۶۱۸۷۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

سرقت های به عنف کجا بیشتر رخ می دهد؟

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: ۸۱ درصد سرقت های به عنف کشور در ۱۰ استان رخ می دهد.

خبرگزاری مهر: معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: ۸۱ درصد سرقت های به عنف کشور در ۱۰ استان رخ می دهد.

سرهنگ فریدون خالقي فرد با اشاره به اينکه سرقت به عنف تحت چهار شگرد انجام مي شود، گفت: در سه ماهه اول امسال، از مجموع سرقت هاي به عنف بالغ بر ۵۸ درصد مربوط به زورگيري خياباني، بالغ بر ۶ درصد تحت عنوان مسافر بر، بالغ بر ۴ درصد سرقت تحت عنوان مسافر و ۲/۱ درصد سرقت تحت عنوان مامور انجام مي شود.

وي از کشف بالغ بر ۶۴.۹ درصد سرقت هاي به عنف توسط پليس آگاهي ناجا خبر داد و افزود: بالغ بر ۸ درصد از سرقت ها در پوشش مسافر بر، بالغ بر ۵/۲ درصد از سرقت ها در پوشش مسافر و بالغ بر ۱/۲ درصد سرقت ها تحت عنوان مامور طي سه ماهه گذشته کشف و ضبط شده است.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، تصريح کرد: از مجموع سرقت هاي به عنف بالغ بر ۵۸ درصد مربوط به زورگيري خياباني است که ۸۰ درصد آن با استفاده از چاقوهاي نامتعارف انجام مي شود.

خالقي فرد، يادآور شد: براساس تحقيقات پليس، حمل سلاح سرد بين سنين ۱۷ تا ۳۰ سالگي است که در اين سنين، جوانان عواقب حمل چاقو را در نظر نگرفته و از سويي قوانين سخت گيرانه براي حاملان اين نوع سلاح وجود ندارد و در نتيجه شاهديم که برخي از جوانان در شرايط خاص مانند درگيري، بدون تصميم قبلي از آن استفاده کرده و ناخواسته مرتکب قتل يا جراحات شديد جسمي در مخاطب مي شوند.

وي همچنين از کاهش ۱۴ درصدي سرقت در پوشش مسافربر خبر داد و افزود: بهبود وضعيت وسايل نقليه عمومي در کشور و در نتيجه استفاده بيشتر شهروندان از اين وسائل و هوشياري شهروندان در سايه اطلاع رساني به موقع، از عوامل موثر بر اين کاهش است.

سرهنگ خالقي فرد خاطرنشان کرد: اگر جرم سرقت را به دو دسته به عنف و عادي تقسيم کنيم، از مجموع سرقت ها، ۷/۱ درصد مربوط به سرقت به عنف و ۹۸.۲ درصد مربوط به سرقت عادي و از مجموع سرقت هاي خشن، نيز ۷/۲ درصد مربوط به جرم کيف قاپي است.

وي همچنين کاهش ۱/۱۵ درصدي سرقت تحت پوشش مسافربر را يادآور شد.

به گفته اين مقام انتظامي، بالغ بر ۸۱ درصد از سرقت هاي به عنف به ترتيب در ۱۰ استان کشور، نظير تهران بزرگ، خوزستان، فارس، اصفهان، خراسان رضوي، البرز، کرمان، سيستان و بلوچستان، کرمانشاه و منطقه ويژه غرب تهران انجام مي شود.

وي تاکيد کرد: هرچند وقوع سرقت هاي به عنف در کشور از آمار کمي برخوردار است اما از آنجا که منجر به ايجاد رعب و وحشت در هموطنان مي شود، پليس آگاهي ناجا پرونده هاي اين جرم را رصد کرده و با تشکيل تيم ويژه، رسيدگي به اين پرونده ها را در الويت قرار مي دهد.

خالقي فرد يکي از راهکارهاي و وظائف پليس براي مبارزه با اين جرم را کنترل و رصد مجرمان و سارقان به عنف دانست و افزود: به جرات مي توان گفت پليس اشراف کاملي بر سارقان حرفه اي و به عنف داشته و دارد.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، به برخي از زمينه هاي مساعد براي وقوع سرقت هاي به عنف در کشور اشاره کرد و افزود: تبادل پول در حجم بالا در بانک ها يکي از عوامل ترغيب سرقت است بنابراين لازم است تا در کشور تسهيلات لازم براي تبادل الکترونيکي وجوه نقد به سرعت افزايش يابد و يا قوانين مربوط به ممنوعيت حمل سلاح سرد غيرمتعارف هرچه سريع تر پس از کارشناسي، به تصويب نهايي برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      به گفته اين مقام انتظامي، بالغ بر 81 درصد از سرقت هاي به عنف به ترتيب در 10 استان کشور، نظير تهران بزرگ، خوزستان، فارس، اصفهان، خراسان رضوي، البرز، کرمان، سيستان و بلوچستان، کرمانشاه و منطقه ويژه غرب تهران انجام مي شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج