۶۲۰۷۸۷
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

نظارت ۷۰۰ ناظر شرعی بر تولید مواد غذایی کشور

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: ۷۰۰ ناظر شرعی در کشور بر تولید مواد غذایی نظارت می کنند.

خبرگزاری ایسنا: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: ۷۰۰ ناظر شرعی در کشور بر تولید مواد غذایی نظارت می کنند.

گردهمایی مسئولین حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی، به میزبانی کرمانشاه برگزار شد. در این گردهمایی حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه ۷۰ کشتارگاه کشور کد نظارت شرعی دارند، گفت: آمادگی داریم برای همه کشتارگاه های کشور کد نظارت شرعی صادر کنیم که شرط آن حضور ناظر شرعی در این کشتارگاه ها است.

همچنین آیت الله عالمی - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی - در این مراسم با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، اظهار کرد: پایه اقتصاد کشور ما بر مبنای کشاورزی است.

وی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در تامین غذای سالم برای جامعه، افزود: مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی عنایت خاصی دارند.

آیت الله عالمی به نقش مهم روحانیون در تامین غذای سالم و حلال نیز اشاره کرد و گفت: روحانیون در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید پرتحرک باشند و بر امور موثر بر تامین سلامت غذا از جمله کشتارگاه ها نظارت خوبی داشته باشند.

وی به اهمیت تامین عذای حلال نیز اشاره کرد و گفت: باید به جایی برسیم که ایران به مرکز و محور تولید غذای حلال واقعی در دنیا تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی اظهارکرد: باید هم دسترسی مردم به غذای حلال آسان شود و هم مردم دیگر کشورها با اطمینان بالا از غذای حلال تولیدی در کشور ما استفاده کنند.

علیرضا رفیعی پور - رییس سازمان دامپزشکی کشور - نیز در این گردهمایی با اشاره به اهمیت خودکفایی در حوزه غذا، گفت:وابستگی در حوزه غذا خطرناک است.

وی با اشاره به کمبودهایی که در سازمان دامپزشکی بلحاظ نیروی انسانی وجود دارد، اظهار کرد: باید با افزایش همکاری بین بخشی این کمبود را جبران کرد.

رفیعی پور اظهار کرد: یک سهمیه ۳۰۰۰ نفره بکارگیری نیرو برای سازمان دامپزشکی در حال قطعی شدن است که تلاش می کنیم سهمیه خوبی برای بکارگیری روحایون بعنوان ناظر شرعی در نظر بگیریم.

خسرو شهبازی - رییس سازمان جها کشاورزی استان کرمانشاه - نیز در این گردهمایی با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: این استان از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است.

وی وسعت اراضی کشاورزی استان را ۹۴۶ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این استان در تولید گندم رتبه چهارم، تولید جو رتبه دوم، تولید نخود رتبه اول و تولید چغندر رتبه چهارم کشور را دارد.

شهبازی جمعیت دامی استان را نیز ۴.۶ میلیون واحد دامی و مجموع تولیدات دامی استان را ۴۴۲ هزار تن اعلام کرد.

شهبازی سطح گلخانه های استان را نیز ۴۲ هکتار اعلام کرد و گفت: برنامه توسعه گلخانه ها را با جدیت دنبال می کنیم و ظرف دو تا سه سال آینده سطح گلخانه های استان به بیش از ۱۰۰ هکتار می رسد.

وی با اشاره به اجرای سامانه گرمسیری، گفت: با اجرای این سامانه ۶۲ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان قابلیت کشت آبی پیدا می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورهای دیگه هم ناظرشرعی دارند؟

    • رصا شاهبخش.

      کاش این 700 ناظر متخصص مواد عذایی هم بوذند و فقط به بعد شریعت ان نگاه نمیکردند. تقلب و کم فروشی بیداد میکنه

    • کارمند

      واقعا شغل سختیه خسته نباشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج