۶۲۰۶۸۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سینماتک پاریس در دو راهی قرار گرفت

جبهه‌گیری فمینیست‌های فرانسوی علیه پولانسکی

سینماتک فرانسه که همواره دربرنامه هایش «ستایش ومروربرآثار» بزرگان سینما را می گنجاند قراراست از۳۰ ماه اکتبر۲۰۱۷ (۸ آبان) برنامه ستایش از رومن پولانسکی فیلمسازبرجسته لهستانی-فرانسوی را با نمایش همه آثارش برگزارکند. اما هنوز این برنامه شروع نشده، ازسوی برخی از فمینیست های فرانسوی جنجالی به پاشده که می خواهند ازبرگزاری آن جلوگیری کنند.

وبسایت بانی فیلم: سینماتک فرانسه که همواره دربرنامه هایش «ستایش ومروربرآثار» بزرگان سینما را می گنجاند قراراست از۳۰ ماه اکتبر۲۰۱۷ (۸ آبان) برنامه ستایش از رومن پولانسکی فیلمسازبرجسته لهستانی-فرانسوی را با نمایش همه آثارش برگزارکند. اما هنوز این برنامه شروع نشده، ازسوی برخی از فمینیست های فرانسوی جنجالی به پاشده که می خواهند ازبرگزاری آن جلوگیری کنند.

این مسئله بی ارتباط با آبروریزی رئیس کمپانی میراماکس در رسانه های جهان نیست!
جبهه‌گیری فمینیست‌های فرانسوی علیه پولانسکی

مشکل از آنجا آغاز شده که ازچند هفته پیش در رسانه های غربی و به ویژه امریکا، ماجراهای آزار جنسی هاروی واینستین (رئیس کمپانی میراماکس) دررابطه با ستارگان هالیوودی وحتی اروپائی جنجال به پا کرد و احتمالا پای این تهیه کننده را بزودی به دادگاه می کشاند.

کمپانی میراکس یکی ازمهمترین وپرنفوذترین کمپانی های فیلمسازی آمریکائی به حساب می آید، (میراماکس حداقل دو فیلم ایرانی را در آمریکا پخش کرده است که یکی از آنها نامزد اسکارهم شد) مدیراین کمپانی درپشت پرده آکادمی اسکار و به دست آوردن جایزه برای فیلمها، نقش اساسی بازی می کرد.اما جنجال های آزار جنسی واینستین باعث شد هفته پیش او را از آکادمی اسکار بیرون کنند که لطمه جبران ناپذیری به کمپانی اش وارد کرد.
امروزه که بحث آزار جنسی زنان توسط مردان به ویژه دردنیای سینما داغ شده و خبرهای آن زیرذره بین رفته، فمینیست های فرانسوی درپاریس هم علیه رومن پولانسکی که در سال ۱۹۷۷ با دختری زیرسن قانونی رابطه داشته شوریده اند ومعتقد هستند که نباید ازاو تجلیل شود.

در آمریکا هنوزقاضی دادگاه منتظررسیدن پولانسکی به خاک این کشور است تا دادگاه اورا برگزار کند و حتی از کشورهائی که پولانسکی به آنها سفر می کند خواسته این فیلمساز لهستانی تبار فرانسوی را به آمریکا بفرستند.

درافتتاحیه برنامه سینماتک پاریس قرار است در مراسمی آخرین فیلم پولانسکی با نام «برمبنای یک داستان واقعی» با حضور این کارگردان برگزارشود .این فیلم دربخش خارج ازمسابقه کن بود وقراراست نمایش عمومی آن بزودی آغاز شود.

در طول این مرور برآثار، یک مسترکلاس ازسوی این کارگردان نیز تدارک دیده شده است که ازهم اکنون شیفتگان پولانسکی همه جاها را رزرو کرده اند! همچنین قرار است فیلم «محله چینی ها» که پولانسکی آن را در آمریکا ساخته بود، مورد تجزیه وتحلیل قرار گیرد.

فممیست های فرانسوی که سخنگوی آنها زنی به نام «فاطیما آل سعودی» است در اطلاعیه ای که برای مطبوعات فرستاده عنوان کرده که دادگاه پولانسکی هنوز در آمریکا به پایان نرسیده و وی باید محاکمه شود درحالیکه خود سامانتا جیمر دختری که در۱۳ سالگی قربانی این مسئله بوده وحالا ۵۴ سال دارد، رسما در آمریکا دردادگاهی حاضرشده واعلام کرده بود که پولانسکی را بخشیده وازنظر او قضیه تمام است.

درماه مارس ۲۰۱۷ که مراسم سزار(اسکارفرانسه) برپا شده بود، ازپولانسکی به عنوان رئیس این جشن دعوت کرده بودند اما به خاطر اعتراض های شدید فمنیست ها، این فیلمساز ناچار شد در مراسم شرکت نکند درحالی که کاترین دونو ستاره بزرگ فرانسوی دفاع قاطعانه ای از پولانسکی ۸۴ ساله کرد.

هنوزازسوی وزیرفرهنگ فرانسه که یک زن است و نیز ازسوی کمیته حقوق زنان که یک ارگان رسمی دولتی است هیچ بیانیه ای علیه برنامه پولانسکی درسینماتک منتشر نشده است. ازسوی دیگرمدیرجدید سینماتک، فدریک بونو اعلام کرد برنامه های این مرکز سینمایی از سال قبل تنظیم کرده بودیم.

او در ادامه کگفته است که آخرین فیلم پولانسکی در کن هم حاضر بوده و تین مرکز سینمایی به دنبال جنجال نیست. مسئله دادگاه فیلمساز ربطی به سینماتک ندارد واین مرکز حق دارد از سینماگران بزرگ تجلیل کند.

باید منتظرروزافتتاحیه مروربرآثار رومن پولانسکی در۳۰ اکتبر درپاریس بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج