۶۱۹۸۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ پرسش‌های بنیادین در مورد سلبریتی‌ها

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از آنجایی که ما اخیرا متوجه شده‌ایم که نباید به مسائل پیش پا افتاده‌ای مثل معرفی وزیر علوم، افزایش خشونت در جامعه، سفر تیلرسون به عربستان، نقش زنبیل قرمز در تحولات خاورمیانه و...

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

از آنجایی که ما اخیرا متوجه شده‌ایم که نباید به مسائل پیش پا افتاده‌ای مثل معرفی وزیر علوم، افزایش خشونت در جامعه، سفر تیلرسون به عربستان، نقش زنبیل قرمز در تحولات خاورمیانه و... اهمیت دهیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که این مسائل نقش چندانی در زندگی و سرنوشت ملت ندارد، توجه شما را به جدیدترین خبرها از دنیای مهم‌تری به نام دنیای سلبریتی‌ها جلب می‌کنیم:

بنده به عنوان یکی از دانشمندان فعال در حوزه اینستاگرام، اخیرا موفق به کشف صفحه‌ای به نام «هنرمندان» شده‌ام که این پیج در غیاب استاداني چون ماشاا... شمس‌الواعظین و علی‌اکبرقاضی‌زاده به تنهایی در حال جابه‌جایی مرزهای روزنامه‌نگاری و خبررسانی است و دریچه‌های تازه‌ای را در تیترزنی و تنظیم خبر رو به دنیای رسانه باز کرده که جا دارد در اینجا به تحلیل محتوای این صفحه بپردازیم.

تیتر اولی که در این صفحه به چشم می‌خورد، عبارت است از «حنا خیلی شیطونه». در نگاه اول مخاطب گمان می‌کند که سازندگان انیمیشن حنا دختری در مزرعه دست به گلایه از این کاراکترِ بازیگوش و مهارناپذیر زده‌اند ولی در نگاهی عمیق‌تر به متن خبر، درمی‌یابیم که ترانه علیدوستی در مصاحبه‌ای که با تی‌وی پلاس داشته در مورد دخترش گفته: حنا آرام نیست و خیلی شیطونه. (ایموجی لپ گل‌گلی) ولی خیلی خوش اخلاقه و بزرگ کردنش راحت است». اینجاست که خیال مخاطب از اینکه سازندگان حنا دختری در مزرعه از کاراکتر خود گلایه ندارند و بزرگ کردن حنا سخت نیست، راحت می‌شود و می‌رود پی زندگی‌اش.

در پست بعدی این تیتر جذاب و مسحورکننده را همراه با عکسی از سارا رسول‌زاده (بازیگر سریال عاشقانه) می‌بینیم که نوشته: «واقعا مغرور نیستم». در اینجا در دل مخاطب یک هیاهو و آشوبی ایجاد می‌شود که پروردگارا! ما همیشه سارا رسول‌زاده را در این۴۰،۵۰ سالی که فعالیت هنری داشته، شخصی مغرور می‌پنداشتیم در حالی که الان می‌گویند مغرور نیست. حالا چه کنیم؟ که در این لحظه متن خبر در پاسخ به پرسش مطرح شده از قول بازیگر می‌نویسد: «من فکر می‌کنم عده‌ای می‌گویند تو خجالتی هستی یا خودت رو می‌گیری و غرور داری ولی من آدمی هستم که دیر با افراد دیگر صمیمی می‌شوم، فقط همین»... به این ترتیب به سوال میلیون‌ها نفر مبنی بر اینکه «سارا رسول‌زاده زود با افراد صمیمی می‌شود یا دیر صمیمی می‌شود؟» پاسخ داده می‌شود.

«ازدواج و طناز طباطبایی» تیتر دیگر این صفحه است. از قول ایشان آمده که «ازدواج یک نوع تقدیر به حساب می‌آید که باید برایت پیش بیاید». این‌گونه خیال میلیون‌ها نفر از مردانی از سرزمین پارس راحت می‌شود که هنوز پیش نیامده. خدا رو شکر.

اما خبری که در میانه‌های صفحه انسان را تکان می‌دهد مربوط به شادمهرعقیلی است. شاید باورتان نشود ولی همیشه سر سفره که می‌نشینیم از شادمهر یاد می‌کنیم و می‌گوییم: یعنی الان داره عدس‌پلو میخوره یا شیرین‌پلو؟ یک بار هم در عروسی وقتی پدرمان ژله و ماست را روی شیرین پلو ریخت یهو دیدیم شانه‌هایش بالا و پایین می‌پرد و هق‌هق می‌کند. پرسیدیم چی شده؟ گفت: شادمهر وقتی ایران بود همیشه ماست رو می‌ریخت رو شیرین‌پلو. هاااای هاای های... تا اینکه دیدیم پیج فخیمه هنرمندان تیتر زده: غذای مورد علاقه شادمهر. در متن خبر هم این‌گونه آمده بود که: «شادمهر عقیلی در مصاحبه‌ای قدیمی گفت: غذای مورد علاقه‌ام عدس پلو به همراه ماست و خیار بدون نعنا و کشمش است.
در واقع غذاهای شیرین را زیاد دوست ندارم». خبر را به پدر نشان دادیم و گفت: من از شما عذرخواهی می‌کنم. اشتباه از من بود، اون یاور اقتداری بود که غذاهای شیرین دوست داشت. به این ترتیب ما تاثیر کشفیات پیج هنرمندان را در زندگی‌مان به وضوح احساس کردیم و دیدیم در موارد تئوریک و نظری‌ای که با هم اختلاف داریم تا چه حد راهگشاست و چگونه به سوالات بنیادین و اساسی ما پاسخ می‌دهد. امیدواریم ادمین‌های صفحه با همین قدرت تا ازدواج همه سلبریتی‌های مجرد موجود در کشور ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج