۶۱۸۸۰۲
۹ نظر
۷۸۸۹
۹ نظر
۷۸۸۹
پ

نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید

اندرو کارنگی، سرمایه دار و نیکوکار آمریکایی می‌گوید: «هیچکس نمی‌تواند بدون ثروتمند کردن دیگران ثروتمند شود. مردی که ثروتمند می‌میرد بی آبرو می‌میرد.»

برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: اندرو کارنگی، سرمایه دار و نیکوکار آمریکایی می‌گوید: «هیچکس نمی‌تواند بدون ثروتمند کردن دیگران ثروتمند شود. مردی که ثروتمند می‌میرد بی آبرو می‌میرد.» بسیاری از سرمایه داران موفق در نقطه‌ای از زندگیشان درباره تقسیم کردن و پس دادن سرمایه شان به جامعه فکر می‌کنند و در کارهای خیر شرکت می‌کنند. برخی می‌گویند این کار از روی سخاوتشان است و برخی دیگر فکر می‌کنند برای فرار از مالیات است. به هرحال پولی که برای اهداف خیریه صرف می‌شود نیاز است و روی زندگی افراد زیادی تاثیر می‌گذارد. این افراد در مجموع ۸. ۱۰۶ میلیارد دلار اهدا کرده اند.

دیتمار هوپ

کارآفرین فناوری اطلاعات آلمانی «دیتمارهوپ» شرکت مشهور نرم افزار «SAP» را تاسیس کرد. او در مجموع یک میلیارد دلار برای آموزش، ورزش و سلامتی در شهر خودش در آلمان اهدا کرد. او ۳. ۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
پیر امیدیار

پیر امیدیار بازرگان فرانسوی-ایرانی-آمریکایی و موسس و رئیس فعلی eBay است. او در سال ۱۹۹۸ بنیاد امیدیار را با همسرش راه اندازی کرد. این سازمان سرمایه زیادی برای کارآفرینی ها، غذا، تکنولوژی و انرژی اهدا می‌کند. امیدیار در سال ۲۰۱۵، ۲۷۰ میلیون دلار از سهام‌ ای بی را صرف خیریه کرد. او تا کنون حدود یک میلیارد دلار اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
مایکل دل

رئیس و مدیر عامل تولیدکننده کامپیوتر دل (DELL) به حمایت از آموزش، خدمات انسانی و اجتماعی، هنر و فرهنگ و توسعه جامعه علاقه زیادی دارد. او در مدت عمرش حدود ۱.۱ میلیارد دلار اهدا کرده است. او ۲۵ میلیون دلار برای ساخت یک بیمارستان ۲۱۱ تختخوابی در تگزاس صرف کرده است.

نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید

جیمز سیمونز

جیمز سیمونز رئیس رنسانس تکنولوژی است که ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد. او با همسرش مریلین بنیاد سیمونز را بنا نهاد که از آموزش و تحصیل حمایت می‌کند. آن‌ها هم چنین دو سازمان به یاد دو پسرشان که در سال ۱۹۹۶ و ۲۰۰۳ جان خود را از دست دادند باز کردند. در مجموع سمونز‌ها ۱.۲ میلیارد دلار اهدا کردند.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
تد ترنر

احتمالا درباره نیکوکار و سرمایه دار آمریکایی تد ترنر شنیده اید. او شبکه سی ان ان (CNN) را تاسیس کرد. او در سال ۱۹۹۷ یک میلیارد دلار به سازمان ملل برای کارهای مربوط به زنان، سلامت کودکان، محیط زیست، صلح جهانی و امنیت پرداخت کرد. او در کل 1.2 میلیارد دلار اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید


جان هانتسمن

جان هانتسمن بنیانگذار شرکت شیمیایی هانتسمن، بزرگترین تولید کننده پلی استایرن در آمریکاست. پلاستیک‌های هانتسمن کاربردهای بسیار متنوعی دارند. نیکوکاری‌های هانتسمن به ۲. ۱ میلیارد دلار می‌رسد و روی تحقیقات سرطانی تمرکز دارد. او کمپینی راه انداخت که ثروتمندترین مردم جهان را تشویق می‌کند که متعهد شوند بیشتر ثروتشان را صرف کارهای خیر کنند.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
لی کا شینگ

لی کا شینگ یکی از سرمایه داران و نیکوکاران هنگ کنگی است. او یکی از ثروتمندترین مردان آسیاست. بنیاد لی کا شینگ از آموزش، درمان، فرهنگ و موارد مربوط به جامعه حمایت می‌کند. او یکی با اهدای ۲. ۱ میلیارد دلار از ثروتش تبدیل به یکی از بهترین نیکوکاران آسیا شده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای خودساخته جهان است. او تعهد داده که حداقل نیمی از ثروتش را در طول زندگی قسمت کند. او تا کنون ۶. ۱ میلیارد دلار اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
پل آلن
پل آلن مردی است که همراه با بیل گیتس مایکروسافت را بنیان نهاد و اکنون رئیس وولکان، یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی است. بنیاد خانواده آلن میلیون‌ها دلار برای سلامتی جهان هزینه کرده اند. او تا به امروز دو میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ بنیانگذار و مدیرعامل رسانه بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک سیتی و بنیانگذار بنیاد بلومبرگ است. بنیاد او به او دانشگاه جان هاپکینز، سازمان سلامتی جهانی، بنیاد ریه جهانی و مدرسه سلامت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ کمک می‌کند. او در مجموع ۳ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید

جورج کایسر

جورج کایسر رئیس شرکت مالی BOK است. او بنیاد خانواده جورج کایسر را بنا نهاد که از امور آموزشی، درمانی، مذهبی، اجتماعی و توسعه جامعه حمایت می‌کند. او تاکنون حدود ۳. ۳ میلیارد دلار اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
الی براود

الی براود تنها کسی است که الی براود به عنوان یک رهبر کسب و‌کار شناخته می‌شود که دو شرکت را تاسیس کرده و طی ۵ دهه به لیست ۵۰۰ شرکت برتر فورچون وارد کرده است. او دو بنیاد تاسیس کرده و در مجموع ۳. ۳ میلیارد دلار از سرمایه اش را اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
کارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای خودساخته در جهان است. او یکی از سه ثروتمند برتر دنیاست. او در بنیادهای مختلف حدود ۴ میلیارد دلار تاکنون صرف امور خیر کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
گوردون مور
گوردون مور بنیانگذار شرکت اینتل است. او در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد و اکنون با همسرش در کارهای خیریه شرکت می‌کند. آن‌ها با هم بنیاد گوردون و بتی مور را راه اندازی کردند و ۵ میلیارد دلار به شرکت هایی که به حفاظت محیط زیست، درمان و علم می‌پردازند اهدا کرده اند.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید

سلیمان بن عبدالعزیزالراجی

سلیمان بن عبدالعزیزالراجی بنیانگذار بانک الراجی در سال ۱۹۵۷ با سه برادرش است. این بانک یکی از بزرگترین بانک‌های اسلامی جهان است. خانواده الراجی یکی از ثروتمندترین خانواده‌های غیرسلطنتی عربستان سعودی هستند. سلیمان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که بیشتر سرمایه ۷. ۷ میلیارد دلاری اش به امور خیریه اهدا می‌کند. او تا کنون ۷. ۵ میلیارد دلار اهدا کرده است.

نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
چارلز فرانسیس فینی

از چارلز فرانسیس فینی با عنوان جیمز باند نیکوکاری یاد می‌شود. او که مصمم است همه سرمایه خود را صرف کارهای خیر کند تا کنون ۳. ۶ میلیارد دلار اهدا کرده است. بنیادهای او از آموزش، علم، درمان، حقوق شهروندی حمایت می‌کنند و در کشورهای مختلفی شامل آمریکا، ویتنام و برمودا فعالیت می‌کنند.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
عظیم پرمجی

عظیم پرمجی یک کارگزار، سرمایه گذار و نیکوکار بزرگ هندی است. او رئیس یک شرکت مشاوره آی تی wipro limited است. او مصمم است که ثروت خود را در راه داشتن دنیایی بهتر برای میلیون‌ها نفر صرف کند و تا کنون ۸ میلیارد دلار اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
جورج سوروس
جورج سوروس سرمایه گذار، نویسنده و نیکوکار و رئیس هیئت مدیره بنیاد مالی سوروس است. از او با عنوان «ویرانگر بانک انگلیس» یاد می‌شود، زیرا در چهارشنبه سیاه سال ۱۹۹۲ با فروش استقراضی ده‌ها میلیارد دلار لیراسترلینگ به یک باره سیستم پولی انگلیس را دچار نوسان کرد و در حالی که یک شبه میلیارد‌ها دلار به سرمایه وی افزوده شد، بانک مرکزی انگلیس را مجبور کرد تاوان اقتصادی سنگینی را بپردازد. سوروس تاکنون ۸ میلیارد دلار برای توسعه جامعه، خدمات اجتماعی، سلامتی و آموزش اهدا کرده است.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
وارن بافت
رئیس و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی و یکی از ثروتمندترین و سخاوتمندترین مردان دنیاست. او تا به امروز ۲۱. ۵ میلیارد دلار اهدا کرده است. او در سال ۲۰۰۶ تعهد داد که ۸۵ درصد از ثروتش را اهدا خواهد کرد.
نیکوکارترین ثروتمندان دنیا را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالشون.

    • ali

      اونوقت اینجا یک سری تلاش میکنند یک شبه با رانت و اختلاس و فساد میلیاردر بشوند و پول و بیت المال ملت و بالا بکشن

    • فریاد

      واقعا دنیا با وجود این انسانها زیبا هست.
      یکی از افتخارات زندگی من ملاقات با جیمز سایمونز و شرکت در مهمانیش هست :)
      ایشون دانش آموخته ریاضی هستن و برای پیشبرد علم موسساتی رو تاسیس کردند و همواره از تحقیقات و پژوهشگران جوان حمایت میکنن.

    • محمد

      شما اسم بیل گیتس که بزرگترین نیکوکار دنیاس رو ننوشتین .

    • بدون نام

      یا خدا بیل گیتس نبود؟
      بیل گیتس اندازه تمام آدم های تو این لیست خیرات کرده پولشو

    • بدون نام

      اینا کافرن یا ما

    • آرش

      مطلب خیلی خوبی بود اختلاس گران ایران یاد بگیرن

    • بدون نام

      وا،،ایران همیشه تواختلاسگر بودن نخست هست،،،،

    • zayn girl^^

      ساری ولی قرار نیس یکم سلب های جدید و بشناسیم کلی سلب های دیگه هستن که کار خیر میکنن مسه . اریانا وگرانده.لویی تاملینسون. نایل هوران. ادل. سلنا گومز. تیلور سوییفت . هری استایلز. لیام پین . سیا^^

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج