۶۱۹۵۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترجمه فیس بوک باعث دستگیری یک کارگر شد!

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار گزارشی خبر از دستگیری این کارگر فلسطینی داده است. این کارگر ساختمانی که در کرانه باختری رود اردن کار می‌کرد روی صفحه فیسبوک خود به عربی نوشته بود: “صباح الخیر”. همین دو کلمه باعث دستگیری او شد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار گزارشی خبر از دستگیری این کارگر فلسطینی داده است. این کارگر ساختمانی که در کرانه باختری رود اردن کار می‌کرد روی صفحه فیسبوک خود به عربی نوشته بود: "صباح الخیر". همین دو کلمه باعث دستگیری او شد.

به گزارش دویچه وله،ترجمه‌ ماشینی ناصحیح این دو کلمه چنین از کار درآمده بود: "به آن‌ها حمله کن". همین موضوع باعث دستگیری این کارگر فلسطینی توسط مامور پلیسی شد که به زبان عربی تسلط نداشت. حتی ترجمه عبری آن نیز به خطا شده بود: «به آن‌ها آسیب بزن».

بنا بر گزارش روزنامه هاآرتص، هر فردی که اندک آشنایی با زبان عربی داشته باشد، می‌توانست به سادگی متوجه خطای ترجمه ماشینی بشود. پلیس بخش منطقه "سامریه و یهودیه" چون به زبان عربی تسلط نداشت و این واژه‌ در کنار عکسی از یک بولدوزور منتشر شده بود، به این کارگر فلسطینی بد گمان می‌شود. باید یادآور شد که سابق بر این نیز از چنین بولدوزوهایی در عملیات استفاده شده بود.

پس از بازجویی از این فرد، پلیس اسرائیل متوجه خطای خود شد و پس از چند ساعت تحقیق و بازجویی، او را آزاد کرد. کارگر فلسطینی از گفت‌وگو با خبرنگار هاآرتص امتناع ورزید و پس از آزاد شدن پست فیسبوکی یاد شده را پاک کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج