۶۱۸۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«جان تراولتا و تام کروز» هم هستند

پشت‌پرده مرموز‌ترین فرقه انحرافی آمریکا

در خبرهای افشاشده معلوم شد اعضای این گروه‌ها از جاسوسان برجسته در داخل کشور محسوب می‌شوند و هر روزه عملیات‌های جاسوسی بسیاری ترتیب می‌دهند و از این راه تا کنون درآمدهای گزافی به جیب‌ زده‌اند.

در خبرهای افشاشده معلوم شد اعضای این گروه‌ها از جاسوسان برجسته در داخل کشور محسوب می‌شوند و هر روزه عملیات‌های جاسوسی بسیاری ترتیب می‌دهند و از این راه تا کنون درآمدهای گزافی به جیب‌ زده‌اند.

ساینتولوژی مجموعه‌ای از تعالیم مذهبی است که «ال ران هابارد»، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی آن را ارائه کرد که تاکنون پیروان زیادی هم کسب کرده است. ساینتولوژی از سوی برخی گروه‌ها در برخی کشور‌ها به طور رسمی مذهب(!) شمرده می‌شود؛ آفریقای جنوبی، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، هندوستان، مکزیک، نیوزیلند، پرتغال، سوئیس، تایوان، تانزانیا، ونزوئلا، زیمبابوه.

ساینتولوژی این عقیده را تقویت می‌کند که انسان‌ها ارواحی فناناپذیرند که اتصال با اصل خود را گم کرده‌اند. در این زمینه انسان باید با هوشیاری کامل تمامی تجربه‌های تلخ زندگی خود را مرور کرده و به یاد آورد تا از آنها گذر کرده به سرچشمه حیاتی خود نزدیک‌تر گردد. جان تراولتا و تام کروز از طرفداران این فرقه‌اند.

از سویی کلیسای ساینتولوژی به شدت در برابر نوشته‌های مخالف خود واکنش نشان می‌دهد و با استفاده از قانون کپی رایت و ادعای اینکه مخالفان اسرار این فرقه را فاش کرده‌اند با به دادگاه کشاندن بسیاری از مخالفان آنها را خاموش کرده است. همچنین تعدادی قتل هم به طرفداران این فرقه نسبت داده می‌شود.

«جنت ریتمن» نویسنده کتاب جدیدی در این باره در مطالبی فاش کرده است که ساینتولوژی در دین مسیحیت به ابزاری برای کلیسا تبدیل شده است که حتی برای جذب پیروان این فرقه از تکنیک‌های نوشته شده توسط یک فروشنده ماشین استفاه می‌کنند که از این راه درآمدهای هنگفت نیز کسب می‌کنند. فرقه ساینتولوژی که به یکی از اسرارآمیز‌ترین فرقه‌های دین مسیحیت و کلیسا تبدیل شده است در کتاب ریتمن با نام «درون ساینتولوژی» از زمان پیدایش آن توسط ران هابارد بررسی شده که بعد از ششصد سال به هنرپیشه‌های هالیوود رسیده است. ریتمن در مصاحبه‌ای درباره رشوه و فساد این فرقه و فرقه‌هایی مثل کابالا صحبت می‌کند:

آیا ساینتولوژی هنوز هم یک فرقه مطرح نزد افراد مشهور است؟
من کلاً فکر می‌کنم ساینتولوژیست‌های مشهور در بیان عقایدشان به عموم مردم مردد هستند ولی فکر نمی‌کنم مثل مردم عادی فکر کنند. به طور کلی اینگونه فرقه‌ها از جمله کابالا عادت دارند قبل از مردم عادی روی اشخاص مشهور مثل کروز و تراولتا کار کنند.

آیا مثلاً از تام کروز برای جذب پیروان این فرقه استفاده می‌شود؟
به طور کلی همیشه اینگونه بوده است ولی فکر نمی‌کنم خود شخص تام کروز برای جذب پیروان فرقه استفاده ‌شود. از این گونه اشخاص مشهور بیشتر به عنوان تبلیغ و ابزار برای جذب پیروان استفاده می‌شود. معمولاً از این هنرپیشه‌ها به عنوان مدل‌هایی برای رنگ و لعاب دادن به این فرقه‌ها استفاده می‌شود. اعضای کنونی ساینتولوژی مسیحی هرگز نمی‌دانند اطراف خود چه خبر است. کلیسا به آنها می‌گوید که روزنامه نخوانند و تلویزیون نگاه نکنند. البته این به این معنا نیست که آنها از برنامه‌های منحرف تلویزیون فراری هستند بلکه اصلاً کلا با ارتباط، مخالف هستند و بنابراین نمی‌توانند تام کروز و رفتار‌هایش را ببینند.

آنها سعی می‌کنند اینگونه جلوه دهند که افراد مشهور هنوز ساینتولوژیست مانده‌اند به خاطر اینکه همه اسرار او را می‌دانند و اسرار همه پیروان را هم. آیا اینطور نیست؟
البته من در کتابم زیاد روی این مسئله تمرکز نکرده‌ام. ولی مطمئن هستم این فرقه‌ها همه امور پیروان خود را می‌دانند و حداقل اینگونه تبلیغ می‌کنند. اگر من هم عضو این فرقه شوم همه چیز را درباره من یاد می‌گیرند.

چرا فکر می‌کنید ساینتولوژی یا کابالا در عصر کنونی رازآلود باقی مانده است؟
خودشان اینگونه رفتار می‌کنند. از زمان پیدایش اینگونه فرقه‌ها تاریخ نشان داده همیشه به صورت مرموز کارهای خود را انجام می‌دهند و حتی کارهای مذهبی خود را در فضاهای بسته انجام می‌دهند که بعضی، توسط خبرنگاران افشا شده است. در خبرهای افشاشده معلوم شد اعضای این گروه‌ها از جاسوسان برجسته در داخل کشور محسوب می‌شوند و هر روزه عملیات‌های جاسوسی بسیاری ترتیب می‌دهند و از این راه تا کنون درآمدهای گزافی به جیب‌ زده‌اند.

و عجیب‌ترین مسئله درباره ساینتولوژی از نظر شما؟
من انتظار نداشتم حجم مبادلات تجاری این فرقه تا این حد باشد. آنها شرکت‌های چندملیتی دارند که می‌تواند یک دولتی مثل آمریکا را نابود کند. از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند. تکنیک‌های نوشته شده توسط یک فروشنده ماشین در آمریکا یکی از ابزارهای اصلی و راهنما برای سرکردگان این گروه است.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پشت‌پرده مرموز‌ترین فرقه انحرافی آمریکا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج