۶۲۱۰۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درگیری‌های ترامپ با قوانین مهاجرت

رویکردهای افراطی ترامپ به‌نظر شاهنامه‌ای بی‌پایان است. تصمیمات جنجال‌برانگیز او در سیاست خارجه مانند خط و نشان کشیدن‌هایش علیه برجام و فرمان‌های مهاجرتی اوعلیه ‌ایران و ۱۰ کشور دیگر جهان و مسائل بین‌المللی و حتی سیاست‌های داخلی او نخبگان و روشنفکران آمریکایی را روزبه‌روز ناامیدتر می‌کند و به زعم برخی از سیاستمداران آمریکا، نه‌تنها منجر به تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری او خواهد شد، بلکه جایگاه آمریکا در نظام بین‌الملل را نیز به چالش می‌کشد.

روزنامه آرمان: رویکردهای افراطی ترامپ به‌نظر شاهنامه‌ای بی‌پایان است. تصمیمات جنجال‌برانگیز او در سیاست خارجه مانند خط و نشان کشیدن‌هایش علیه برجام و فرمان‌های مهاجرتی اوعلیه ‌ایران و ۱۰ کشور دیگر جهان و مسائل بین‌المللی و حتی سیاست‌های داخلی او نخبگان و روشنفکران آمریکایی را روزبه‌روز ناامیدتر می‌کند و به زعم برخی از سیاستمداران آمریکا، نه‌تنها منجر به تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری او خواهد شد، بلکه جایگاه آمریکا در نظام بین‌الملل را نیز به چالش می‌کشد.
بر این اساس روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام محدودیت‌های جدید برای ورود پناهجو به خاک این کشور، فرایند پذیرش پناهجو از ۱۱ کشور از جمله ‌ایران را به تعویق انداخت. برخی منابع آگاه می‌گویند که محدودیت‌های بیشتری که در این طرح برای پذیرش پناهجویان وجود دارد، مربوط به شهروندان ایران، مصر، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و همچنین فلسطینیانی می‌شود که در این کشورها زندگی می‌کنند.
به‌نظر می‌رسد از آنجا که آمریکا در مساله لغو برجام به بن‌بست رسید، طرحی در سنای این کشور در پاسخ به عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ در حال بررسی است که در صورت تصویب و اجرای آن، محدودیت‌های شدیدی را اعمال خواهد کرد و براساس آن، آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک یا ممانعت از بازرسی از هر مکان موجب بازگرداندن تحریم‌ها می‌شود.
بن‌بست آمریکا
ترامپ به‌رغم اینکه تمایل بسیاری به لغو برجام داشت، موفق به لغو یکجانبه ‌این توافق بین‌المللی نشد، زیرا می‌دانست لغو این توافق بین‌المللی به‌سادگی امکانپذیر نیست و با انتقادهای شدید و حتی رویگردانی شرکای اروپایی نسبت به خود مواجه خواهد شد و در نهایت لغو این توافق منافع آمریکا را به خطر خواهد انداخت، به همین دلیل سرنوشت این توافق را به دست کنگره و سنا سپرد تا خود را از انتقادها و هجمه‌های بیشتر از سوی حامیان توافق مصون نگاه دارد. بر این اساس، طرح جدید سنای آمریکا محدودیت‌های شدیدی را برای توافق هسته‌ای اعمال خواهد کرد که براساس آن، آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک یا ممانعت از بازرسی از هر مکان موجب بازگرداندن تحریم‌ها می‌شود.
به‌نقل از خبرگزاری رویترز، طرح جدید مجلس سنا پاسخی است به تصمیم ترامپ مبنی بر تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای که به اعمال اقدامات جدید سخت بر توافق، شامل بازگرداندن تحریم‌ها علیه ‌ایران در صورتی که ‌این کشور یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک آزمایش کند یا مانع از بازرسی‌های هسته‌ای از هر مکانی شود، منجر می‌شود. منتقدان این طرح که توسط سناتورها باب کورکر و تام کاتن با حمایت دولت ترامپ ارائه شده است، می‌گویند که در صورت اجرایی شدن آن می‌تواند به‌عنوان نقض توافق بین‌المللی هسته‌ای از سوی آمریکا تلقی شود. پیش‌نویس این طرح که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، از ۱۳ اکتبر، زمانی که ترامپ اعلام کرد دیگر پایبندی ایران به توافق را تایید نخواهد کرد و از کنگره خواست تا قانونی را برای سخت‌تر کردن این توافق تدوین کند، آغاز شد.
سناتور کورکر از آن زمان با همکاران دموکرات خود در سنا دیدار کرده است که برخی از آنها احتمالا از تصویب این قانون حمایت می‌کنند. آنها تاکید کرده‌اند که واشنگتن باید پیش از اعمال هر تغییری با متحدان اروپایی که توافق را امضا کرده‌اند، همکاری کند. انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که از دیگر امضا‌کنندگان توافق هسته‌ای هستند، هشدار داده‌اند که طرح ترامپ می‌تواند در روابط با واشنگتن شکاف ایجاد کند و اعتبار آمریکا را به خطر بیندازد. طرح جدید سنا که متمم پیشنهادی برای قانون بازنگری توافق هسته‌ای با ایران است، ارزیابی ضروری دولت درباره پایبندی ایران را به‌گونه‌ای بسط می‌دهد که به اضافه شدن فاکتورهایی مرتبط با مسائل تجاری منجر می‌شود. طبق این طرح، اگر مشخص شود که ‌ایران می‌تواند در طول یک سال سلاح هسته‌ای تولید کند، به بازگرداندن تحریم‌هایی منجر خواهد شد که به واسطه توافق هسته‌ای رفع شده‌اند. کورکر که از تهیه‌کنندگان این طرح به شمار می‌آید، زمان حصول توافق در دوران ریاست جمهوری اوباما نیز از مخالفان اصلی آن در میان جمهوریخواهان بود.
قاضی علیه ترامپ!
در حالی که همچنان مخالفت نسبت به محدودیت‌های مهاجراتی ترامپ وجود دارد و محدودیت‌های مهاجرتی او سه بار توسط دادگاه‌های ایالتی به تعلیق درآمد، او بر ایجاد و ادامه ‌این محدودیت‌ها اصرار دارد. طبق اسنادی که خبرگزاری رویترز آن را مشاهده کرده است، دولت آمریکا به‌طور موقت فرایند پذیرش اغلب پناهجویان از ۱۱ کشور را که پرخطر شناخته شده‌اند، به تعویق می‌اندازد. کشورهایی که شامل این محدودیت جدید می‌شوند، از خاورمیانه و آفریقا هستند. این ۱۱ کشوری که قرار است با محدودیت‌های بیشتر مواجه شوند، همان‌هایی هستند که طبق نظرات مشاوره امنیتی در حال حاضر باید تحت نظارت و بررسی‌های امنیتی سطح بالاتر قرار گیرند.
نظرات مشاوره امنیتی فرایندی است که وزارت امور خارجه آمریکا و هیات‌های دیپلماتیک آمریکایی برای ارائه یا عدم ارائه روادید به افرادی که خواهان ورود به ‌این کشور هستند، از آن استفاده می‌کنند. این فرایند تا پایان سال ۲۰۱۶ اغلب پناهجویان مرد که تبعه کشورهای مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی،‌ کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان،‌ سوریه و یمن بودند و به‌علاوه فلسطینی‌هایی را که در این کشورها زندگی می‌کنند، شامل می‌شد. این طرح ترامپ روز سه‌شنبه به کنگره فرستاده شد و مقامات آمریکایی مدعی‌اند که‌این تغییرات با هدف حفظ امنیت ملی آمریکا انجام می‌شود.
ضرب‌الاجل فرمان اجرایی ترامپ درباره منع پذیرش پناهجویان از سراسر دنیا در ۲۴ اکتبر، یعنی روز سه‌شنبه، به پایان رسید و به‌رغم آنکه‌ دولت آمریکا این فرمان اجرایی را تمدید نکرد، سازمان‌ها و نهادهای مربوط به امور پناهجویان معتقدند که با طرح‌های جدیدی که ارائه شده، هم‌اکنون پذیرش حدود نیمی از پناهجویان در خاک آمریکا با مشکل روبه‌رو می‌شود.
در یادداشت دولت ترامپ درباره پناهجویان، نسبت به پذیرش پناهجویان از ۱۱ کشور ابراز نگرانی شده و آمده است که دولت آمریکا بررسی ۹۰ روزه برای تعیین اقدامات امنیتی بیشتر وضروری برای تضمین امنیت و رفاه آمریکا انجام خواهد داد. محدودیت‌های جدید ترامپ در حالی است که طی روزهای اخیر دریک واتسون قاضی منطقه‌ای ایالت هاوایی حکم به توقف نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی او داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج