جاباما
۶۱۸۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

وجود ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی از بابت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف دارد.

خبرگزاری فارس: سید کامل تقوی نژاد؛ رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به طلب ۱۲ هزار میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی، افزود: این مالیات مربوط به کسانی است که در سال های گذشته از کارت بازرگانی یکبار مصرف استفاده و مالیات پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: باید اطلاعات جامعی در ارتباط با فرار مالیاتی داشته باشیم، البته با توجه به اختیارات قانونی باشد.

تقوی نژاد گفت: آنانی که به عنوان فراریان مالیاتی از آنها نام می بریم که فروشان در بحث مالیات بر ارزش افزوده قاچاقچیان و بهره مندان از اقتصاد سیاه، آنانی که در هنگام خرید و فروش فاکتور ارائه نمی‌دهند یا فاکتور نمی‌گیرند، از آن جمله اند.

او افزود: بسیارند کسانی که اقدام به پولشویی می‌کنند و در حین معامله مبالغ دریافتی را به حساب‌های نزدیکان خود واریز می‌کنند و یا از حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: آنانی که از حساب های اجاره ای استفاده می کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره دهندگان حساب های بانکی می رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای هم داشته‌ایم، کسانی که اقدام به وارد کردن ۷۰۰ دستگاه خودرو کرده‌اند.

او گفت: عده‌ای در کشور به دنبال مشوش کردن اقتصاد هستند و پس از بررسی و رسیدگی‌های مختلف عده ای فشار آوردند که دیگر باید دست از رسیدگی بردارید، به این خاطر ما سعی کردیم در هر کجا که ورود می کنیم عادلانه و منصفانه ورود کنیم.

او تصریح کرد: مالیات حق الناس و عدالت است و ما نمی خواهیم از راه بی عدالتی به عدالت برسیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با ممانعت و نام نبردن نام فراریان مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی برای اجرای عدالت است. ما سال قبل از یک میلیون و هفتصد هزار واحد صنفی حدود ۸۸۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم. تعداد کسانی که موانع ایجاد می کنند، اندک هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بترکید که اینقدر مالیات میگیرید معلومم نیس چیکارش میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج