۶۱۹۱۶۳
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی تاثیرگذاری دو بازیکن محرومِ دربی

پرسپولیسِ بدون مسلمان آسیب‌پذیرتر است یا استقلالِ بدون وریا؟ در دربی آمار کدام بازیکن بهتر است؟

وبسایت نود: خبر محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری بمب خبری بود. در رسانه‌ها آمده که «به دنبال پخش تصاویر چند بازیکن فوتبال در حال‌ استعمال قلیان با دستور موقت کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال، محسن مسلمان از پرسپولیس و وریا غفوری از استقلال تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم شدند». اتفاقی که شوک قبل از دربی به سرخآبی بود. اما موضوعی که با محرومیت این دو مهم شده این است که کدام باشگاه از این محرومیت بیشتر ضرر می‌کنند؟ استقلال یا پرسپولیس؟

هر چند که وظایف دو بازیکن در باشگاه‌شان متفاوت از هم است، ولی با بررسی آماری مشخص می‌شود که کدام یک تاثیر بیشتری در تیم باشگاهی‌شان داشتند. استقلال بدون وریا بیشتر آسیب می‌بیند یا نتایج پرسپولیس به مسلمان بیشتر وابسته است؟

وریا غفوری

بررسی تاثیرگذاری دو بازیکن محرومِ دربی

وریا که از ابتدای فصل قبل آبی‌پوش شد تا الآن فقط دو پاس گل داده است. وریا در حدود نیمی از دقایق فصل در زمین حضور داشت. استقلال لیگ قبل در زمان‌هایی که وریا غفوری در زمین بود، ۲۱ گل زد و ۱۴ گل خورد. زمانی که وریا در بازی نبود، ۲۴ گل زد و ۱۳ تا خورد. یعنی آبی‌ها بدون غفوری بهتر گل می‌زنند و کمتر گل می‌خورند. البته استقلال شش تا از ده کلین‌شیت فصل قبل‌اش را با وریا غفوری به ثبت رسانده است. استقلال فصل قبل در دیدارهایی که غفوری را به زمین فرستاد، ۸ بازی را برد، ۵ مساوی داشت و ۴ مسابقه را هم باخت. وریا در این فصل در ۹ مسابقه از ۱۱ بازی استقلال در زمین حضور داشت. به‌جز بازی با پارس‌جنوبی‌جم و گل‌گهرسیرجان وریا در بقیه بازی‌های استقلال به میدان رفت و البته باز هم هیچ پاس گلی نداد. در کل نتایج استقلال با وریا و بدون او خیلی تفاوت چشمگیری ندارد.

محسن مسلمان

بررسی تاثیرگذاری دو بازیکن محرومِ دربی

مهندس پرسپولیس در ۲۳۵۸ دقیقه از فصل قبل به میدان رفته بود. مسلمان در آن مدت ۶ پاس گل داد. پرسپولیس در دقایقی که محسن به عنوان بازیکن تعویضی از زمین خارج می‌شد، فقط یک گل به ذوب‌آهن زد. در بقیه دقایق بدون مسلمان نه گلی زد و نه گلی خورد. ضمن این که این بازیکن در سه مسابقه هم اصلا به میدان نرفت. که این نتایج را به همراه داشت؛ برد ۱-۰ مقابل گسترش، برد ۴-۰ مقابل پدیده و شکست ۱-۰ از سیاه‌جامگان. مسلمان در این فصل تا همین مقطع هم پنج پاس گل در لیگ برتر داده است. پرسپولیس در دقایقی که محسن در زمین نبود، یک گل از پیکان خورد، یکی هم از سپاهان دریافت کرد که دقایقی بعد آن‌را پاسخ داد، در دیدار روز قبل جام حذفی هم دو بر صفر نفت تهران را برد. با توجه به اینکه مسلمان در بیشتر دقایق دو فصل اخیر پرسپولیس در زمین حضور داشت، هنوز مشخص نیست که تیم برانکو بدون او هم می‌تواند همین فرمان را ادامه دهد یا خیر. چیزی که واضح است این است که مسلمان تاثیر زیادی در نتایج پرسپولیس دارد.

دربی

وریا در دربی رفت فصل قبل که بدون گل به پایان رسید در زمین حضور داشت. ولی در برد ۳-۲ برگشت آبی‌ها در زمین نبود. غفوری با تیم‌های مختلفی که مقابل پرسپولیس قرار گرفته تا به حال شکستی از این تیم نخورده است. ضمن این که یک گل هم با لباس سپاهان به پرسپولیس زده است.

محسن در هشت دیدار اخیری که جلوی استقلال بازی کرده، سه پاس گل داده و یک گل زده. که تنها گل‌اش در دیدار معروفی بود که پرسپولیس ۴-۲ استقلال را شکست داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dar

      دوست عزیز قانون من دراوردی بگذاریدکنار هردورادراختیار باشگاه جریمه نقدی مگه حین بازی مشکلی افتاده محروم میکنیدبازیکن خلاف کرده بیرون از مستطیل سبز هربازی پنجاه شصت میلیون برای باشگاه زرارداره متاسفم برای چنین قانونی

    • مسعود

      غفوری بودو نبودش فرقی نداره برای استقلال.

    • هموطن

      کمیته ی اخلاق یک خائن بتمام معناست؛
      چون مسلمان،کامیابی نیا،احمدزاده و یا هرکس دیگه ای که قلیون کشیده،تنبیه یا جریمه اش کنن
      چرا غفوری که یه فتوشاپ ازش درست کردن رو محروم کردن؟
      حتما برا اینه که ما هم به آتش اونا بسوزیم
      اینه جوانمردی؟
      اینه عدالت؟
      وای از این جماعت ....

    • بدون نام

      لباس تنگ شهین و چکمه شمر هردو از چرمن اما این کجا و آن کجا آخه وریا قابل قیاس با مسلمان هستش؟خدایی ۶تایی های سوراخ بیان نظر بدن انقد تو غار نمونید غار نشین میشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج