۶۲۰۵۱۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

آقای تورگ، کدام قله؟ کدام اوج؟

آقای تورگ، به‌نظرتان وقت تغییر دغدغه نشده است؟ شما نیتتان خیر است. می‌خواهید صحنه فوتبال را از زشتی‌ها پاک کنید. اما تنها کاری که در نهایت موفق به انجام آن می‌شوید، بولدکردن زشتی‌هاست.

فرهنگستان فوتبال: آقای تورگ بزرگوار، در لجن دست‌وپا می‌زنیم. یکی از یکه‌بزن‌های شرق مازندران بادی‌گارد مدیرعامل باشگاه متمول لیگ یکی شده و در تبریز بزن‌بهادر معروف شهر با کاپیتان تیم رفت‌وآمد دارد و کمال هم‌نشین هم البته در وی اثر کرده است. لات‌ولوت‌های معروف تهران در اردوگاه استقلال و پرسپولیس رفت‌وآمدی همیشگی دارند و پاتوق‌هایشان به‌صورت اتفاقی در کافه‌ها و رستوران‌های بزرگان تیم شکل می‌گیرد. در اصفهان هرگاه شعاری علیه یک مربی سر داده می‌شود مدیران می‌گویند عده‌ای اراذل و اوباش این کار را کرده‌اند. آقای تورگ عزیز، آیا واقعا هدف شما از حضور در این پست، پرت‌کردن حواس مردم از اتفاقاتی‌ست که در فوتبال این مملکت رخ می‌دهد؟ اگر این‌طور است، تبریک می‌گویم؛ شما از این نظر بهترین نمره را کسب می‌کنید.

برادر تورگ، اما اگر هدفی دیگر دارید که باید اینطور باشد، شما بدجوری شکست خورده‌اید. احکام فوری و عجیب شما در مورد برخی ستارگان فراموش نشده است. مهدی رحمتی با یک هوادار در ارمنستان عکس گرفت و محرومش کردید. سوشا مکانی را به‌خاطر پوشیدن شلوار باب اسفنجی محرومش کردید. محسن فروزان را به‌خاطر فعالیت مدلینگ همسرش در اینستاگرام محروم کردید. کمیته‌ای که امروز زیر نظر شماست، از ابتدای پیدایش‌اش با احکام عجیب موجبات خنده مردم را فراهم کرده است. روزی که آنالیزور تیم ملی را به‌خاطر پست اینستاگرامی‌اش و شباهت فدراسیون فوتبال به برره به یک جلسه محرومیت محکوم کردید و کارلوس کی‌روش او را در اولین بازی ملی با خودش برد تا پوزخندی به کمیته اخلاق زده باشد، بیشتر معلوم شد که خانبان در پست اینستاگرامی‌اش چه‌قدر راست گفته است. یکی از بحث‌های جالب کمیته اخلاق ورود به مسأله خالکوبی‌های اشکان دژاگه و سردار آزمون است. ورود به‌چنین فضایی که یک‌طرف آن دو بازیکن بزرگ تیم ملی هستند، جنجال رسانه‌ای زیادی می‌کند. اما فایده‌ای هم دارد؟ غیر از همان جنجال رسانه‌ای خیر! آن حکم با وتو از طرف کفاشیان به تاریخ پیوست؛ مثل تمام حکم‌هایی که در این پاراگراف شرحشان گفته شد.

آقای تورگ، به‌نظرتان وقت تغییر دغدغه نشده است؟ شما نیتتان خیر است. می‌خواهید صحنه فوتبال را از زشتی‌ها پاک کنید. اما تنها کاری که در نهایت موفق به انجام آن می‌شوید، بولدکردن زشتی‌هاست. بدون احکام شما تعداد کمتری عکس یک هوادار با رحمتی را می‌دیدند، همسر محسن فروزان امروز فالوئرهای کمتری داشت و قلیان‌کشیدن مسلمان و غفوری بیشتر مورد شماتت قرار می‌گرفت. اما نوع دغدغه‌های کمیته اخلاق باعث شده که افکار عمومی نسبت به آنها جبهه داشته باشند. آقای تورگ، شما حتی طرح دغدغه‌تان هم همیشه اشتباه است. منتظر می‌مانید ببینید چه چیزی در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد تا شروع کنید به حکم صادر کردن. این مورد بارها دیده شده است و در خصوص مهدی رحمتی کاملا مشهود بود که صرفا پخش‌شدن عکس در فضای مجازی باعث صدور حکم بوده است.

اما بهتر نیست برادر که ابتدا یک وجهه درست برای این کمیته ایجاد کنید؟ کمیته‌ای که همه آرایَش وتو شده و با موج منفی واکنش‌ها روبه‌رو بوده، امروز چه جایگاهی بین فوتبالیست‌ها دارد؟ محسن مسلمان و غفوری به شما چی بگویند؟ اصلا فکر می‌کنید جدی می‌گیرندتان؟ من بعید می‌دانم کمیته شما اصلا توانایی محروم‌کردن دو بازیکن اصلی دو تیم بزرگ ایران در آستانه دربی را داشته باشد. اما شما خودتان را در هر جایی که احساس کنید بازتاب خبری خوبی هست، وارد می‌کنید. این رویه نمی‌تواند سازنده باشد و خودش می‌تواند دامن‌زننده به بی‌اخلاقی‌ها باشد.

آقای تورگ عزیز، حالا که هم شما و هم ما می‌دانیم هیچ قله‌ای برای فتح نیست، بیایید با توجه به ریشه‌های فساد در فوتبال، نام خودتان را برای همیشه در این موضوع جاودانه کنید. این‌گونه شما مرد اول اخلاق این فوتبال خواهید شد و تا چندسال بعد دیگر شاهد این از نظر شما ناهنجاری‌ها، هم نخواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا حق مطلب رو درمورد این آقا و البته کمیته اخلاق ،بجا آوردید ،،،سپاس ازشما

    • علیرضا

      دمت گرم

    • بدون نام

      این آقا که دستش به بالا دستیها که نمیرسه یا اجازه بهش نمیدن که ورود کنه بخاطر همین برای اینکه به چشم بیاد واظهار وجود کرده باشه این موارد پیش پا افتاده رو بهش گیر میده .از نویسنده این مطلب هم ممنون ،دم شما گرم..

    • امید

      مطلب عالی بود امیدوارم این کمیته ها دیگه تو فوتبال تشنج ایجاد نکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج