۶۱۹۰۲۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خشک شدن اسرارآمیز عمیق‌ترین دریاچه جهان

دریاچه بایکال، عمیق‌ترین دریاچه جهان، تحت تاثیر بزرگترین بحرانش در طول تاریخ معاصر است. این بحران همراه با ممنوعیت صید ماهی به خصوصی که این دریاچه قرن‌ها زیستگاه آن بوده، آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: دریاچه بایکال، عمیق‌ترین دریاچه جهان، تحت تاثیر بزرگترین بحرانش در طول تاریخ معاصر است. این بحران همراه با ممنوعیت صید ماهی به خصوصی که این دریاچه قرن‌ها زیستگاه آن بوده، آغاز شده است.

به نقل از زی‌نیوز، در طول چند سال اخیر این دریاچه که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بین‌المللی گردشگری محسوب می‌شود در اثر یک سری پدیده‌های مضر که بعضی از آنها همچنان بر دانشمندان آشکار نشده، فلج شده است.

این پدیده‌ها عبارتند از ناپدید شدن ماهی امول، رشد سریع جلبک‌های متعفن و مرگ گونه‌های بومی اسفنج‌های متعلق به منطقه وسیع ۳.۲ میلیون هکتاری این دریاچه.

این دریاچه یکی از بزرگترین ذخایر آب شیرین جهان است که یک پنجم این آب‌ها را در خود جای داده است. بایکال که در سیبری واقع در روسیه قرار دارد یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان است که یونسکو آن را شایسته ثبت به عنوان یک میراث جهانی دانسته است.

تنوع زیستی بالای بایکال شامل بیش از ۳۶۰۰ گونه گیاهی و حیوانی است که اکثر آنها بومی این دریاچه هستند.

سازمان شیلات روسیه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده: دولت از ترس عواقب غیرقابل بازگشت صید بی رویه ماهیان امول، از ماه اکتبر ممنوعیت صید این ماهیان که از خانواده قزل‌آلا محسوب می‌شوند را تصویب کرده است.

این سازمان همچنین از کاهش زیست توده این ماهی در بایکال خبر داد و اعلام کرد: حجم آن‌ها از ۲۵ میلیون تن در ۱۵ سال پیش به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

حجم آب بایکال به آب‌وهوا بستگی دارد. در حال حاضر خشکسالی و کم عمق شدن رودخانه‌ها و کمبود مواد مغذی در آب‌های وابسته به این دریاچه به چشم می‌خورد. آب سطحی آن گرم‌تر شده و این گونه ماهیان آب گرم را دوست ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج