جاباما
۶۲۰۸۱۶
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مردم را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب کنید

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید عموم مردم را با تولید ملی آشتی داده و زمینه خرید کالاهای باکیفیت ایرانی را به نحو شایسته فراهم آورند.

خبرگزاری ایسنا: خلفی در جلسه شورای روابط عمومی های هم خانواده صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار کرد: در عصر کنونی که توسعه در بستر ارتباطات شکل می گیرد باید فضایی را فراهم آوریم تا بیشترین بهره را از ارتباطات و همکاری‌های متقابل رسانه ای ببریم چرا که تاثیرگذاری ارتباطات و رسانه‌ها در افکار عمومی بسیار بیشتر از سایر فعالیت ها و کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر به دنبال آن هستیم که به معنای واقعی به مردم خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: باید به خواسته‌ها و مطالبات مردم اهمیت دهیم و با همکاری و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های مختلف زمینه ای را فراهم کنیم تا خود مردم در صحنه های مختلف به ویژه خرید کالاهای ایرانی حاضر شوند و در سایه این تعامل مثبت اثربخشی واقعی را نیز شاهد باشیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت تقویت تعاملات درون سازمانی را به مسئولان روابط عمومی ها یادآور شد و گفت: باید با افکار عمومی و مردم بیشتر در ارتباط باشیم و در این زمینه اکثر تصمیم گیری‌ها باید با خواسته عموم مردم و مطالبات آنها شکل گیرد که قطعا روابط عمومی‌ها در این زمینه می توانند نقش پیشتازی را ایفا کنند.

خلفی، نقش بی بدیل و اثربخش همکاری روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی در آگاهی بخشی عمومی یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان همکاران ما قطعا به ماهیت توسعه به عنوان یک هدف مشترک توجه دارند و ما با زبانی رسا و استفاده از ظرفیت‌های آنها می توانیم بخش عظیمی از توانمندی های خود را به رخ بکشیم.

وی در ادامه به تحولات عصر حاضر به عنوان عصر پیشرفت تکنولوژی ها اطلاع رسانی‌های آنی و لحظه ای اشاره کرد و افزود: با توجه به تکثر رسانه ها به دور از انحصارطلبی باید از ظرفیت همه رسانه های مکتوب، دیجیتالی و ... استفاده کنیم که قطعا ارتباط و تعامل بیشتر با این رسانه‌ها می توان زمینه سودمندی فعالیت‌ها و حرکت‌ها را در حوزه سازمان صنعت و معدن فراهم آورد.

رئیس روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در استان‌ها نیز باید روابط عمومی‌ها تعامل و ارتباط تنگاتنگی را با رسانه‌ها داشته باشند تا در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است بتوانیم با تقویت تولید ملی کارها را با اثربخشی بیشتر به پیش ببریم تا مردم ما به خرید کالاهای ایرانی افتخار کنند.

خلفی، خرید کالاهای ایرانی را زمینه ساز تقویت مقوله اشتغال، و تولید ملی خواند و گفت: تنها جایی که ما می توانیم جلوی قاچاق و واردات آن را بگیریم آگاهسازی مردم از طریق رسانه هاست. در این زمینه باید در داخل نیز به مردم کالاهای باکیفیتی را عرضه کنیم. ما نمی توانیم به مردم کالای داخلی را توصیه کنیم اما آنها رضایت چندانی از این کالاها نداشته باشند در حالی که با تقویت و توانمندسازی تولید داخلی و کیفی سازی آن می توانیم مردم را به خرید بیشتر ترغیب و تشویق کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روند پاسخگویی مسئولان روابط عمومی را بسیار ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: نباید منفعلانه عمل کرد بلکه بهتر است با تعامل و ارتباط با همه رسانه‌ها پاسخگویی شفاف و روشنی را داشته باشیم و از لایه‌های مختلف ارتباطی و تعاملی استفاده کرده تا مردم بیشتر با واحدهای تولیدی داخلی و خرید کالاهای ایرانی آشنا شده و با آن انس گیرند.

خلفی، ضرورت حضور آحاد و اقشار مختلف مردم را در راستای بازدید از واحدهای تولیدی به ویژه لوازم خانگی یادآور شد و اضافه کرد: بهتر است که بانوان خانه دار ما توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با کارخانه های تولید لوازم خانگی آشنا شده و نسبت به توانمندی و کیفیت آنها اطمینان داشته باشند.

رئیس روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در یک سالی که ما مسئولیت این مجموعه را عهده دار شدیم توان نیروی کار در این مجموعه را تا ۲.۷ درصد افزایش دادیم به طوری که از افراد علاقمند و متخصص در بخش های مختلف سازمان ها استفاده می کنیم.

خلفی به محدودیت منابع اعتباری در روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و اظهار کرد: ما به جای آنکه اعتباری را مستقیم هزینه کنیم از تعاملات و ارتباطاتمان با نهادها و شرکت های مختلف استفاده کردیم تا در مناسبت های مختلف از طریق رسانه های متعدد ویژه نامه هایی را چاپ و توانمندی صنعتگران و تولیدکنندگان خود را نشان دهیم.

وی از پیشنهاد برای اختصاص ردیف اعتباری ویژه روابط عمومی در سال آینده خبر داد و گفت: ما به همه استان ها خبر دادیم تا شورای هماهنگی روابط عمومی های هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت را به صورت ماهانه و با دستور کار جلسات مشخص برگزار کنند که قطعا در این زمینه امیدواریم در استان اردبیل نیز جلسات مشترک همفکری و تعامل بهتر برگزار شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارتباطات به عنوان عنصر توسعه و زیرساخت رشد و بالندگی در این زمینه یاد کرد و افزود: ما معتقدیم روابط عمومی ها باید نقش پیش برنده را به انجام رسانند نه اینکه دنباله رو برخی از اهداف و برنامه ها باشند.

خلفی بیان کرد: پیش از این روابط عمومی ها تنها به صورت محدود و در حد وظایف سازمانی کار می کردند اما امروزه خوشحال هستیم که روابط عمومی ها ارتباط محور کار کرده و تعاملات و تقویت آگاهی بخشی را فراهم می آورند.

در این جلسه تعدادی از مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اعم از اتاق بازرگانی، شهرک های صنعتی، سازمان نظام مهندسی معدن و ... دیدگاه ها و انتظارات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره جنس بنجل ایرانی به قیمت جنس فرد اعلا خارجی

    • بدون نام

      وقتی قیمت کالای ایرانی از جنس خارجی گرونتره مردم مگر دیوانه اند مسولین باید پیگیر قیمتهاباشن نه مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه دوستان بجای اینکه ترتیبی اتخاذ شود که کالاهای وطنی رو به کیفیت بهتری و قیمت مناسب تری سوق ذهید!!! کیفیت را کلا نادیده گرفتید و قیمت سرسام آور این جنس وطنی بی کیفیت و ایتحکام را نادیده گرفتید و یکدفعهتبلیغات خرید اجناس وطمی را پیشنهاد میفرمایید که بجز فرار خریداران ا،از این موضوع نتیجه دیگری نخواهد داشت،! اولا کیفیت را در نظر گرفته و سپس قیمت آنرا هم مناسب کنید، بعد شروع به تبلبغ اجناس وطنی مردم را تشویق کنید، اگر هر جای سخنم ایراد داره اعلتم کنید، اگر چه من خودم ایرتنی هستم و شکوفایی کشور را بجان و دلم مبخرم، اما راه درست این نییت که شما میفرمایید،

    • بدون نام

      یک قرون نمی ارزن کالا ایرانی..چون فقط میخوان فریب کاری کنن

    • بدون نام

      ......ایرانی ایرانی میکنه جم کن اخه یدونه جنس ایرانی اسم ببر ک رو دست اروپا زده باشه نیست برادر نگرد بعد میگه اشتی تو برو پرایدتو بساز

    • آقای محسن

      آره کیفیت پایین و آشغال رو بخرین.این خانه از بن خراب است

    • محمد ا

      تمام مسئولین حکومت درباره ترغیب که مردم اجناس ایرانی بخرند دروغ میگویند اگر راست میگویید جلوی واردات اجناس که درداخل تولید می شود ورود آنرا از چین ممنوع کنند

    • بدون نام

      مگه مریضیم؟تا جنسهای چینی هست(انبارها به حدی پرشده از جنس چینی) واسه چی جنس ایرانی بخریم

    • ایرانی

      صدا و سیما خیلی میتونه کمک کنه اگر بخواد.باورکنیدخیلی ازجنس های ایرانی صدبرابر بهتر از چینی هاست

    • علی ازاد

      کلا ی ایرانی نخرید چون گانتی هایش کذب یا بی مورد از جماله تلویژون ۵۵ خریدهام بعد ده ما نه شرکت جواب می دهد نه فروشنده نه نمایندهگی لذا کالا ی ایرانی نخرید

    • بدون نام

      با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه‌.به خدا آرزوی یه ماشین متوسط ایرونی رو دارم از بس گرونه به خدا وسع مالی ام‌اجازه نمیده.با این وضع اقتصادی مگه میشه؟؟؟؟؟

    • امیررضا

      کدوم آدم عاقلی جنس بی کیفیت میخره؟ مسال میخوایید؟ محصولات ایران خودرو و سایپا.گوشی جی ال ایکس که حذف شد.نوبت خودروسازها هم میرسه.و ...

    • بدون نام

      والله ما دوتا وسیله ایرانی گرفتیم برای هفت پشت ما بسه یخچال گازفردارهردوتاهم یکی بعد سه ماه یکی یک ماه خراب شدن روی هم پنج میلیون دادم

    • بدون نام

      وقتی یک کالایی کیفیت نداره و قیمتش هم گرانه، آیا ترغیب کردن مردمی که اوضاع مالی خوبی هم ندارند کار درستی است؟

    • مهراب

      من جنس ایرانی میخواهم که ارزونتر از خارجی باشه کیفیتش هم با خارجی برابری کنه جنسش خوب باشه اگر من خودم ببینم ایران یک گوشیه بهتر از نوت 8 یا اس 9 و یا ایفون 8 درست میکنه و به خارجیها گران میده و به ملت خود 1 میلیون ت میده میخرم حال تو ایران پراید میسازن قطعه های بیشترش از خارجه حال به ملت خود 23 م ت میده به کشورهای همسایه مفت میده بس خیانت نکنید تو جنس مردم خودشون میدونند چی به سلاحشون است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج