۶۲۱۴۱۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

جاخالی «سازمان حمایت از نظارت بر قیمت خودرو»!

درحالی که خودروسازان محصولات خود را گران کرده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به چرایی عدم نظارت بر این موضوع اعلام کرد که قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان به ما مربوط نمی‌شود و برعهده شورای رقابت است. این در حالی است که چند مدل از خودروهای گران شده قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان دارند.

خبرگزاری ایسنا: درحالی که خودروسازان محصولات خود را گران کرده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به چرایی عدم نظارت بر این موضوع اعلام کرد که قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان به ما مربوط نمی‌شود و برعهده شورای رقابت است. این در حالی است که چند مدل از خودروهای گران شده قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان دارند.

گروه خودروسازی سایپا ابتدای هفته جاری هشت محصول خود را گران کرد که دومین افزایش قیمت این شرکت در دو ماه اخیر است. پس از ساپیا، شرکت کرمان موتور نیز چهار محصول خود را گران کرده است. ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد نیز حدود دو ماه گذشته محصولات خود را گران کرده‌اند.

این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که نهادهای ناظر بر قیمت‌گذاری و کنترل بازار در قبال آنها سکوت کرده‌ که در برخی موارد توجیحاتی را نیز برای این سکوت مطرح کرده‌اند.

پس از پیگیری‌های انجام شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنون متولی نظارت بر بازار و حامی حقوق مصرف‌کنندگان، تنها پاسخی که درباره نظارت بر بازار خودرو داده این است که "قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان با شورای رقابت است".

این در حالی است که رضا شیوا - رییس شورای رقابت - اعلام کرده که ما فقط در مورد خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اجازه ورود داریم.

این اظهار در حالی است که با نگاهی به لیست محصولات گران شده خودروسازان می‌توان دید که سه خودرو از قبیل خودرو چانگان، سراتو و جک در مدل‌های مختلف با قیمتی بالای ۵۰ میلیون تومان شامل افزایش قیمت شده‌اند که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید نسبت به نظارت بازار آنها و افزایش قیمت‌شان پاسخگو باشد.

این افزایش قیمت‌ها در حالی است که توجیحات بازار آنها توسط نهادهای نظارتی، متصدی قیمت‌گذاری و مدافع حقوق مصرف‌کننده اعلام نشده است و سکوت این نهادها همچنان در قبال این گرانی ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      خیلی خودروها شان کیفیت دارد روز به روز گرانتر ش میکنند بهانه شان حمایت از تولید داخلی است، کشاورز برنج کار و چایکار چرا حمایت نمیشود چای و برنج ایرانی از نظر سازمان خوار بار و کشاورزی جهانی از بهترین ها ست چرا همزمان با ورود محصولات کشاورزی خارجی وارد میشود که علت اصلی زمین گیر شدن کشاورز ایرانی هست چرا از پوشاک و کیف و کفش چرم ایرانی حمایت نمیشود فقط وفقط صنعت خودرو سازی .خودرو سازی که با محصولات بی کیفیت رو تولید میکنند و جان هزاران نفر از مردم را بخاطر سود بیشتر بخطر میندازند مقصر اصلی خود ملت ایران هستند نخرند آنموقع خواهند دید چطور اینها زمینگیر می شوند نخرند نخرند نخرند

    • رانتخواران

      اینها خودشون رانتخوار هستند و به گران کردن و گران شدن چراغ سبز نشان میدهند چون دستشان دریک کاسه است ومنفعت میبرند.

    • بدون نام

      ببخشید کدوم سازمان حمایت؟؟؟بابا کی به کیه

    • بدون نام

      ... با این خودروهای اشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج