۶۱۹۵۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

شرکت اپل به تازگی فروش نمونه های سال ۲۰۱۷ کامپیوتر رومیزی All-in-one خود و یا iMac را آغاز کرده است و با وجود انتظار بازار نسبت به تغییر و تحولی کلی در طراحی ظاهری این کامپیوتر سر شناس، اپل هنوز اعتقادی به تغییر در طراحی آن ندارد.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: شرکت اپل به تازگی فروش نمونه های سال ۲۰۱۷ کامپیوتر رومیزی All-in-one خود و یا iMac را آغاز کرده است و با وجود انتظار بازار نسبت به تغییر و تحولی کلی در طراحی ظاهری این کامپیوتر سر شناس، اپل هنوز اعتقادی به تغییر در طراحی آن ندارد؛ در ادامه به معرفی ویژگی های جدید و نقد و بررسی iMac ۲۰۱۷ می پردازیم.
نقاط قوت

  • صفحه نمایشی قدرتمند با رزولوشن 4K و دامنه رنگی P3
  • ارزش خرید بالا
  • حتی مدل پایه هم قدرت سخت افزاری بالایی را به نمایش می گذارد

نقاط ضعف

  • کیفیت صدای نه چندان مطلوب
  • روش شارژ موس نا کارامد و گیج کننده است

با وجود انتقادات فراوان، هیچ کس نمی تواند نقش الهام بخش کامپیوتر های رو میزی iMac در دنیای فناوری را نادیده بگیرد. اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر All-in-one هستید، iMac ۲۰۱۷ با بهره گیری از آخرین سطح قدرت سخت افزاری و استفاده از صفحه نمایشی با دقت ۴K و کیفیت رنگ حیرت انگیز، می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. البته کاربران ریز بین و کسانی که طراحی ظاهری یک کامپیوتر رومیزی All-in-one از اهمیت خاصی برایشان برخوردار است ممکن است از طراحی ظاهری همیشگی و نسبتا قدیمی iMac گله داشته باشند و با توجه به این مسئله که رقبایی مانند Microsoft Surface Studio توجه زیادی را به بحث طراحی داشته اند، ترجیح دادن iMac به دیگر کامپیوتر های رومیزی موجود در بازار می تواند کمی سخت باشد.

قیمت
(قیمت ها با توجه به قیمت جهانی محصول و نیز ارزش دلار محاسبه شده اند.)

اگر یک نکته مثبت در iMac ۲۰۱۷ وجود داشته باشد، آن نحوه قیمت گذاری این کامپیوتر رومیزی است؛ کاربران می توانند با پرداخت هزینه ای حدودا ۴ میلیون و پانصد هزار تومانی،نمونه ای از این کامپیوتر رومیزی All-in-one را در اختیار بگیرند که یک موس و صفحه کلید بی سیم هم درون جعبه آن وجود دارد.

البته باید بدانید که قیمت مذکور مربوط به نمونه 21.5 اینچی iMac 2017 بوده که دقت تصویری Full HD دارد و کارت گرافیکی آن هم به صورت آنبورد و از نوع Intel Iris Plus Graphics 640 است؛ علی رغم اینکه این کامپیوتر نمی تواند از پس انتظارات هر کاربری بر آید اما می تواند برای استفاده های معمولی و روزمره در خانه و یا محل کار مناسب باشد.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

نمونه ای که در این مقاله در مورد آن بحث می کنیم قیمتی حدود 5 میلیون و دویصت هزار تومان دارد و مشخصات سخت افزاری آن به شرح زیر است.

  • پردازنده: ۳.۰GHz Intel Core i۵-۷۴۰۰ (چهار هسته ای، ۶ مگابایت حافظه کش)
  • کارت گرافیک: AMD Radeon Pro ۵۵۵ (۲GB VRAM)
  • حافظه RAM: ۸GB DDR۴
  • صفحه نمایش: ۲۱.۵-inch ۴K (۴,۰۹۶ x ۲,۳۰۴) Retina display (با دامنه رنگی P۳)
  • حافظه: ۱TB HDD (۵,۴۰۰ rpm)

نمونه های مختلفی از iMac 2017 در بازار وجود دارند و بسته به قیمتی که برای خرید آنها پرداخت می کنید می توانند سخت افزاری فوق العاده قوی تری از نمونه مورد بحث داشته باشند.

قیمت اعلام شده برای نمونه ۲۷ اینچی iMac ۲۰۱۷ از حدود ۷ میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می شود و از جمله ویژگی های شاخص آن می توان به بهره مندی از صفحه نمایشی با دقت باور نکردنی ۵K، حافظه داخلی فوق سریع از نوع Fusion Drive و کارت های گرافیکی قدرتمند AMD Radeon Pro Graphics اشاره کرد.

قدرتمند ترین و البته گران ترین نمونه iMac 2017 27 اینچی قیمتی حدود 9 میلیون و پانصد هزار تومان دارد و با توجه به قیمت 12 میلیون و پانصد هزار تومانی Microsoft Surface Studio به عنوان رقیب اصلی کامپیوتر های iMac، می توانیم قیمت گذاری آخرین محصولات سری iMac را مناسب و رقابتی بدانیم.

طراحی

در چند سال گذشته ظاهر کامپیوتر های iMac تغییر خاصی را نشان نداده است؛ این مسئله نمی تواند لزوما به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود اما اگر بخواهید میان iMac و دیگر کامپیوتر های All-in-one موجود در بازار یکی را انتخاب کنید، طراحی نسبتا قدیمی و به روز نشده iMac می تواند برخی از کاربران را از خرید این کامپیوتر رومیزی پشیمان کند.

البته یکی از نکات مثبت موجود در بحث طراحی این کامپیوتر که باعث همه گیر شدن و استفاده از آن در محیط های مختلف شده سادگی و زیبایی هماننگ آن است. عدم وجود پیچیدگی در طراحی باعث می شود تا کاربر همیشه بر روی کاری که در حال انجام آن است متمرکز بماند و حواسش توسط زرق و برق ظاهری کامپیوتر پرت نشود.

ضخامت فوق العاده کم نمایشگر از دیگر نکات مثبت موجود در طراحی iMac است و با وجود بهره مندی این کامپیوتر از سخت افزاری به روز و قدرتمند، مشخص است که مهندسان اپل چالش بزرگی را برای جلوگیری از افزایش ضخامت گجت پشت سر گذاشته اند.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

البته به نظر می رسد شرکت مایکروسافت در کاهش ضخامت صفحه نمایش کامپیوتر رومیزی اش موفق تر بوده است، کارشناسان مایکروسافت به منظور ظرافت هر چه بیشتر صفحه نمایش Surface Studio سخت افزار کامپیوتر را در درون پایه مکعب مانند صفحه نمایش جاگذاری کرده اند و گرچه اپل پیشتر و با معرفی Mac Mini نشان داده که قدرت و فناوری لازم برای منتقل کردن سخت افزار iMac به محفظه ای کوچک را دارد، اما سخت افزار iMac 2017 هنوز در محفظه پشتی صفحه نمایش تعبیه شده است.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

تصمیم مهندسان شرکت اپل در جاگذاری سخت افزار iMac در محفظه پشتی صفحه نمایش علاوه بر افزایش ضخامت آن، باعث شده تا فضای اختصاص یافته به بلندگو های کامپیوتر کاهش یافته و در نتیجه با وجود حجم کافی صدای خروجی، کیفیت و وضوح صدا چنگی به دل نمی زند و کیفیت صدای iMac را می توان در سطح کیفیت صدای یک اولترابوک دانست. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، در درون جعبه iMac یک موس و یک صفحه کلید بی سیم نیز قرار داده شده است.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

Magic Mouse 2 ارائه شده همراه iMac عملکرد رضایت بخشی دارد و نمی توان به دقت در حرکت و کیفیت ساخت آن انتقادی وارد کرد؛ اما این موس بی سیم یک مشکل بزرگ دارد و آن هم عدم قابلیت شارژ باتری به هنگام استفاده از آن است؛ درگاه Lightning مورد استفاده در شارژ باتری موس در سطح زیرین آن تعبیه شده و به این ترتیب نمی توانید به هنگام استفاده آن را شارژ کنید. صفحه کلید بی سیم ارائه شده به همراه iMac کیفیت ساخت بالایی داشته و به هنگام تایپ هیچ گونه ضعفی را نشان نمی دهد. مهم ترین نقطه قوت موجود در موس و صفحه کلید iMac 2017 مربوط به عمر طولانی باتری آنها است که شما را برای مدت ها از شارژ مجدد آنان بی نیاز خواهد کرد.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

عملکرد

از آنجایی که سیستم عامل MacOS از اکثر نرم افزار های بنچمارک پشتیبانی نمی کند، نمی توانیم به سادگی عملکرد iMac را با دیگر کامپیوتر های رومیزی All-in-one ویندوزی مقایسه کنیم؛ با وجود این بدیهی است که پردازنده Core i5 نسل هفتم موجود در iMac در مقایسه با پردازنده Core i5 نسل ششم نصب شده بر روی Microsoft Surface Studio عملکرد قوی تری خواهد داشت.

تنها نرم افزار بنچمارک در دسترس که توانستیم از آن برای مقایسه عملکرد پردازنده این دو کامپیوتر استفاده کنیم، نرم افزار Geekbench ۴ بود. طبق نتایج بدست آمده از بنچمارک مذکور مشخص شد که در حالتSingle Core، عملکرد پردازنده iMac به مراتب از Surface Studio قوی تر است و در حالت Multi Core نیز iMac برتری نسبی ای را نشان می دهد.

پردازنده گرافیکی Surface Studio در مقایسه با پردازنده گرافیکی iMac قدیمی تر است اما با توجه به اینکه میزان حافظه گرافیکی آن دو برابر حافظه در دسترس پردازنده گرافیکی به کار رفته iMac است، کامپیوتر مایکروسافت در بنچمارک Cinebench عملکرد به مراتب بهتری را از iMac به نمایش گذاشت وتوانست تا آزمایش گرافیکی این بنچمارک را با اختلاف 20 فریم در ثانیه بالاتر از iMac به پایان ببرد.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

با آزمایشات متعددی که بر روی iMac 2017 انجام دادیم، به جرات می توانیم بگوییم که این کامپیوتر رومیزی می تواند به تمامی نیاز های یک کاربر معمولی پاسخی کامل دهد. iMac2017 به سادگی از پس وبگردی و باز کردن همزمان صفحه های متعدد سایت های اینترنتی بر آمد و با اجرای نرم افزار های سنگین و تخصصی هم هیچ گونه افت سرعتی را نشان نداد.

قطعا بزرگ ترین ویژگی مثبت موجود در iMac ۲۰۱۷ مربوط به صفحه نمایش ۴K استفاده شده در آن است، در نتیجه پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان نسبت به خرید نمونه های میان رده این کامپیوتر رومیزی اقدام کنید چون صفحه نمایش با کیفیت ۴K و قدرت گرافیکی بیشتر موجود در این نمونه ها، ارزش قیمت بیشتر آنها را دارد. تصاویر به نمایش در آمده بر روی صفحه نمایش ۴K این کامپیوتر شما را شگفت زده خواهد کرد و به لطف پشتیبانی نمایشگر از دامنه رنگی P۳، حتی ویدئو هایی که کیفیتی کمتر از ۴K دارند نیز زیبا تر دیده می شوند.
اپل iMac ۲۰۱۷؛ جوان سازی یک کامپیوتر پا به سن

نتیجه گیری

iMac 2017 نسبت به نمونه سال گذشته پیشرفت های زیادی را نشان می دهد و با مقایسه قیمت تعیین شده و ویژگی هایش متوجه ارزش خرید بالای آن خواهید شد؛ حتی با خرید ارزان ترین نمونه iMac 2017، کامپیوتر رومیزی زیبایی را در اختیار خواهید داشت که به سادگی از پس انجام کارهایی مانند وبگردی و ویرایش عکس بر خواهد آمد.

با وجود همه نکات مثبت موجود در iMac ۲۰۱۷، نمی توانیم از سبک طراحی قدیمی آن چشم پوشی کنیم و رقبایی مانند Surface Studio شرکت مایکروسافت در مقایسه با iMac ۲۰۱۷ طراحی به مراتب مدرن تری را به نمایش گذاشته اند. نکته منفی دیگری که از مشاهده آن در کامپیوتر محبوبی مانند iMac ناراحت شدیم، کیفیت و وضوح پایین صدای خروجی است و عدم امکان شارژ باتری Magic Mouse ۲ به هنگام استفاده نیز از جمله نقاط ضعف انکار ناپذیر موجود در این کامپیوتر رومیزی All-in-one است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج