۶۲۰۴۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«روز مرگ مبارک» پایین آمد ، «Geostorm» در گیشه توفان به پا نکرد

صعود فیلم تازه تایلر پری به صدر پرفروش ها

فیلم جدید از سری آثار تایلر پری که با اسم «بو.۲، تایلر پری، یک هالووین ماده آیی» تهیه و عرضه شده، برابر با اکثر پیش بینی های قبلی در صدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

بانی فیلم: فیلم جدید از سری آثار تایلر پری که با اسم «بو.۲، تایلر پری، یک هالووین ماده آیی» تهیه و عرضه شده، برابر با اکثر پیش بینی های قبلی در صدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت و به هفتمین فیلم از آثار ماده آیی تبدیل شد که کارش را در گیشه های آمریکای شمالی با فروشی بیش از ۲۰ میلیون دلار آغاز کرده است، سه فیلم تازه دیگری هم که این هفته اکران شدند، ظاهراً رتبه های بالایی به دست آوردند و موفق بودند اما ارقام فروش شان کمتر از چیزی بود که تصور می شد و کمپانی های سازنده آنها بدان امید بسته بودند.
این فیلم ها «Geostorm»، «تنها شجاعان» و «مرد برفی» نام دارند که به ترتیب در جدول سودسازان سینماهای آمریکا و کانادا صاحب رتبه های دوم، پنجم و هشتم شدند و فیلم جدید دیگری به نام «متفاوت مثل من» هم که توسط کمپانی نه چندان مشهور پیور فلیکس ساخته شده، به رغم اکران شدن در ۱۳۶۲ سالن در سطح آمریکا و کانادا روی رقم نازل دو میلیون و پانصد هزار دلار توقف کرد و در سایه آن فقط به رتبه دوازدهم در جدول درآمد آفرینان سینماهای آمریکای شمالی رسید. مجموعاً ۱۲ فیلم بالای جدول درآمدسازان سینماهای آمریکا و کانادا از هشتاد و یک میلیون و سیصد هزار دلار سودسازی فراتر نرفتند و این بیش از ۳۰ میلیون دلار کمتر از آمار فروش فیلم های برتر در همین مقطع و هفته از سال پیش است.
هشتمین اکران برتر در میان فیلم های «پری» رقمی که «بو.۲، تایلر پری» را در صدر نشاند، بیست و یک میلیون و ششصد هزار دلار بود و این ۷ میلیون دلار کمتر از میزان فروش قسمت نخست «بو» از سوی آثار تایلر پری به حساب می آید. فیلم اول با درآمدی ۷۳ میلیون دلاری از پرده های آمریکای شمالی برچیده شد ولی نمی توان فرجام کار فیلم جدید و فروش نهایی آن را حدس زد زیرا میان ۱۷ فیلمی که تایلر پری کارگردانی کرده (و ۸ تای آن عنوان کلی و در برگیرنده «ماده آیی» را بر خود دارند) فیلم فعلی هشتمین شروع اکران برتر را داشته است.
اگر آمار مجموع فروش کل فیلم های ساخت تایلر پری در آمریکای شمالی را طالب باشیم، باید متذکر شویم که به ۸۳۸ میلیون دلار می رسد و چون دو فیلم او اینک مراحل نهایی ساخت و دوران پس از تولید خود را سپری می کنند و در طول سال ۲۰۱۸ به نمایش در می آیند، از حالا می توان روی یک میلیاردی شدن این هنرمند در گیشه های آمریکا و کانادا حساب کرد و آن را قطعی برشمرد.
رتبه بالایی که کافی نیست
رتبه دوم جدول پرفروش ها برای «Geostorm» فیلم تازه کمپانی برادران وارنر که پیرامون فجایع طبیعی و تبعات آن است و براساس وقایع تلخ هفته های اخیر قاره آمریکا و متمرکز بر توفان های مهلک و مدهشی است که در سطح آمریکا حادث شده و خیلی ها را بی خانمان ساخته است، ظاهراً دستاورد بالایی به حساب می آید و باید آن را نشانه موفقیت دانست اما اولاً میزان پولسازی این فیلم در هفته نخست اکرانش در آمریکا به رغم به نمایش در آمدن در ۳۲۴۶ سالن از سیزده میلیون و سیصد هزار دلار تجاوز نکرد و این یک گیشه توفانی تلقی نمی شود و ثانیاً هزینه تولید این فیلم پر سر و صدا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده که طبعاً گیشه ابتدایی فیلم در قبال این رقم، یک عدد کوچک و محدود و ناامید کننده است.
در حالی که تصور می شد مضمون حادثه ای این فیلم و تمرکز آن بر توفان و ویرانی و مرگ بسیاری از مردم آمریکا را که از این بابت طی سال هایی متعدد و منجمله امسال متضرر و مغبون شده اند، به سمت تالارهای محل پخش فیلم بکشاند، شاید «وحشت» از این مسئله بر «اشتیاق» ناشی از دیدن فیلم سنگینی کرد و آن را به کمترین حد تاثیرگذاری رساند. واقعیت امر هر چه باشد، از تماشاگران هفته پیش این فیلم۵۶ درصد مرد و ۴۴ درصد زن بودند و ۷۷ درصد از کل آنها بیش از ۲۵ سال سن داشته اند.
هنر در ایام ترس
در حالی که در غرب در ایام موسوم به هالووین بسر می بریم و به تبع آن موضوعات عادی و هنری زندگی مردم به تناسب و فراخور آن با ترس و مرگ و ارعاب سر و کار دارند و طبعاً فیلم جدید تایلر پری هم که وصف آن آمد به رغم بارقه طنز و طعنه آن با این مقوله عجین و برخاسته از مسائل هالووین است، فیلم «روز مرگ شاد» (یا «روز مرگت مبارک») نیز نشأت گرفته از همین امور و رویکردها است.
این فیلم که کارش را از هفته پیش با ایستادن در صدر جدول پر فروش های آمریکا و کانادا شروع کرد، این هفته با ۶۴ درصد تنزل در فروش به رتبه سوم در جدول پر فروش های آمریکا تنزل کرد و در این راه بیشتر از نه میلیون و سیصد هزار دلار نفروخت. درآمد این فیلم بعد از ۱۳ روز نمایش در آمریکای شمالی به ۴۰ میلیون دلار بالغ می شود که با احتساب بودجه اندک (چهار میلیون و هشتصد هزار دلاری) تولید فیلم درآمد قابل توجهی است.
جای امیدواری در عین تنزل
«بلید رانر۲» که آن را «بلید رانر ۲۰۴۹» نامیده اند و دو هفته پیش در بدو اکرانش در آمریکای شمالی صدرنشین جداول فروش فیلم ها شد و هفته پیش توسط فیلم «روز مرگ شاد» به رده دوم تنزل داده شد، این هفته با تنزلی تازه و اضافی و ۵۴ درصدی به فروشی هفت میلیون و صد هزار دلاری و رتبه چهارم در جدول پرفروش ها اکتفا کرد. این فیلم حالا ۷۴ میلیون دلار در آمریکا پولسازی کرده که فقط نیمی از بودجه تولید ۱۵۰ میلیون دلاری فیلم را شکل می دهد ولی سودسازی قابل توجه فیلم در مناطقی به جز آمریکای شمالی جای امیدواری و رسیدن به ارقامی سودساز را برای سازندگان فیلم شامل کمپانی برادران وارنر باز گذاشته است.
«بلید رانر ۲۰۴۹» ۳۵ سال پس از بلید رانر اوری ژینال که آن را ریدلی اسکات ساخت، روانه بازار شده و انتظارها را تا حد زیادی برآورده کرده اما به رغم تمامی تلاش ها و هنرها و مهارت های دنیس ویله نوو کانادایی که این بار به جای اسکات زمامدار امور و کارگردان است، فیلم به درجات افسانه ای فیلم نخست نزدیک هم نشده است و شاید هم همان «افسانه» و خاطرات ویژه است که «تیغ رو یک» را هدفی در دور دست قرار می دهد و «تیغ رو۲» را به دنباله رویی غیردرخشان برای آن تبدیل می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج