۶۱۹۵۲۵
۸ نظر
۵۳۴۴
۸ نظر
۵۳۴۴
پ

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون خبر داد

عراقی‌ها در رتبه دوم مهاجرت به ایران

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آمارهای مهاجرت‌ کنندگان به کشور ایران گفت: اتباع کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه های بعدی مهاجرت به ایران پس از افغان ها قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم: معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آمارهای مهاجرت‌ کنندگان به کشور ایران گفت: اتباع کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه های بعدی مهاجرت به ایران پس از افغان ها قرار دارند.

بهمن عباسی درباره پیامدهای مهاجرت و تاثیر آن بر اقتصاد اشتغال ایران گفت:به طور معمول آن دسته از افرادی که از تمکن مالی برخوردارند، به شیوه های غیر قانونی و نامنظم مهاجرت نمی کنند چرا که شرایط برای مهاجرت قانونی این افراد فراهم است. اما در مقابل، قشر ضعیف برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی حاضر هستند برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی حاضر هستند برای رسیدن به کشور مقصد به این شیوه ها متوسل شوند.

وی به تشریح انواع مهاجرت و چرایی آن پرداخت و در مورد آمارهای مهاجرت‌ کنندگان به کشور ایران بیان کرد: بیشترین مهاجرانی که طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ به ایران آمده‌اند از کشور افغانستان بوده‌اند که جمعیتی بالغ بر۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ را شامل می‌شدند.مهاجران کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه های بعدی قرار دارند.

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیامدهای مثبت و منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر گفت: پیامدهای مهاجرت بر اقتصاد مهاجرت به خودی خود آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی در کشورهای مهاجرت فرست و مهاجرت پذیر دارد.

عباسی به پیامدهای مثبت و منفی مهاجرت درکشورهای مهاجرت پذیر گفت: تأمین نیروی کار بدون صرف هزینه های تربیت نیروی انسانی و استفاده از مهاجران برای کارهای سخت از جمله پیامدهای مثبت این مقوله است.

وی با تاکید بر اینکه پیامدهای منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر بیشتر از پیامدهای مثبت است، اظهار کرد: افزایش جمعیت، کم شدن دستمزد کارگران محلی، اشاعه بیماری‌هایی که ممکن است مهاجران به آنها مبتلا باشند و روبه‌رو شدن با دشواری‌هایی در محل جدید از جمله پیامدهای منفی مهاجرت در کشورهای مهاجرت‌پذیر است.

وی، دشواری های پس از مهاجرت را پذیرفته‌ نشدن در آن جامعه، ندانستن زبان مکالمه و نگارش، تطبیق ‌ناپذیری با محیط جدید، بروز رفتارهای ضداجتماعی، مغایرت آموزش‌های جدید با آموزش‌های سنتی خانواده، تخطی از قانون و افزایش مشکلات و بیماری‌های روانی عنوان کرد.

معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از عمده‌ترین پیامدهای اقتصادی مهاجرت‌ها را تفاوت دستمزدها و شرایط کاری مهاجران با کارگران بومی خواند که نوعی دوگانگی در بازار کار را پیش می آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استان کریمان

      لطفا فکری به حال استان کرمان بکنید چون در آینده دور باید نام دوم استان کرمان استان افغانستان میشود چون هر کدامشان بین پنج تا ده بچه دارنند

    • بدون نام

      برای جلوگیری از مهاجرت اتباع بیگانه به ایران باید قانون ضد مهاجرتی ترامپ را در ایران اجرا کرد،چون مردم ایران کم مشکل ندارند.

    • بدون نام

      اینجا نیان کجا بروند؟جایی راهشون نمیدن خخخخ

    • بدون نام

      جنایات و بزهکاریهای افغانیها بسیار زیاد است و همه میدانیم دلیل این سهل انگاری چیست و چه شر بزرگی در آینده نزدیک گریبان ایران را خواهد گرفت

    • بدون نام

      خوداقای روحانی میگه ۷۰۰هزارملیاردمعادل ۱۰سال پول نفت بایدسرمایه گذاری کنیم تا۱ملیون شغل درست کنیم الان چقدرافغانی خارجی شغلها واشغال کردن باعث بیکاری جوانان ومردان شدن حدود۹ملیون ببینیدچقدرضررمیزنن برای ایناهزینه میش ونمایندگان مجلس گفتن حدودوکمکم ۳ملیون کارساختمانی وفقط اشغال کردن به جز اینکه توهمه شغلهاوتولیدیهانفوذکردن چه توجیحی داراومدنشون چرااخراج نمیکنیدمثل شدیم بخدا وهرافغامی روزی کمکم ۱۰لیترمصرف داردرروز۱۵۰ملیون لیتراب مصرف میش

    • خرس قطبی

      اگه عاقل باشن نمیان بخدا ما خودمون دنبال راهی میگردیم که فرار کنزیم

    • یک صدا

      یادتان باشد ایران افغانستان و تاجیکستان همگی فارس هستند و به درستی نام سه پیکر واحد برازنده انها است بقیه ملیتها در ایران مهمانند لطفا برگردند کشور شان

    • بدون نام

      قبول کردن و پذیرش خارجی ها بعنوان مهاجر ،خیانت بزرگ به ملت ایران است،چون پذیرش مهاجر از بیرون مرزها ،آینده نسل فعلی و نسل های آینده را به مخاطره می اندازد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج