۶۲۰۴۱۰
۵۰۵۸
۵۰۵۸
پ

نمایندگان لر مجلس نسبت به پخش یا عدم پخش سریال کمال تبریزی اجماع ندارند

تغییر چهره «سرزمین کهن» جواب نداد!

گروه تلویزیون،هادی اعتمادی مجد: بحث اصلا بر سر اسم سریال نبود تا با تغییر از «سرزمین کهن» به «سرزمین مادری»،حاشیه اش از یادها برود و خوراکی نسبتا مطبوع برای آنتن این روزها بی رمق و کم بیننده شبکه سه فراهم شود.

بانی فیلم: گروه تلویزیون،هادی اعتمادی مجد: بحث اصلا بر سر اسم سریال نبود تا با تغییر از «سرزمین کهن» به «سرزمین مادری»،حاشیه اش از یادها برود و خوراکی نسبتا مطبوع برای آنتن این روزها بی رمق و کم بیننده شبکه سه فراهم شود.
تغییر چهره «سرزمین کهن» جواب نداد!
شبکه ای که تا همین چند سال پیش جزو سرآمدترین شبکه های تلویزیون شناخته می شد و گوی شمار بینندگان را از سایر شبکه‏ها ربوده بود، امروز چنان از تک و تا افتاده و گل برنامه هایش به پخش زنده فوتبال و یار دیرینه و اغلب در اوجش «نود» و عادل فردوسی پور محدود مانده که برای دوام آوردن در کورس سریال سازی ناگزیر از احیای سریال ناکام سالها پیش خود شده است.
بعد از بازپخش یک سریال تکراری (چرخ فلک) و مجموعه روی آنتن «عقیق» که هنوز نتوانسته بازخوردهای دلگرم کننده و مثبتی را به همراه داشته باشد، «سرزمین کهن» با انبوهی از بازیگران سرشناس و محبوب پتانسیل آنرا داشت تا همانطور که وعده داده شده از ۱۵ مهر روی آنتن برود و تماشاگر جذب کند. آن هم در شرایطی که گروه های قبلا موفق این شبکه بویژه «گروه اجتماعی» امروز ظاهراً حوصله و خلاقیتی برای برنامه سازی ندارند و در جا می زنند!
در این راه، شبکه سه تلاش کرد تا با تغییر نام سریال کمال تبریزی به «سرزمین مادری» و حتی در تاکتیکی ابتدایی با ساخت تیزری تازه،«سرزمین کهن» را به عنوان محصولی نو معرفی کند تا از حاشیه های غیر قابل پیش بینی تازه بگریزد.با این حال ترفند مدیران شبکه سه جواب نداد. ادعای «اصلاحات صد در صدی» که در توضیح اخیر روابط عمومی شبکه هم روی آن تاکید شده بود، نکته ای نبود که آزردگی خاطر هموطنان لر را از این سریال برطرف کند. همین شد که شایعه بروز «مشکلات فنی» بهترین دستاویز بود! جالب آنکه شبکه سه در توضیح خود مشخصا سیمافیلم را به عنوان مرجع اصلی و مسئول معرفی کرد تا از خود سلب مسئولیت کند.
ضمن اینکه نشست هم اندیشی اخیر علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، حسین کرمی مدیر سیمافیلم و مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان با چند تن از ائمه جمعه مناطق بختیاری نشین در مورد سریال هم خروجی قابل قبولی نداشت و کار را برای شبکه سه تبدیل به کلافی سردرگم کرد.
ماجرای این سریال اما دیروز با ورود مجلس به قضیه، وارد فاز تازه ای هم شد. وقتی عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خبر داد «در میان نمایندگان لر مجلس نسبت به پخش یا عدم پخش سریال «سرزمین کهن» اجماعی وجود ندارد» و گرچه در ادامه تا حدودی موافقت ضمنی خود را با پخش آن مطرح کرد. محمد بیرانوندی به خانه ملت گفته «نباید کل بنایی را به خاطر جزء ناموزونی از آن خراب کرد؛ با این استدلال به نظر من باید پخش این سریال که دو قسمت از آن نمایش داده شده است، از سر گرفته شود چراکه هزینه‌های زیادی برای ساخت و تولید این اثر هنری صرف شده است».
نماینده مردم خرم آباد و دوره‌چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص پخش این سریال در جلسه مجمع نمایندگان استان لرستان بحث کوتاهی مطرح شده است، افزود: «به دلیل برخی حساسیت‌ها، اصلاحات صورت گرفته در خصوص این سریال تلویزیونی کافی نیست و نتوانسته نظرات را به خود جلب کند؛ لذا باز هم نکاتی برای اصلاح در این مجموعه تلویزیونی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد».وی ادامه داد: «جزئیات مورد نظر نمایندگان و نخبگان بختیاری باید در بازنگری سریال سرزمین کهن مورد توجه قرار گیرد.
البته به اعتقاد من انتقادها در خصوص این سریال باید در محافل و جلسات خصوصی مطرح شود، نه اینکه در تریبون‌های عمومی اعلام و حساسیت‌ها در این خصوص را بالا ببرد.بیرانوندی با بیان اینکه در میان نمایندگان لر مجلس نسبت به پخش یا عدم پخش سریال «سرزمین کهن» اجماعی وجود ندارد، اضافه کرد:« قصد داریم پیش از نهایی شدن تصمیم درباره پخش یا عدم پخش سریال با دست‌اندرکاران آن از جمله کمال تبریزی کارگردان و مسئولان صدا و سیما در این خصوص نشست داشته باشیم و توضیحات آنها را بشنویم».
این در حالی است که کمال تبریزی اوایل مهر امسال درباره حاشیه‌هایی که پیرامون سریال «سرزمین کهن» ایجاد شد، در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است در این سری از پخش مشکلی پیش نیاید،به ایسنا گفته بود: «با تغییرات و اصطلاحاتی که انجام شده، خیلی بعید است مشکلاتی به وجود بیاید و چون از ابتدا و بدون سانسور زمان آقای ضرغامی پخش خواهد شد(!) مطمئنم که دیگر سوءتفاهمی ایجاد نخواهد کرد».
با این وصف به نظر می‏رسد آنچه تابناک اخیرا درباره مخالفت شورای بازبینی سریال «سرزمین مادری» در رابطه با عدم پخش و به «صلاح نبودن» روی آنتن رفتن آن خطاب به رییس سازمان صداوسیما منتشر کرد،چندان هم بیراه نبوده است!
پرحاشیه ترین سریال تاریخ تلویزیون با پخش ۴ قسمت در بهمن ۹۲ اعتراضاتی قومیتی را در خوزستان در پی داشت که با اظهار نظر های نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی همراه و در نهایت، باعث توقف این مجموعه شد.حالا باید دید مدیران تلویزیون می‏توانند در این باره با توجه به اصرارشان برای روی آنتن فرستادن سریال چاره اندیشی دقیقی داشته باشند یا همچنان «سرزمین کهن» یا با هیات نونوار شده‏اش در قالب «سرزمین مادری»، آنرا دوباره راهی آرشیو خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج