشور كار كردند اصلاح‌طلب‌ها بودند.
عماد خاتمي گفـت: تشكيل دولت در سايه اولويت نخست دفتر سياسي حزب خواهد بود تا بتواند بازوي كمكي دولت باشد.
وي خاطرنشان كرد: حزب اتحاد شاخه ندارد آن طور كه ‌در احزاب سابق بوده است. شاخه‌ها مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف كمك‌هاي زيادي انجام دهند. شاخه كارگري، شاخه معلمي، اما در قالب همان كميسيون‌ها و ذيل همان گروه‌ها در حزب اتحاد تشكيل شدند.
خاتمي خاطرنشان كرد: در مورد تربيت نيرو و تاثير‌گذاري حزب در جوامع دموكراتيك به واسطه تاثير احزاب در دموكراسي است كه احساس قدرت مي‌كنيم. اما نهاد انتخابات در ايران نهادي است فردي. يعني افراد حتي اگر افراد حزبي باشند با وصف حزبي عبور نمي‌كنند. ما در مجلس ششم از سوي حزب مشاركت ليست داشتيم اما كمتر ديده‌ايم كه احزاب ليست داشته باشند. ساز و كارهاي انتخاباتي در دنيا سازو كارهاي حزبي هستند.

خاتمي گفت: بعضي‌ها مشخص نيست با چه هدفي بحث‌نظام پارلماني را مطرح مي‌كنند. وقتي شما حزب نداريد نظام پارلماني اصلا معني ندارد و حزب است كه نظام پارلماني را معنا مي‌كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج