۶۱۹۲۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

زایران اربعین، قبل از سفر واکسن هپاتیت بزنند

رئیس شبکه هپاتیت ایران به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: دو هفته قبل از مسافرت تحت واکسیناسیون ضد هپاتیت آ (A) قرار گیرند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شبکه هپاتیت ایران به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: دو هفته قبل از مسافرت تحت واکسیناسیون ضد هپاتیت آ (A) قرار گیرند.

دکتر سید مؤید علویان همزمان با هفته اطلاع رسانی هپاتیت در خصوص رعایت نکات بهداشتی در مسیر پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد: در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه ، بیماری های عفونی از معضلات عمده بهداشتی و درمانی محسوب می شوند . هپاتیت آ (A) یک ویروس بوجود آورنده التهاب کبد است که از شخص به شخص و از طریق مدفوع آلوده و یا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود. این ویروس می تواند برای ماهها در خارج از بدن انسان زنده بماند و میزان شیوع آن ارتباط مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد.

به گفته وی، علائم بالینی بیماری هپاتیت نوع A شامل خستگی ، بی اشتهایی ، ضعف ، سردرد، شکم درد ، تب ، تهوع و استفراغ ، درد مفاصل و گاهی اسهال وخارش ، تغییر رنگ چشمها و پوست به زردی است که معمولا دو هفته به طول می انجامد و پس از بروز علائم، ویروس‌های موجود در مدفوع بیمار کاهش یافته و شانس انتقالشان به دیگران خیلی کم می شود.

دکتر علویان ضمن تاکید برانتقال این بیماری از طریق مصرف آب و غذای آلوده خاطرنشان کرد: از انجا که ازدیاد جمعیت و عدم رعایت بهداشت از جمله عوامل ابتلای زائران به هپاتیت آ (A) می باشد، زائران دقت کنند ضمن رعایت نکات بهداشتی در حین سفر، قبل از مصرف مواد غذایی دستهای خود را با آب و صابون بشویند و تنها از آب بطری مهر و موم شده و یا آب جوشانده شده استفاده نمایند و از مصرف غذای غیر پخته و یا نامطمئن خودداری کنند. همچنین هنگام مصرف میوه علاوه بر شستشوی مناسب آن ، پوست میوه ها را کنده و دور بریزند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج