۶۲۱۱۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیفون X با آنچه معرفی شد فرق خواهد داشت؟

مدتی است در خبرها می‌خوانیم که خرید آیفون X تا سال ۲۰۱۸ کار آسانی نخواهد بود و احتمالا اپل با کمبود عرضه این گوشی مواجه خواهد بود. حال گزارش‌هایی جدیدی درباره اقداماتی منتشر شده که اپل برای بهبود وضعیت قصد انجام دادن‌شان را دارد.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: مدتی است در خبرها می‌خوانیم که خرید آیفون X تا سال ۲۰۱۸ کار آسانی نخواهد بود و احتمالا اپل با کمبود عرضه این گوشی مواجه خواهد بود. حال گزارش‌هایی جدیدی درباره اقداماتی منتشر شده که اپل برای بهبود وضعیت قصد انجام دادن‌شان را دارد.
آیفون X با آنچه معرفی شد فرق خواهد داشت؟

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، اپل به تولیدکننده‌ها گفته است نیازی نیست اجزای سیستم تشخیص چهره را با آن دقتی که در ابتدا لازم بود تولید کنند. ظاهرا اپل ترجیح داده دقت تکنولوژی تشخیص چهره را تا حدی کاهش دهد اما بتواند حجم بیشتری آیفون X تولید کند. اپل ادعا کرده بود دقت این حسگر به شکلی است که احتمال خطای آن ۱ در ۱ میلیون است. دقتی بسیار بالاتر از ۱ در ۵۰ هزار که برای حسگر اثر انگشت در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب احتمالا اپل مدعی خواهد بود حتی با کاهش دقت حسگر تشخیص چهره هم باز تکنولوژی در اختیار کاربران خواهد گذاشت که بسیار دقیق‌تر از تکنولوژی حسگر اثر انگشت است.
آیفون X با آنچه معرفی شد فرق خواهد داشت؟

اما مشکل اصلی تولید آیفون X که این همه حرف و حدیث ایجاد کرده چیست و از کدام بخش گوشی ایجاد شده؟ پیش از رسیدن به زمان تولید این گوشی گزارش‌هایی درباره تولید صفحه‌نمایش آن و برش‌های خاصی که برای تولید این صفحه‌نمایش نیاز است منتشر شد. اما حال مشخص شده مساله‌ای که باعث سختی تولید آیفون X می‌شود صفحه‌نمایش آن نیست. آن طور که مشخص شده مساله مرکزی در تولید این پرچم‌دار دقیقا مرتبط با پروژکتوری است که در سیستم تشخیص چهره گوشی به کار رفته است. این سخت‌افزار قادر است ۳۰ هزار پرتوی مادون قرمز را به صورت کاربر بتاباند.
آیفون X با آنچه معرفی شد فرق خواهد داشت؟
ظاهرا تولیدکننده‌ها برای ساخت این پروژکتور دچار کمبود تامین مواد اولیه شده‌اند و یکی از تامین‌کننده‌های اپل نتوانسته سر فرصت مواد اولیه لازم را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهد. از طرفی شرکت‌هایی مثل ال‌جی و شارپ که با اپل در زمینه ساخت این پروژکتور همکاری می‌کنند در زمینه ترکیب کردن لیزر و لنز این دستگاه دچار مشکلاتی شده‌اند و در طول زمان شرایط به جایی رسیده بوده که فقط ۲۰ درصد پروژکتورهای تولیدی این شرکت‌ها برای اپل قابل استفاده بوده‌اند.

حال اپل ترجیح داده دقت پروژکتور را کاهش دهد تا فرایند ساخت برای این تولیدکننده‌ها آسان‌تر شود و بخش‌های مختلف کار هم سریع‌تر انجام شوند. اما سوال و ابهام اصلی اینجاست که این کاهش دقت چه تاثیری بر کیفیت نهایی محصول تولیدی خواهد داشت. اگر اپل بتواند سیستم تشخیص چهره را با دقت کمتری بسازد اما کیفیت نهایی این محصول چندان تغییری نکند و کاربران در استفاده از سیستم تشخیص چهره دچار مشکلی نشوند باید این حرکت را اقدامی هوشمندانه به حساب آورد.
اما اگر این کار باعث کاهش کیفیت سیستم تشخیص چهره آیفون X شود احتمالا مشکلات اپل بیشتر از امروز هم خواهند شد. باید این موضوع را هم در نظر گرفت که استفاده از این تکنولوژی در آیفون X در عمل مهم‌ترین نوآوری‌ اپل در بخش سخت‌افزاری آیفون به حساب می‌آید و اگر نهایتا به شکست منجر شود به اعتبار این شرکت لطمه جدی می‌زند.

آیفون X به زودی عرضه خواهد شد اما تا امروز صرفا حدود ۲ تا ۳ میلیون دستگاه از این گوشی آماده شده و این رقم یعنی پیش‌خرید آیفون جدید برای کاربران کار بسیار دشواری خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج