۶۲۱۲۳۱
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش دولت دوازدهم به اظهارات احمدی نژاد

در پی اظهار نظر رئیس دولت نهم و دهم درباره سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی بیانیه داد.

پایگاه خبری انتخاب: چندی روزی است که فایل تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن محمود احمدی نژاد که دولت وی از پایه گذاران و مجریان اصلی توزیع سهام عدالت است، اقدامات دولتهای یازدهم و دوازدهم در اجرای این طرح را بویژه در زمینه دریافت نقدی باقی مانده اقساط سهام عدالت و نحوه توزیع نقدی سود این سهام غیرقانونی می داند.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی با انتشار بیانه ای در سایت رسمی خود به اظهارات احمدی نژاد در این زمینه واکنش نشان داده که متن کامل آن بدین شرح است:

بسمه تعالی

اخیرا رئیس محترم دولت های نهم و دهم با انتشار فایل سخنرانی خود در فضای مجازی، مطالبی را در خصوص سهام عدالت مطرح و به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم ایراد وارد نموده اند، به همین مناسبت و بنابر وظیفه، سازمان خصوصی سازی مواردی را به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع عموم هم وطنان بخصوص مشمولین عزیز می رساند.

۱-اولین مصوبه هیئت دولت بنام آئین نامه اجرایی توسعه مالکیت و افزایش ثروت خانوارهای ایرانی در دولت هشتم به تصویب رسیده است و بموجب ماده ۷ این مصوبه مقرر شده بود به افراد پایین ترین دهک درامدی بیست میلیون ریال سهام تخصیص یابد، این رقم در مصوبات دولت نهم ابتدا به پنج میلیون ریال کاهش یافت و پس از سه سال و در اواخر شهریور سال ۸۷ این رقم به ده میلیون ریال رسید که نصف مصوبه دولت هشتم بوده است.

۲-در هیچیک از مصوبات حکمی همچون ، تخصیص نصف سود بصورت پرداخت نقدی به مردم و تخصیص نصف دیگر به پرداخت اقساط اشاره نشده است و در کلیه مصوبات مربوطه صرفا به فرصت ده ساله یا بیست ساله در واریز سود سهام به عنوان بهای سهم اختصاص یافته به خزانه تصریح شده است ، علاقه مند هستیم اگر حکمی برخلاف این موضوع وجود داشته باشد اعلام شود.

۳- برای روشن شدن موضوع تکلیف باقیمانده بهای سهام که ادعا شده است حکمی در این ارتباط وجود ندارد و اخذ مابه التفاوت غیر قانونی ست ، به متن و عین تبصره ۳ ماده ۶ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل و در تاریخ ۸۸/۱/۲۹ تصویب شده است اشاره می شود.

"در صورتی که در پایان دوره تقسیط بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد، خریداران مکلفند حداکثر ظرف شش ماه راسا نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند. در غیر این صورت، سازمان خصوصی سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد می نماید و نسبت به وصول مطالبات خود از محل فروش سهام باقی مانده وفق مقررات اقدام خواهد نمود"، بنابر این معلوم می شود اقدام سازمان خصوصی سازی با این مصوبه سال ۸۸ دولت نهم هیچگونه مغایرتی نداشته و ندارد.

۴- در بخشی از اظهارات نسبت به دقیق بودن سود استحصالی در ده سال گذشته تردید شده است ، این سازمان وظیفه خود می داند که نسبت به تهیه گزارش کاملی از ۶۰ شرکت سرمایه پذیر و میزان سود تقسیم شده آنها در اسرع وقت اقدام نماید ،اضافه می نماید برخلاف اظهارات بعمل آمده، دولت دهم به صراحت اداره سهام عدالت را به نماینده دستگاه اجرایی محول نموده است ، این مصوبه دولت دهم حتی یکبار با ایراد مجلس مواجه می شود لکن با تغییری مختصر مصوبه عملیاتی می شود ، و در هر حال سازمان خصوصی سازی در اداره این شرکت ها و تقسیم سود آنها هیچگونه دخالتی نداشته است. و با اطمینان به اطلاع مردم شریف می رساند نهایت امانتداری و صداقت و رعایت منافع مشمولین محترم صورت پذیرفته است.

۵- در فراز دیگری از مطالب رئیس دولت نهم و دهم اظهار شده است که کم بودن میزان سود جمع آوری شده ناشی از عدم همکاری و یا تلاش ناکافی مجریان بوده است ، سازمان خصوصی سازی به همین منظور اعلام می دارد اولا از حدود بیست و چهار هزار میلیارد تومان سود منظور شده به حساب مشمولین ، حدود دو هزار میلیارد تومان تاکنون به خزانه واریز نشده است لکن به حساب بستانکاری مشمولین عزیز منظور شده است ، بیان این مطلب نیز خالی از لطف نیست که از ۲۴ هزار میلیارد تومان سود منظور شده برای مشمولین ، حدود ۶ هزار میلیارد تومان در دولت های نهم و دهم و ۱۸ هزار میلیارد تومان آن در دولت یازدهم جمع آوری شده است و این رقم سود جمع آوری شده در دولت یازدهم نهایت دقت و تلاش خدمتگزاران مشمولین و مردم عزیز در دولت و سازمان خصوصی سازی را می رساند.

۶- غیر از اینکه تبصره یک ماده ۶ مصوبه فروردین ماه ۱۳۸۸ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای مشمولین دو دهک پائین درامدی پنجاه درصد تخفیف قائل شده ، هیچ امتیاز دیگری از جمله واگذاری سهام رایگان به هیچ مشمولی در دولت نهم و دهم منظور نشده است و ادعای تخصیص سهام رایگان به برخی مشمولین فاقد مستند و مجوز بوده است

امید است در صورت ابهام و یا ایراد به عملکرد سازمان خصوصی سازی مراتب مستندا ارائه شود تا بررسی گردد، در غیر اینصورت انتظار اینست که همگی برای شیرین کردن کام مردم عزیز و علی الخصوص اقشار کم درامد تلاش کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود به احمدی نژاد مرد شجاع وبا غیرت

    • بدون نام

      خدا همیشه پشت و پناهت باشد دکتر احمدی نژاد

    • بدون نام

      این سهام عدالتتون بخوره تو اون سرتون ....

    • بدون نام

      احمدی نژاد مملکت را به روز سیاه نشوندی لطفا دخالت نکن

    • بدون نام

      چقد برا دولت لذت بخشه کلاه گذاشتن سر مردم

    • بدون نام

      کسی میگه احمدی دروغ میگه بیاد ثابت کنه. دزد به کی میگن! هنوز هیچ پولی به مردم ندادن میگن شما 460 تومن بده تا ما به شما 150 تومن پول بدیم!اونم بعد ده سال!!! .............

    • یعقوب

      کاری که بلد نیستید هودیگر رابکوبید مردم شماها را شناختن

    • بدون نام

      خدا همه تان را هدایت کند که اینگونه با فکر و احساس مردم مستضعف بازی نکنید
      خدایش من که نفهمیدم کدامیک تان راست میگید،

    • بدون نام

      خدا پدر دولت احمدی نژاد رو بیامرزه حداقل کار رو شروع کرد ٬ دولت بی عرضه و چهاردرصدی چی کرده٬ دولتی دروغگو٬ ذلیل و .... عرضه نداره دو قرون به جیب مردم بریزه ٬ .............

    • محمد

      دولت نهم ودهم لااقل نصف دومیلیون را در نظر گرفته ولی شما همین نصف را نصف در نظر گرفتید.

    • بدون نام

      دوردبه احمدی نژاداین اقایون چیکارکردند؟؟؟

    • بیکار

      نمی خواهم از عملکرد هیچ کدام از دولت ها دفاع کنم ولی می خواهم بگویم دولت فعلی بغیر از دست فرو کردن در جیب مردم و ارايه اطلاعات نادرست به مردم ،چکاری را برای رفع مشکلات جامعه برداشته است ؟ گرانی ، بیکاری ، فقر و بدبختی ، حقوق های نجومی ، اختلاس های ...... و ....... اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان زحمتکش و ...... ارمغان دولت های یازدهم و دوازهم برای این مردم انقلابی و شهید پرور می باشد.

    • امیر حمیدی

      هرکی به یه روشی کلاه سرمردم میذاره،خدا مارو نجات بده از این وضعیت

    • بدون نام

      مثل اینکه یادتون رفته که این یارانه رو کی پایه گذاری کرد گرانی حامل های انرژی،گرانی مسکن،خودرو،و...کی بود که به آمریکا چندصفحه نامه نوشت وبرعلیه ماتحریک کرددرزمان کی بود که تحریما بیشترشدندحرف واسه خیلی زیاده لطفا ازخواب بیدارشیدوچشماتون روبازکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اونی که خوابه شمایی دوست عزیز..با شال گردن بنفش هیپنوتیزمتون کردن جوری که نمی تونید حالا به این راحتی از خواب بیدار شید

    • بدون نام

      خوشبختانه کاربرانی که منفی میدادن کم شدن

    • بدون نام

      درزمان احمدی نژادملت سودسهام سه ماهه 120هزارتومان دریافت کردن الان که ده سال گذشت میگن 90هزارتومان درضمن ملت چندین سبدکالاگرفتن ارزانی وفراوانی خیلی بود: ..الان هم اگراین سهام ازادشودمیفروشیم وهمه راراحت کنیم که دیگه مشکل برای هیچکس نشود. سود وسهام وتهمتهای جورواجوربه روسای محترم. نشود. تابزاریم مسئولین به فکرکشورشوند.تاکسی جرأت نکندکشورمان تهدیدکند مثل عربستان وبقیه وهابیها ..برای ماکافی که ایران شیعه اثنی عشری هست.

    • مسعود

      فقط یه واکنش خشک و خالی ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دولت احمدی نژاد خیلی خیلی بهتر از دولت فعلی هست
      اگر این بار تایید صلاحیت بشه مطمئن باشید رای میاره

    • mohammad

      Mohammadsaleh:
      Mohammadsaleh:
      چند تا نکته جهت اطلاع در رابطه با سهام عدالت

      حدود 68 شرکت به سهام عدالت واگذار شد

      اعم از شرکتهای گاز استانی

      ملی نفت وهما...

      وهر کدام یک از شرکتها حدود45 -49درصد سهام آنان مالکیت سهام عدالت بود.

      اما دولت فعلی از بدو آغاز بکار شروع به دستکاری فراوان درسبد سهام عدالت در چند مرحله کرد

      ابتدا هشت شرکت بسیار سود ده را از سبد خارج کرد وبه 60شرکت کاهش یافت

      از این 60شرکت دولت حدود 10تا 20درصد سهام آنان در مالکیت دولت درآورد

      مثال سهام مبارکه اگر 40درصد آن به سهام عدالت تخصیص یافته بود به 30 درصد تقلیل یافت

      مرحله سوم دولت باز سراغ 8پالایشگاه رفت 50درصد سهام هریک را خارج کرد

      مثال پالایشگاه اصفهان 40درصد سهام آن مختص سهام عدالت بود به 20درصد کاهش یافت

      که تمامی شرکتها به این ترتیب میباشد

      خب

      دوباره دولت درجواب چی گفت .ما که این 50درصد مالایشگاهها را خارج کردیم درعوض اومدیم 9درصد به پالایشگاه آبادان سهام عدالت را اضافه یعنی به49درصد رساندیم وپالایشگاه شازندرابه 66درصد افزایش دادیم

      خب حدود 11شرکت جداگانه درسبد غیرقطعی وقیمت گذاری نشده موجود هست که دو پالایشگاه آبادان وشازند ...که از این قبیل هست

      حالا این 11شرکت نتیجه اش چه خواهد شد دولت گفته اگر مردم آن مابه التفاوت را واریز نکنند به سهام دولت یا مالکیت دولت برگردانده میشود

      خب یعنی چی؟

      هما چرا خارج شد گفتن زیانده 100درصد

      حالا بپرسید چرا سهام عدالت نتوانسته یک ملیون تومن را پوشش بده آقای احمدی نژاد حرفش واقعیت دارد حتما تاریخچه سهام عدالت رو مطالعه کنید خواهید دید که دارایی مردم چه به سرش آمده

    • بدون نام

      درود بر بزرگ مرد مردمی دکتر احمدی نژاد قهرمان این برای همه روشن شده بفهمید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج