جاباما
۶۲۰۲۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

هزینه ۴ بانده شدن جاده های منتهی به مرز عراق

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: این شرکت در ۱۸ ماه گذشته،۱۵۰ میلیارد تومان برای تعریض و یا ۴ بانده کردن محورهای منتهی به ۴ پایانه مرزی مسافری ایران و عراق هزینه کرده است.

خبرگزاری مهر: خیرالله خادمی امروز در حاشیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سالانه ۲ میلیون تن قیر در کشور مصرف می‌شود که در معابر برون‌شهری و درون‌شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، قیر رایگان برای احداث جاده‌ها به صورت تهاتری و پایاپای، با اعتبار سازمان برنامه و بودجه تامین و برای فعالیت های راهسازی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با بیان اینکه در زمینه افزایش طول روسازی آسفالتی در کشور نسبت به گذشته پیشرفت مناسبی داشته‌ایم، افزود: از ۲ میلیون تن قیر مذکور در قانون بودجه امسال، رقم ۸۰۰ هزار تن در شرکت ساخت برای احداث آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی مصرف می‌شود که‌ اگر فقط قیمت رویه‌های آسفالتی را برای این حجم از آسفالت در نظر بگیریم؛ این رقم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال می‌شود که فقط هزینه تولید آسفالت در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل است.

خادمی با اشاره به بررسی سالانه نحوه عملکرد رویه‌های آسفالتی جاده‌ها از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین صنعت قیر و آسفالت برای ارتقای کیفیت و کمیت این محصول و کاهش مصرف قیر در احجام بزرگ تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در زمینه تعریض و بهسازی جاده های منتهی به مرزهای ۴ گانه ایران و عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین، گفت: در مسیر کرمانشاه - سرپل ذهاب - خسروی حدود ۶۰ کیلومتر بزرگراه در حال تکمیل است که ۴۰ کیلومتر آن، تا چند روز آینده رسماً افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور ایلام - مهران نیز که پرترددترین مرز ایران و عراق برای سفر به عالیات و عتبات است، جاده فعلی کاملاً بهسازی شد همچنین چهارخطه شدن این محور در دستور کار قرار گرفت و بخش اعظم آن اجرا شده است که مردم و زائران می‌توانند، نسبت به سال‌های قبل بسیار راحت‌تر از این جاده استفاده کرده و به مرز برسند.

به گفته خادمی، چهاربانده کردن محور ارتباطی اهواز - سوسنگرد - چزابه در دستور کار شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته و بهسازی جاده فعلی انجام شده که به کاهش مشکل زائران در مراسم اربعین امسال منجر خواهد شد؛ ضمن اینکه محور شلمچه نیز چهار بانده شده و زائران می‌توانند از آن محور، تردد ایمن داشته باشند.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط امکان پارک خودروی شخصی زائران در پارکینگ هایی که امسال تعبیه شده، گفت: برای بهسازی مسیرها و چهار خطه کردن محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور و مسیرهای عتبات عالیات در سال ۹۵ و نیمه دوم ۹۶، تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و کار ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      کاش میشد جاده های جنوب ایران هم که زائران را به آبادان وخرمشهر می‌رساند را نه چهار بانده لااقل دو بانده کنند، مثل قسمتهایی از جاده بندر لنگه به پارسیان و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج