۶۱۸۹۷۰
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

سرانجام تنش بین ایران و آمریکا چیست؟

پس از خودداری ترامپ از صدور تاییدیه برجام، تنش بین آمریکا و ایران بالا گرفت. روزنامه «الحیات» در یادداشتی تحلیلی به افق‌های این تنش پرداخت.

فرارو: پس از خودداری ترامپ از صدور تاییدیه برجام، تنش بین آمریکا و ایران بالا گرفت. روزنامه «الحیات» در یادداشتی تحلیلی به افق‌های این تنش پرداخت.

روزنامه «الحیات» نوشت: دونالد ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن به طور پیوسته اظهارات ضدایرانی بیان می‌کرد. شدیدترین این اظهارات، تهدید به حمله نظامی در پاسخ به آزمایش موشک بالستیک دوربرد در فوریه گذشته بود. ترامپ اخیرا نیز از صدور تاییدیه برجام خودداری کرد.

این روزنامه، افزایش نگرانی واشینگتن درباره منافعش در خاورمیانه، گسترش و تنوع "نفوذ و مداخله" ایران در کشورهای مجاور، نیاز کاخ سفید به اطمینان دادن به کشورهای عربی خلیج فارس، ناامیدی شرکت‌های آمریکایی از کسب سود از برجام و نیز فشار لابی اسرائیل را دلایل شدت گرفتن تنش بین ایران و آمریکا دانست.

نویسنده یادداشت با طرح پرسش‌هایی درباره دلایل اوج‌گیری تنش بین ایران و آمریکا، به بررسی سرانجام آن پرداخت. به عقیده این روزنامه، درباره افق‌های تنش اخیر، دو دیدگاه وجود دارد.

برخی این تنش را دارای اهمیت بزرگ می‌دانند که در صورت استمرار، پیامدهای "وخیمی" برای آینده جمهوری اسلامی خواهد داشت. این گروه با در نظر گرفتن محاصره سیاسی، دشمنی رسانه‎ای و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، پیش بینی می کنند تنش بین دو کشور شدت بگیرد.

در ادامه یادداشت آمده اتحاد بین نیروهای سیاسی ایران ناشی از درک آنها از خطر آمریکا بر منافع جمعی است. "شاید این نیروها برای تحریک برخی ابزارهایشان در قالب عملیات انتقامی زیر پوشش جهاد اسلامی اقدام کنند."

برخی دیگر با استناد به وقایع مشابه در گذشته معتقدند این تنش به نزاع گسترده و مستقیم منتهی نخواهد شد. زیرا که ایران از تهدیداتی که می‌کند چیزی جز کاستن از میزان تنش با آمریکا، نمی‌خواهد. از سوی دیگر، آمریکا به خوبی اثر تحریم ها علیه ایران را می‌داند. با این حال میدان های متعددی مانند عراق، مسئله کردها، یمن و سوریه وجود دارد که می تواند به جنگ نیابتی بین ایران و آمریکا تبدیل شود.

در پایان نویسنده با طرح سوالاتی استفهامی نتیجه می‌گیرد که تنش بین دو کشور در حد کلامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی باقی خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نشستن ایران سر میز مذاکره

    • بدون نام

      نوسینده بیچاره الحیات! بهتره اعراب چشماشون رو باز کنند نه آمریکا مایل به درگیری با ایران است و نه بالعکس. همه این هیاهو ها برای خالی کردن جیب اعرابه. بالاخره اگر از برجام پولی گیر آمریکا نیاد باید عربها جبران کنند.

      پاسخ ها

      • خرس قطبی

        کاملا با نظرت موافقم کار بر محترم احسنت به شما که واقعا حرف حقی زدی .

    • بدون نام

      هیچی
      تو جنگ اسب و غاتر خرکشته میشه
      ...بیچاره مردم

    • بدون نام

      جنگ.......

    • علی

      این چهار دهه جنگ لفظی نشان داده است که این جنگ زرگری است و این وسط فقط مردم ایران هستند که لطمه میبینند

    • نادر

      تجربه چهل سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان می دهد که هر موقع دولت ایران در برابر دسیسه‌های شیطانی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و غیره احساس خطر کرده است این مردم غیور ایران بودند که به میدان آمده اند و کشور را نجات داد ه اند مردم ایران کم توقع ترین و بهترین نیروهای حاضر در صحنه اند فقط وفقط توقع شان از مدیران کشور این است عدالت اجتماعی برقرار کنند و جلوی رانت خوری و پارتی بازی و جناح بازی ها رو بگیره آن موقع خواهند دید چطور این مردم برای کشور مان مایه میزارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج