۶۱۹۵۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی مطرح کرد

احتمال دو برابری ابتلا به سرطان کلیه در سیگاری‌ها

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری فارس: متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند.

سید هادی مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک) اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار اشنا کردن پزشکان با آخرین مطالعات درباره سرطان های متاستایک کلیه است و در این سمینار از اساتید مجرب جراح ارولوژی و رادیوانکولوژیست دعوت به‌عمل آمده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شوند درمان پذیر بوده ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان محکم و قطعی در این زمینه وجود ندارد بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه بسیار حائز اهمیت است.

این آنکولوژیست ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در مرحله ای مراجعه می کنند که قسمت های مختلف بدن درگیر شده است بنابراین توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از شایع‌ترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود:مهم‌ترین علامت هایی که تومور های کلیه در فرد مبتلا ایجاد می کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها ، درد در ناحیه کلیه، دفع خون در ادرار و لمس توده در ناحیه پهلو است.

متخصص آنکولوژی با اشاره به اینکه برای تشخیص تومورهای کلیوی راحت‌ترین روش سونوگرافی است، خاطر نشان کرد: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند، چاقی و اضافه وزن، استفاده از رژیم های پرنمک،‌ مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و برخی از شغل ها در صنایع شیمیایی از فاکتور های خطر در این سرطان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج