۶۱۹۵۶۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کشف اسکلت‌های دوره اشکانیان در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف اسکلت زن و مردی در همدان خبر داد و گفت: احتمالا این اسکلت‌های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف اسکلت زن و مردی در همدان خبر داد و گفت: احتمالا این اسکلت‌های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان است.
علی مالمیر دوشنبه یکم آبان در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، تصریح کرد: در حین انجام یک پروزه عمرانی در حوزه آب و فاضلاب شهری تابوت‌هایی سنگی به همراه دو اسکلت زن و مرد در کوچه جراحان همدان کشف شده که احتمال می‌رود این اثر مربوط به دوره اشکانیان باشد، البته کاوش‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره شهر زیرزمینی سامن نیز اظهار کرد: بخشی از املاک فرسوده و قدیمی شهر زیرزمینی را باید تملک کنیم و کاوش را ادامه دهیم. به تازگی مشغول طراحی ورودی شهر زیرزمینی هستیم که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ برای گردشگران بازگشایی شود.

مالمیر از تولید و پخش ۲۷ مستند از آثار تاریخی و طبیعی استان در سالجاری در شبکه‌های استانی و ملی خبر داد و افزود: اکنون نیز دو تیزر تبلیغاتی تهیه شده و امروز رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان همدان تقریبا سهم ناچیزی از گردشگری خارجی دارد، خاطرنشان کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی از جمله اقدامات به منظور جذب گردشگری خارجی است.

انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان یادآور شد: در اجلاس جهانی وزیران گردشگری، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا مطرح شده بود که به تازگی در نشست این اجلاس در سالجاری تأیید شده است.

وی یادآور شد: نشست 500 عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری در پاییز سال آینده نیز خود بستری برای جذب گردشگران خارجی است.

باید طرح جامع گردشگری تدوین شود

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با تأکید بر اینکه باید باور کنیم آینده اقتصادی استان در گرو توسعه صنعت گردشگری است، گفت: در این حوزه هیچ‌گاه تحول عظیمی رخ نمی‌دهد مگر اینکه حساسیت لازم در میان مردم و مسئولان ایجاد شود.

محمدرضا عراقی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به صنعت گردشگری در تمامی شهرهای کشور صورت گرفته اما با توجه به تاریخی بودن ماهیت استان همدان، پتانسیل‌های بهتری برای توسعه این صنعت وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه محور توسعه همدان به ویژه در صنعت گردشگری زمینه‌های لازم را دارد، افزود: همه مسئولان در این موضوع که گردشگری ابزار ایجاد اشتغال و ثروت است، اتفاق‌نظر دارند بنابراین باید حساسیت‌های لازم در بین مردم و بخش خصوصی هم ایجاد شود چرا که گردشگری با دولت به جایی نخواهد رسید.

عراقی خاطرنشان کرد: گرچه برگزاری برنامه‌های مختلف همچون جشنواره‌ها و یا ایجاد رشته‌های دانشگاهی در گردشگری تأثیرات مثبتی دارند اما باید در طرح جامع گردشگری ورود پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همدان یکپارچه و متحد برای گردشگری در حال فعالیت است، اضافه کرد: ساختار امروز برای توسعه گردشگری مناسب نیست و باید طرح جامع گردشگری تدوین شود و مشاور مادر برای این طرح درنظر گرفته شود.

معاون استاندار همدان ادامه داد: از همه ظرفیت و پتانسیل‌های استان و مبتکران در اجرای این طرح جامع باید استفاده شود چرا که طرح‌های جامعی که برای ۵ سال آینده پیش‌بینی می‌شود، کار نتیجه‌بخشی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح اعتبارات زیادی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: همه اعتبارات نباید استانی باشد بلکه می‌توان از اعتبارات شهرداری‌ها، برخی صنوف همچون جامعه هتل‌داران و ... این اعتبار را تأمین کرد.

عراقی تأکید کرد: اگر این طرح اجرایی نشود روند اجرایی کار با خطا مواجه خواهد شد بنابراین باید نظام‌مند و ساماندهی‌شده ورود پیدا کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج