۶۱۹۲۱
۳۰ نظر
۵۰۰۰
۳۰ نظر
۵۰۰۰
پ

ترکان: احمدی‌نژاد هزاران سکه دریافت کرد

اکبر ترکان در گفتگو با "ارمان" اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد هزاران سکه برای دادن هدیه به کارمندان دولت خودش در پایان کار از بانک دریافت کرده است.

پایگاه خبری انتخاب: اکبر ترکان در گفتگو با "ارمان" اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد هزاران سکه برای دادن هدیه به کارمندان دولت خودش در پایان کار از بانک دریافت کرده است.

وی گفت: در همین پنجشنبه گذشته ابلاغ حکم اعضای شورای مرکز ایرانشناسی را درحالی که تنها یک روز مانده به پایان مسئولیت‌شان صورت می‌گیرد، آیا تخلف از حکم ۱۷ ماده‌ای خودشان نیست؟ رئیس بنیاد ایرانشناسی یک لیست از اعضا را به وی معرفی می‌کند و آقای احمدی‌نژاد در یک روز باقیمانده به مسئولیتشان، حکم اینها را امضا می‌کند.

متن این گفتگو در پی می آید:

به نظر شما بعد از رفتن دولت احمدی‌نژاد؛ چه میراثی برای دولت روحانی که دولت یازدهم است خواهد ماند؟ آیا دولت یازدهم نمی‌خواهد گزارشی از وضعیت کشوری که تحویل گرفته است به رسانه‌ها ومردم بدهد؟

وزرای دولت یازدهم طبق وظیفه قانونی خودشان گزارش کاملی را از وضعیت حوزه مسئولیت خودشان به رئیس‌جمهور منتخب دکتر حسن روحانی خواهند داد، این حوزه با اختیار وزارتخانه است که اطلاعات موجود حوزه خودشان را به چه نحو در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند. مسلما گزارش عملکرد دولت گذشته به مردم داده خواهد شد و میراث این دولت از دولت گذشته چه چیزی است را به مردم خواهند گفت. اما نکته‌ای که نباید فراموش شود، اینکه آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور گذشته کشور بودند و برای همیشه هم رئیس‌جمهور سابق کشور خواهند ماند اما این امر منافی گزارش دادن وضعیت کنونی کشور نیست.

هر یک از وزرا در حوزه خودشان باید گزارش دهند که چه چیزی را دارند تحویل می‌گیرند و چه پتانسیلی در کشور موجود است و چه اهدافی برای توسعه کشور باید مشخص شود که همه اینها منوط به گزارش وزرا به رئیس‌جمهور منتخب است. اینکه دولت روحانی بتواند اهداف و برنامه‌ها و شعارهایش را محقق کند هم منوط به گزارش وزرای آینده به روحانی است. اینکه ما باید در وضعیت موجود کجا باشیم و کجا قرار بگیریم، وظیفه وزرای جدید است. اینکه ما الان در کدام نقطه هستیم و قرار است در کجا قرار بگیریم، باید گزارش داده شود.

این گزارش دادن هم باید با عین احترام با اشخاص باشد و این‌گونه نباشد که به اشخاص توهین و تخریبی روا داشته شود چون ما با شخص کاری نداریم. ما با عملکرد وزرای گذشته و حوزه عملکرد آنها کار داریم. من از آقای احمدی‌نژاد می‌خواهم که به آن ۱۷ ماده‌ای که در جریان سال ۸۴ به آقای خاتمی نوشتند، پایبند باشد. دقیقا در همین زمان بود که این نامه ابلاغ شد که تا زمان تنفیذ در همین فاصله نقل و انتقالی انجام نشود، استخدامی صورت نگیرد، قرارداد‌های تعهدآور را امضا نکند. مدیران ارشد جابه‌جا نشوند، سفرا جابه‌جا نشوند، تمام اینها درمتن نامه آمده است.

متاسفانه آقای احمدی‌نژاد به نامه‌ای که به آقای خاتمی دادند، در پایان دوران مسئولیت خودشان پایبند نبودند. در آینده وزرا گزارش کامل اقدام‌های احمدی‌نژاد را در حوزه مسئولیت خودشان خواهند داد و بر اساس این گزارش، کارنامه دولت‌های نهم ودهم در دوران مسئولیتشان بررسی خواهد شد. این کارنامه میراث احمدی‌نژاد مربوط به روزهای تحت مسئولیتش برای دولت‌های بعد خواهد بود.

می‌توانید موردی از اقدام نکردن به تعهداتشان در دوران مسئولیت خصوصا در روزهای پایانی را مثال بزنید؟

بله، متاسفانه شاهد جابه‌جایی‌های گسترده معاونان و مدیران کشور و به‌‌خصوص جابه‌‌جایی برخی مسئولان حتی در سطح بخشداری خصوصا در این ۴۰روز بودیم، مشاور امور زنان ریاست‌جمهوری به سمت معاون امور زنان منصوب می‌شود، درحالی که در تلویزیون وی از خداحافظی صحبت می‌کند، جابه‌جایی‌های مکرر در ادارات در فرصت باقیمانده صورت می‌گیرد.

در همین پنجشنبه گذشته ابلاغ حکم اعضای شورای مرکز ایرانشناسی را درحالی که تنها یک روز مانده به پایان مسئولیت‌شان صورت می‌گیرد، آیا تخلف از حکم ۱۷ ماده‌ای خودشان نیست؟ رئیس بنیاد ایرانشناسی یک لیست از اعضا را به وی معرفی می‌کند و آقای احمدی‌نژاد در یک روز باقیمانده به مسئولیتشان، حکم اینها را امضا می‌کند.

به نظر شما ما باید با میراث احمدی‌نژاد که عزل و نصب‌های ناگهانی است، چه کار کنیم؟ به هیچ‌وجه قصد تخریب شخص احمدی‌نژاد یا هرکس که در دولتشان است را ندارم چون رئیس‌جمهور سابق کشور بوده و ما هم آقای احمدی‌نژاد را تکریم خواهیم کرد ولی نمی‌توانیم مشکلات به‌وجود آمده در اثر تصمیماتشان را در اختیار دکتر روحانی قرار ندهیم. اگر قرار بود این نامه مبنای کار احمدی‌نژاد قرار گیرد، باید به آن وفادار می‌ماند. نه اینکه من تنها زمانی که مسئول تحویل دولت بودم، باید انواع واقسام گزارش‌ها را دریافت می‌کردم.

نحوه برخورد دولت آینده با عزل و نصب‌های آقای احمدی‌نژاد چگونه خواهد بود؟

مسلما طبق قانون برخورد خواهد شد. زمانی که رئیس‌جمهور منتخب جناب آقای دکتر روحانی مستقر شوند، دفترشان بخشنامه‌ها و دستورات خارج، دوباره نسبت به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. درمورد نامه ۱۷ ماده‌ای وی هم تک‌موارد دوباره بررسی خواهند شد. به هر حال وقتی که دولت یازدهم روی کارآمد به تمام موارد رسیدگی خواهد شد.

وزرای دولت آینده وظیفه دارند گزارش دهند چه چیزی را تحویل می‌گیرند و بر اساس آن چقدر از اهداف دکتر روحانی را می‌توانند به سرانجام برسانند. این اولین وظیفه وزرای آینده دولت یازدهم دولت دکتر حسن روحانی است، مردم باید حقیقت را بدانند، آقای احمدی‌نژاد هزاران سکه برای دادن هدیه به کارمندان دولت خودش در پایان کار از بانک دریافت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      دیگه نیست هرچی دلتون می خواد بگین...نوبت شمام می رسه..این رسم روزگاره..

      پاسخ ها

      • احسان

        شما یا دیوونه اید یا خودتون را به دیوانگی زدید
        اخه اینم ادمه که ازش حمایت می کنی
        عینکتو لطفا بردار

    • همراه آبی

      حق مردمه که بدونن آقای روحانی چی تحویل گرفته.امیدوارم رسانه ای بشه تا مردم واقعیتهارو بفهمن

    • آزاد

      مگه نمی گید، دولت تدبیر و امید....
      از همین حالا تهمت و تشویش رو شروع کردید....
      نکنید این کار ها رو ...
      بهار هیچ موقع پایدار نیست ، زمستون هم میاد....

      پاسخ ها

      • حرف حساب

        بزار دولت این بدبخت شروع شه بعد تهمت هاتونو شروع کنید

    • متفاوت

      دنيا محضر خداست...................

    • بدون نام

      اگه احمدی نژاد چندتایی هم سکه به جیب زده باشه ،امثال شما و رفقا تون که دارید 30 ساله ازنظام میخورید ،شما که کارخونه ی چاپ سکه دارید دیگه چرا این طور میگید!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمدونستم سکه رو هم چاپ میکنن...

    • هادی

      با این حساب دولت آقای دکتر روحانی چند ماهی از وقت خودش و مبلغی از سرمایه و بیت المال کشور را باید صرف رفع موانع احتمالی که آقای دکتر احمدی نژاد از روی عمد و علم ایجاد کرده نماید.
      واقعا در این مملکت کسی به اوضاع این آقا رسیدگی نمیکند؟
      تا کی ملت باید هزینه های ایشان را پرداخت کرده و تحقیر شود؟

    • افشین

      قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور و ایضا قابل توجه قوه قضاییه که لیست اموال رو میخوان بررسی کنند.

    • جواد

      دمش گرم
      تا بتّركه چشم حسود و دزد
      داده به كارمنداش
      نه مثل شما .........

      پاسخ ها

      • نیاوفر

        فعلا که چشم شما ها به خاطر این رای مردم داره کور میشه
        نمی تونید روحانی را ببینید چشماتونو بستید پس لطفا دهنتونم بسته باشه

      • homan

        عزیز چشم هیشکی نمی ترکه.من از ناچاری به حسن کلید ساز رای دادم.فعلا که فقط حرف میزنه.من به احمدی هم رای دادم ولی خدایی کلی کار کرد نمیدونم چرا ما ایرانیها هرکیو که کار میکنه به باد تهمت میگیریم هرکی نه هی میگیم دمش گرم!خدایی برید تو ادارات ببینید اینطوری نیست؟!کلا ما ایرانیها نمک نشناسیم.
        اقای ترکان باید یادشون بیاد زمان هاشمی چه سکه هایی بزل و بخشش میکردن.توی همایش پالایشگاه سرخس یادشون رفته که برای حاضرین چند تا جام های بزرگ سکه گذاشته بودند که هر کس میخواد برداره؟حالا اگر هم چند سکه بدلایل تقدیر از وزرا احمدی نژاد قانونا بدهد اینقدر بوق میکنی؟رو که نیست سنگ پاس قزوینه والله!!

    • sami

      احمدی باید محاکمه بشه چون "همه در برابر قانون یکسانن"

      پاسخ ها

      • هومان

        اقای ترکان اونوقتا سخنگوی هاشمی بود کمی دگزا بزنه یادش بیاد که تو همایش سرخش جامهای بزرگ سکه طلا رو گذاشته بودند هرکی میخواد برداره!سندهاش موجوده برید ببینید.پالایشگاه سرخسو میخواستند افتتاح کنند.چرا ایشون چند تا تقدیرنامه و سکه رو میبینه اون جام های سکه تو اون سالها رو نه.الزایم هم بد چیزیه!!!

    • lali

      ما که به غیر اتهمت به احمدی نژاد چه ازسوی دوستان وچه دشمنانشان درروزنامه ها واینترنت ندیدیم ولی خدماتش را درشهرهای محروم کاملا احساس می کنیم خدا خیرش دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رو خدا اگر میخواید نظر بدید قبلش کمی اقتصاد بخونید یا با یک اقتصاد دان مشورت کنید. وانگهی همیشه لازم نیست کاروان کتاب پشت سرتون باشه. کافیه به دور و بر خودتون نگاه کنید. منتها نه این نوع نگاه از دریچه محدود. این خدمتی که شما میفرمایید به جز عوام فریبی و ضربه به اقتصاد کلی مملکت(از جمله همان مناطق محروم) چه نتایجی در پی داشت؟ اصلا یک بار پرسیدید احمدی نژاد چرا این همه خرج مناطق محروم کرد و اصلا این همه مبلغ رو از کجا آورد؟ همین که به هر نفر یک تراول 50 تومانی لطف کردند (یا فرض کنید لوازم خانه و...)اسمش خدمت میشه؟

      • حرف حساب

        با این نظرت همون مطمئن شدیم از شهر محرومی
        خوش به حالت که تو دنیات جز خبر های چرت و پرت اخبار تشویش دیگه ای نداری

    • ali

      رفتن این مرد هم برای ایران هزینه داره

    • صادق

      به کارمندش داده چشم ندارید وای به حال اینکه...
      بعضی ها مملکت رو چاپیدن و پول بیت المال بری خودشون کاخ ها درست کردن و تو شمال و جاهای دیگه سرمایه گزاری کردن تا سود کنن صداتون در نمیاد!!!...

      پاسخ ها

      • احسان

        حد اقل همه ی اموالشون نقل و نبات سایتا شده و مردم خبر دارن و اخبارو بهم نریختن مثل پسر بزرگ اقای احمدی نژاد نیست که اون خونه ی گران قیمتی که تو ی پاریس خریده و هزار با راخبار های مختلف گفتن تکذیب کنه
        اگه حرف بیت الماله که 8ساله دست احمدی نژاد نه اونا

      • هومان

        چرا تهمت می زنید.احمدی دارایشو اعلام کرد هم در شروع هم در پایان.اگه چیزی اضافه شه خرشو میگیرن.حسن کلید ساز که هنوز داراییشو نگفته.برید ببینید.فقط یک مورد و که زمان هاشمی پالایشگاه سرخسو میخواستند افتتاح کنند.چرا اقای ترکان که اونوقت هم مشاور هاشمی بود چند تا تقدیرنامه و سکه رو میبینه اون جام های سکه تو اون سالها رو نه.الزایم هم بد چیزیه!!!

    • افشین

      قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور و ایضا قابل توجه قوه قضاییه که لیست اموال رو میخوان بررسی کنند.

    • بدون نام

      فقط بايد راجع به همه ي اقداماتش محاكمه بشه
      مثل بقيه
      مگه نميگيد در محضر قانون همه يكسانند؟؟
      محاااكمه فقط

    • ارغوان

      رفتار و کردار انسانها برآمده از اعتقادات و ایمان آنهاست . انسان بدکردار و قدرت طلب نمی تواند ایمان و اعتقاد درست و راسخی داشته باشد حتی اگر هزاران بار به زبان بگوید و ظاهرسازی کند . فراموش نکنید که اعمال انسانهاست که درقیامت مورد بازخواست قرار می گیرد . کسانی که مسئولیت زندگی و آینده 75 میلیون انسان را به دست می گیرند و ادعای خداپرستی و دیانت و حق الناس شناسی را دارند در هر لباس و کسوتی که هستند باید جوابگوی نتیجه عملکردشان در زندگی تک تک این 75 میلیون انسان باشند . نمی شود که انسان براساس اعتقادش 17 مورد را برای فرد دیگری مشخص کند که انجام ندهد و بعد خودش همه آنها را زیرپا بگذارد و ما بگوییم این فرد قابل تکریم است و انسان خوب و خداشناس و باتقوایی است . خیر این دو با هم تضاد دارد و اگر عملکرد فردی که ادعای خداشناسی و تقوا دارد موجب ضرر به میلیونها انسان است نمی توان گفت که او انسان با تقوایی است . اگر تقوا داشت نباید اینگونه عمل می کرد . عاشقان قدرت نمی توانند عاشقان خدا باشند ، این را از علی (ع) آموخته ایم که در دست برادر کورش به جای سکه های طلای بیت المال ، آتش گداخته گذاشت .

    • بدون نام

      هیچ کس نپرسید ایشان برای چه 160 نفر همراه با خودشون به نیویورک بردند؟ ماجرای اختلاس در دولت ایشان به کجا کشید؟ در سفر به روسیه چطور؟ هزینه این همه ولخرجی از کجا آمد؟ مگر آقای کرباسچی با آن همه سابقه کاری سال 76 محاکمه نشدند؟ خون ایشان از امثال کرباسچی رنگین تر است؟ این بود رییس جمهوری که افتخارش این بود که با اتوبوس به محل کار میرود و بابت ریاست جمهوری حقوق دریافت نمیکند؟ به قول آنتوان چخوف:" خداوند ما را از شر افراد درستکار در امان بدارد!!"

      پاسخ ها

      • احسان

        نه دیگه فقط اون ویلای شمال اقای رفسنجانی خلاف شرعه

    • بدون نام

      اگر قرار بود گزارش تحویل شماها بدن که نمیبردنش تو تشخیص مصلحت نظام بزارنش
      شماها هم چه دل خوشی دارین

    • محمد

      میگن این دولت نخورده اقای محمود خان پشت تلویزیون میگه که این دولت پاکترین دولت بود
      چرا مسئولین صداشون در نمیادددددددددددددددددددددددددددددددددددد

    • هومان

      عزیزان .ادم باید حق بگه نه شانتاژ.من از ناچاری به حسن کلید ساز رای دادم.فعلا که فقط حرف میزنه.من به احمدی هم رای دادم ولی خدایی کلی کار کرد نمیدونم چرا ما ایرانیها هرکیو که کار میکنه به باد تهمت میگیریم هرکی نه هی میگیم دمش گرم!خدایی برید تو ادارات ببینید اینطوری نیست؟!کلا ما ایرانیها نمک نشناسیم.
      اقای ترکان باید یادشون بیاد زمان هاشمی چه سکه هایی بزل و بخشش میکردن.توی همایش پالایشگاه سرخس یادشون رفته که برای حاضرین چند تا جام های بزرگ سکه گذاشته بودند که هر کس میخواد برداره؟چرا ایشون چشمشو به قبل بسته شایدم عینکش ضعیف شده !حالا اگر هم چند سکه بدلایل تقدیر از وزرا احمدی نژاد قانونا بدهد اینقدر بوق میکنی؟رو که نیست سنگ پاس قزوینه والله!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج